,

Rekrutacja – sposoby na znalezienie idealnego pracownika

Rekrutacja – sposoby na znalezienie idealnego pracownika

Rekrutacja – sposoby na znalezienie idealnego pracownika

Rekrutacja to proces naboru osób np. do pracy. Metody rekrutacji, jakie są wykorzystywane na rynku pracy, są mocno zróżnicowane. Pracując w HR bądź też będąc menedżerem firmy, warto zatem znać się na zarządzaniu zasobami ludzkimi. Aby znaleźć odpowiedniego pracownika, dobrze zaznajomić się z fachową literaturą. Ogromną rolę odgrywają również szkolenia menedżerskie. W ich trakcie poznać można między innymi tajniki Employer Brandingu.

Rekrutacja — co jest ważne?

Aby znaleźć idealnego pracownika, konieczne jest wzięcie pod uwagę najważniejszych cech, którymi mają się charakteryzować najlepsi kandydaci. Przyszły pracownik jest oceniany zarówno pod kątem umiejętności, jak i nastawienia do firmy, motywacji, zaangażowania oraz na przykład odporności na stres. To od kadry zarządzającej firmą zależy, jakie osoby najbardziej chce rekrutować. Cechy przyszłego pracownika powinny odpowiadać zarówno strategii wizerunkowej firmy, jak i specyfice branży. Aby było to możliwe, pracodawca realizuje jeden z następujących rodzajów rekrutacji:

  • wewnętrzna,
  • zewnętrzna,
  • mieszana.

Pierwszy rodzaj rekrutacji pracowników polega na tym, że zatrudnienie na konkretnym stanowisku otrzymuje osoba, która pracuje już wewnątrz organizacji. Może być to na przykład forma awansu zawodowego. W drugim przypadku przyszły pracownik zostaje wyłoniony z zewnątrz. W takiej sytuacji osoby odpowiedzialne za pozyskiwanie kandydatów mogą korzystać na przykład z internetu (mediów społecznościowych, portali z ogłoszeniami o pracę, stron dla freelancerów). Ważną rolę odgrywają również osobiste polecenia, a także usługi firm rekrutacyjnych oraz pomoc lokalnego urzędu pracy. Rekrutacja mieszana to połączenie obu opisanych powyżej wariantów.

Jak znaleźć idealnego pracownika? wskazówki

Dla przykładu na szkoleniu z Employer Branding można nauczyć się tworzenia angażujących ogłoszeń o pracę. Ważne są bowiem nie tylko odpowiednie kanały dotarcia do potencjalnych pracowników, ale również stworzenie ogłoszenia, które przyciągnie uwagę. Warto pamiętać także o tym, aby ogłoszenie o poszukiwaniu pracownika umieścić też na stronie internetowej oraz facebookowym fanpage'u.

Jeżeli decydujesz się skorzystać z usług agencji rekrutacyjnej, wybierz taką firmę, która specjalizuje się w poszukiwaniu pracowników z konkretnej branży. Inni usługodawcy mogą wesprzeć wszystkie etapy rekrutacji, jeśli poszukujesz pracowników w branży medycznej, a zupełnie inni jeśli jesteś zainteresowany zatrudnieniem przedstawiciela handlowego.

Pamiętaj również o tym, aby nie przywiązywać się nazbyt do jednej metody rekrutacji. Poszukiwanie pracowników wewnątrz organizacji można spokojnie połączyć z rekrutacją zewnętrzną, a działania rekrutacyjne specjalistycznej agencji wesprzeć selekcją własną. Aby jednak mieć bogaty zasób wiedzy i umiejętności z tego zakresu i znaleźć idealnego pracownika, dobrze wybrać się na specjalne szkolenia menedżerskie. Są one dostępne w Warto Szkolić.

Śledź nas i Udostępniaj w sieci społecznościowej

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *