Szkolenia z obsługi klienta: Salon kosmetyczny Stylarnia buduje trwałe więzi z klientkami i podnosi sprzedaż :)

Szkolenia z obsługi klienta: Salon kosmetyczny Stylarnia buduje trwałe więzi z klientkami i podnosi sprzedaż :)

Dla "Stylarni" przeprowadziliśmy dwa szkolenia z obsługi klienta. Udział w nich wzięło 16 pracowników salonu.

To nietypowe, że o przeprowadzenie szkolenia poprosili nas nie właściciele sklepu, czy firmy produkcyjnej, ale właśnie salonu kosmetycznego. Rzadko kiedy przedsiębiorcy z tej branży w ogóle uświadamiają sobie wagę profesjonalnego przygotowania do obsługi klienta. Owszem, dokładają wszelkich starań, aby podnosić jakość oferowanych usług fryzjerskich i kosmetycznych, jednak zapominają, że relacje z klientem, tak kluczowe w tej branży, również można … wyszkolić. A przecież każdy z nas wie, że ulubionego fryzjera, czy kosmetyczki, nie traktujemy jak kolejnego sprzedawcy, ale jako powiernika, doradcy w sprawach wszelkiej maści 🙂 Pole do popisu jest więc bardzo duże, warto je wykorzystać, aby zbudować taką relację i utrzymać klienta na dłużej.

Cele szkolenia

Celem szkolenia z obsługi klienta była budowa pełniejszych, trwalszych relacji z klientami salonu. Poprzez lepsze zrozumienie ich potrzeb, a w konsekwencji budowa trwałej relacji i zachęcenie do częstszych wizyt w salonie.

Przebieg szkolenia

W ramach naszych spotkań z pracownikami "Stylarni" omówiliśmy takie zagadnienia sprzedażowe jak:

- identyfikacja własnego stylu komunikacji,

- użycie języka prosprzedażowego: środki językowe służące perswazji,

- techniki budowania dobrego wrażenia,

- reguły rządzące relacjami z klientem,

- identyfikowanie i kreowanie potrzeb klienta.

Następnie podczas ćwiczeń praktycznych sprawdzaliśmy, jak wyżej wymienione narzędzia pomagają budować pozytywną relację z klientem oraz podnieść sprzedaż. Tu w szczególności realizowaliśmy zadania z użyciem języka prosprzedażowego w rozmowach z klientem.

Szkolenie podzieliliśmy na część teoretyczną i praktyczną. Uczestnicy byli zdecydowanie bardziej zainteresowani tą drugą, a w jej ramach technikami budowania dobrego wrażenia. Intuicyjnie wyczuli, że aby sprzedać produkt, trzeba najpierw „sprzedać” siebie 😉

Rezultaty szkolenia

W efekcie szkolenia pracownicy salonu urody „Stylarnia” potrafią aktywnie słuchać i wykorzystywać język korzyści. Oprócz tych kluczowych umiejętności sprzedażowych nabyli również podstawy wywierania wpływu na klienta poprzez komunikację niewerbalną: odpowiednią mimikę, ton głosu i gestykulację.

Dzięki zgromadzonym umiejętnościom praktycznym pracownicy „Stylarni” z pewnością poprawią komunikację z klientami salonu.

Dziękujemy za udział w szkoleniu!

Trenerzy „Warto Szkolić”

Śledź nas i Udostępniaj w sieci społecznościowej

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

fourteen − 10 =