Które z kompetencji miękkich pracodawcy cenią najbardziej?

Pracodawców interesuje nie tylko doświadczenie, jakim dysponuje kandydat na dane stanowisko, lecz również cechy, pozwalające mu efektywnie wykonywać powierzone zadania. Warto zatem wiedzieć, jakich kompetencji oraz cech poszukują pracodawcy.

Rozwój przede wszystkim

Pożądana u wielu pracodawców zaleta pracownika to chęć rozwoju, jaką najczęściej deklarują kandydaci podczas rozmowy rekrutacyjnej. Warto jednak, aby była ona prawdziwa, a nie skrywała całkiem inne motywy, jak chociażby zbyt małe wynagrodzenie na poprzednim stanowisku. Pracodawcy nierzadko chcą wiedzieć czy i w jaki sposób rozwijaliśmy swoje umiejętności i poszerzaliśmy wiedzę we własnym zakresie. Drugie pytanie, z jakim może spotkać się kandydat dotyczy obszarów, w których chce się rozwijać, jakie umiejętności pragnie zdobyć oraz co dla niego oznacza rozwój. Doskonałą odpowiedzią na to pytanie jest oświadczenie, że szukamy bardziej odpowiedzialnych, nowych i wymagających od nas większej inicjatywy zadań.

Co cię motywuje?

Kolejną cechą jest motywacja do pracy. Najczęściej pracodawca diagnozuje ją pytając kandydata o jego oczekiwania względem proponowanego stanowiska, a także o to, czego pracownik w swojej pracy będzie potrzebował, aby czuć się w niej dobrze. Warto wykazać, iż nie zależy nam jedynie na pieniądzach, ale również na rozwoju własnej kariery. Pracodawcy doskonale wiedzą, iż pracownik rozwojowy to pracownik efektywny!

Z motywacją bardzo mocno wiąże się również zaangażowanie w sprawy firmy, gdyż jedno często wynika z drugiego. Pracownicy zaangażowani pragną się uczyć, przejawiają chęć do działania i samodoskonalenia. Zaangażowanie nie oznacza bynajmniej brania nadgodzin czy zbytniej nadgorliwości, ale szczere oddanie temu, co się robi. Rekruterzy potrafią świetnie je diagnozować, chociażby ze sposobu naszego zachowania (wykazywania zainteresowania nową pracą czy uważnego, aktywnego słuchania) bądź z tego, czy zadajemy pytania odnośnie nowego stanowiska.

Wyjdź z inicjatywą

Szeroko rozumiana inicjatywa oraz jej składowe, takie jak kreatywność, pomysłowość, odwaga, dążenie do celu, pragnienie działania czy samodzielność, to cechy szczególnie istotne dla pracodawcy. Na takiego pracownika można liczyć, nie jest bierny, ma odwagę proponować zmiany. Pracodawcy pytają kandydatów, co było dla nich powodem do dumy na poprzednim stanowisku, co udało im się wdrożyć, a także weryfikują, na ile wprowadzone zmiany czy udoskonalenia były od kandydatów zależne. Często pracodawcy diagnozując inicjatywę pytają nas o zainteresowania czy pracę w charakterze wolontariusza.

Pracodawca jest również zainteresowany naszą umiejętnością komunikacji. Dobrze zatem, gdy potrafimy wypowiedzieć się na dany temat, odpowiadamy pełnymi zdaniami, jak też sygnalizujemy chęć nawiązania dialogu mową ciała. Także umiejętność uczenia się ma dużą wagę dla pracodawcy. Oznacza ona dla niego nie tylko zdobywanie wiedzy oraz informacji, ale przede wszystkim umiejętność praktycznego ich wykorzystania. Pracownik musi potrafić określić, czego się nauczył na poprzednim stanowisku oraz w jaki sposób wpłynęło to na jego kompetencje.

Zależnie od stanowiska, istotne są również inne kompetencje miękkie, a więc pewność siebie, dokładność, asertywność czy cierpliwość. Warto wykazać, iż posiadamy je w możliwie największym zakresie. Same nasze wysokie kwalifikacje bez owych cech mogą okazać się niewystarczające do zdobycia pracy.

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Budowanie zespołu pracowników na uczelni wyższej – relacja ze szkolenia

Budowanie zespołu pracowników na uczelni wyższej to zadanie wymagające przemyślanej strategii i zaangażowania na wielu poziomach organizacji. Proces ten jest kluczowy dla zapewnienia wysokiej jakości nauczania, badań naukowych oraz efektywnego zarządzania i administracji. W erze globalizacji i ciągłych zmian technologicznych, uczelnie stają przed wyzwaniem nie tylko przyciągnięcia, ale i utrzymania wykwalifikowanych specjalistów, którzy będą w stanie przyczynić się do rozwoju instytucji i jej misji. Efektywne budowanie…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Skuteczny kierownik w obsłudze technicznej nieruchomości - relacja ze szkolenia

Skuteczny kierownik w obsłudze technicznej nieruchomości to postać kluczowa dla sprawnego funkcjonowania każdej nieruchomości, niezależnie od jej przeznaczenia. To właśnie od jego umiejętności zarządczych, kompetencji technicznych i zdolności do efektywnego komunikowania się z zespołem oraz klientami zależy bezpieczeństwo, stan techniczny oraz wartość rynkowa obiektu. Dlatego też rola ta wymaga ciągłego rozwoju i doskonalenia swoich umiejętności, aby sprostać dynamicznie zmieniającym się wyzwaniom rynku nieruchomości. W…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Zarządzanie i współpraca w salonie samochodowym – relacja ze szkolenia

W dzisiejszym, dynamicznie zmieniającym się świecie motoryzacji, kluczowym elementem sukcesu każdego salonu samochodowego jest nie tylko znajomość najnowszych trendów i technologii, ale także skuteczne zarządzanie oraz budowanie zespołu zdolnego do wyjątkowej współpracy. W odpowiedzi na te potrzeby, zostaliśmy wybrani, aby zorganizować szkolenie skierowane do menedżerów i pracowników jednego ze znanych w Polsce salonów samochodowych. Szkolenie miało na celu nie tylko rozwój umiejętności zarządczych, ale również wzmocnienie…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.