, ,

Korzyści płynące ze szkoleń merchandisingowych w branży odzieżowej

Korzyści płynące ze szkoleń merchandisingowych w branży odzieżowej

„Kobiety są z Wenus, a mężczyźni z Marsa”. Nawet w kwestii zakupów ciężko się nie zgodzić z tym starym twierdzeniem. Obie płci cechują inne zachowania i sposoby postrzegania otoczenia. Mężczyzna – odwieczny „łowca” jest z góry nastawiony na konkretny cel - idzie do sklepu tylko po to, by kupić interesujący go przedmiot. Kobieta z kolei spędzi więcej czasu na zakupach, by spośród setek ofert wybrać najlepszy produkt, przy okazji zapełniając wózek dziesięcioma innymi artykułami. Podobna sytuacja ma miejsce w branży odzieżowej. O ile dla kobiet chodzenie po sklepach z ubraniami to czas relaksu i radości, tak dla mężczyzn to prawdziwa udręka. Jak to wygląda z perspektywy pracownika sklepu? Czy można wykorzystać odmienne mechanizmy psychologiczne konsumentów, aby zwiększyć zyski? Na te nurtujące pytania można uzyskać odpowiedzi między innymi w trakcie szkoleń merchandisigowych.

Tylko 5 sekund…

Jak mówią badania, żeby zwrócić uwagę klienta na nasz sklep, mamy niestety tylko 5 sekund. Główną rolę w tym momencie odgrywa witryna. Jeśli jest wystarczająco przekonująca, to świetnie - mamy punkt! Niestety, zdarza się, że klienci przechodzą obojętnie obok naszych starań. Zasięgając porad ekspertów w trakcie szkolenia dowiemy się w jaki sposób zaaranżować naszą wystawę aby wywołała efekt „wow”. Na nią składają się światło, ubiór manekinów i sezonowe dekoracje. Korzyścią wyniesioną ze szkolenia będzie również umiejętność kompletowania ubrań na witrynowych manekinach.

Światło, muzyka, porządek

Porządek wydaje się być rzeczą oczywistą. Śmieci nie powinny zalegać w kątach, a podłoga ma lśnić czystością. To jasne. Jednakże za hasłem „porządek” kryje się jeszcze zagospodarowanie przestrzeni. Gdzie ustawić nową kolekcję, a gdzie mają się znajdować wieszaki z promocjami. Wszystko tak, aby nie blokować przejścia. To kolejny element szkolenia, który sporo wniesie w nasz biznes. Z kolei światło oraz muzyka to czynniki budujące nastrój. Podczas kursu dowiemy się, w jaki sposób dostosować oświetlenie oraz muzykę, aby uprzyjemnić klientom zakupy i wpływać na ich decyzje (a czasem nawet spowodować, by zostali w sklepie kilka minut dłużej). Oczywiście zupełnie inna będzie aranżacja sklepu z odzieżą męską, a inna z damską.

Charyzmatyczny sprzedawca

Teoretycznie z charyzmą człowiek musi się urodzić. Jednakże dzięki odpowiednim lekcjom tej umiejętności można się w pewnym stopniu nauczyć. Charyzmatyczny sprzedawca to bardzo cenny pracownik w naszym biznesie. Szczególnie, jeśli jest dobrze zorientowany w nowych trendach oraz zachowaniu klientów. Niestety, nie zawsze zatrudniona przez nas osoba posiada wszystkie te kompetencje. Szkolenia z merchandisingu przewidują specjalne lekcje dla pracowników sklepów odzieżowych. Podczas zajęć mogą się oni nauczyć w jaki sposób prowadzić rozmowę z konsumentem, aby przekonać go do zakupu.

Szkolenia na plus

Szkolenia z merchandisingu w branży odzieżowej oferują wiele korzyści. Przede wszystkim uczą w jaki sposób zakupy postrzegają mężczyźni i kobiety. Ich odmienne mechanizmy psychologiczne są uwzględniane podczas wszystkich zajęć, czy to z aranżacji przestrzeni, wystroju witryny lub nawet prowadzenia rozmowy. Zwabienie klienta do naszego sklepu to zaledwie kilka procent naszego sukcesu. Aby zachęcić go do obejrzenia naszych towarów i ich zakupu, potrzebne jest wykorzystanie sprytnych sztuczek, których można się nauczyć tylko w trakcie dobrego kursu.

Śledź nas i Udostępniaj w sieci społecznościowej

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

20 − 1 =