23 letnie doświadczenie zawodowe zdobywane na stanowiskach: PH (Elbrevery oraz E.Wedel S.A.), Kierownika Regionu, Specjalisty ds. Kluczowych Klientów Hurtowych (KAM-a), oraz Trenera (Philip Morris Poland S.A.), Ogólnopolskiego Trenera Sprzedaży, Managera ds. Szkoleń Sprzedażowych na Polskę i kraje Bałtyckie, Managera ds. Szkoleń i Rozwoju na Europę Północno-Wschodnią (Unilever Food Solutions), Dyrektora ds. Sprzedaży i Rozwoju, Dyrektora Handlowego (Syto Co-Packaging Poland).
Od 12 lat trener i przede wszystkim praktyk, znający dobrze realia biznesu głównie FMCG (Handel nowoczesny i tradycyjny) , B2B oraz Food service.
Realizuję projekty konsultacyjno- szkoleniowe i rozwojowe zakresu:
- Budowania organizacji w tym: szeroko pojętych warsztatów sprzedażowych i zakupowych, efektywnej komunikacji, asertywności, negocjacji, motywacji, budowania skutecznych zespołów, zarządzanie, coaching,
- Budowania biznesu (w tym JBP, CBP, SWOT, P&L) , analizy biznesowej w tym dla Horeca oraz wsparciu w budowaniu i implementacji strategii i konkretnego działania w firmie.
Największy sukces w branży HoReCa to nagroda Polish National Sales Award w kategorii Największa Innowacja Sprzedażowa Roku w Polsce za projekt Menu Engineering (2011). Projekt, który w praktyce po zastosowaniu w hotelach i restauracjach przyniósł w każdym z punktów udokumentowane sukcesy związane z wygenerowanymi obrotami oraz zyskiem.
Certyfikowany trener: -Kirkpatrick Four Levels® Evaluation Certification - Bronze Level Certified Professional oraz Konsultant Kryzysowy™, który w Polsce jest jedynym certyfikowanym programem w zakresie Rozwojowego Wsparcia w Kryzysie Emocjonalnym™ oraz Pozytywnej Psychologii Kryzysu™. Model interwencji rekomendowany jest przez Światową Organizację Zdrowia (WHO).
Przeprowadziłem dla w/w branż:
Setki sesji coachingach (On the job training oraz Train the trainer).
Dziesiątki szkoleń (Classroom training)
Kilkanaście Development i Assessment Center
Dla kilku dużych firm stworzyłem plany szkoleniowo- rozwojowe
Zaufali mi klienci z branż FMCG, HoReCa, DIY, B2B i sieci handlowych oraz klienci indywidualni m.in.: Philip Morris, Wielton, Unilever, Makro, Selgros, Iglotex, Farutex, Budlex, Eurocash, Kennametal, Almark, Albatros Aluminium, Arhelan, Leroy Merlin, Olimp, Aryzta, Spomlek, Lowicz, Pepsico