,

Jakie cechy powinien posiadać pracownik branży gastronomicznej?

Jakie cechy powinien posiadać pracownik branży gastronomicznej?

Jakie cechy powinien posiadać pracownik branży gastronomicznej?

Zarządzanie zespołem może być ciężkim kawałkiem chleba — zwłaszcza w gastronomii. Podobnie jak praca jako barman lub kelner. Sprawdź podstawowe informacje na temat cech jakie powinien posiadać pracownik branży gastronomicznej. Jeżeli jesteś pracodawcą, ten artykuł pomoże Ci sprawnie szukać odpowiednich kandydatów. Możesz także dowiedzieć się, jak samemu sprawdzisz się jako menedżer w restauracji. Wiele zależy bowiem od wspomnianych predyspozycji. Praca w gastronomii może być bardzo wymagająca i to bez względu na stanowisko.

Jakie cechy powinien posiadać menedżer w gastronomii?

Osoba pracująca na stanowisku menedżera w lokalu gastronomicznym powinna mieć najszersze kompetencje w następujących zakresach:

Zarządzanie:

  • czasem,
  • kosztami,
  • operacyjne.

Co to oznacza? Zarządzanie czasem to postawa, w której menedżer w gastronomii potrafi tak zarządzać sobą oraz pracownikami w czasie, że minimalizuje jego trwonienie. W przypadku, gdy personel nieefektywnie wykorzystuje zmiany pracownicze, rosną także koszta. W końcu czas to pieniądz! Zarządzanie kosztami to między innymi dopasowanie czasu pracy do dynamiki sprzedaży, a także między innymi dobór odpowiedniej stawki godzinowej. Zarządzanie operacyjne to już nie tylko kierowanie swoim zespołem, ale również negocjowanie warunków współpracy z kontrahentami, podejmowanie decyzji dotyczących realizacji zamówień i wiele więcej. Wymieniliśmy jedynie promil obowiązków, które spoczywają na barkach menedżera lokalu gastronomicznego.

Cechy, jakie musi zatem posiadać to między innymi: samodzielność, odpowiedzialność, dobra organizacja, komunikatywność, asertywność, odwaga, nastawienie na rozwój. Abyś mógł rozwinąć umiejętności konieczne do pracy na tym stanowisku, serdecznie zapraszamy na szkolenia menedżerskie.

Jakie cechy powinien posiadać dobry pracownik branży gastronomicznej (barman, kelner, kucharz)?

W pracy lokali gastronomicznych chodzi zarówno o dobrą kuchnię, jak i o jakość obsługi. W związku z tym zarówno kelner, jak i barman powinni się cechować:

  • wysokim poziomem kultury osobistej,
  • umiejętnością pracy w zespole,
  • fachową wiedzą,
  • odpornością na stres,
  • znajomością karty,
  • schludnością.

Kucharz (może to zabrzmieć banalnie) musi doskonale gotować. Ponadto powinien być wytrwały, a także odważny. Wytrwałość opiera się na tym, aby nie poddawać się w sytuacji, gdy coś nie wyjdzie za pierwszym razem. Odwaga pozwala z kolei eksperymentować, a czasami improwizować w trakcie gotowania.

W czasie całego procesu powstawania potraw potrzebna jest również odporność na stres, gdyż nierzadko kuchnia pracuje na pełnych obrotach i konieczna jest umiejętność skupienia się na wykonywanych zadaniach mimo presji czasu. Dobrego kucharza (także szefa kuchni), dobrego kelnera i dobrego menedżera restauracji poznasz również po tym, jakie jest jego podejście do rozwijania swoich umiejętności. Jeżeli jesteś zainteresowany poszerzeniem swoich kompetencji z zakresu zarządzania lub gastronomii albo chcesz oddelegować na szkolenia swoich pracowników, serdecznie zapraszamy.

Śledź nas i Udostępniaj w sieci społecznościowej

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *