Doradztwo biznesowe dla sklepów spożywczych „Plasterek” w Głownie

We wrześniu zakończyliśmy kilkunastodniowy cykl doradztwo biznesowe dla sklepów spożywczych „Plasterek” w Głownie. W sumie w zajęciach wzięło udział dziewiętnaście osób, kierownicy i pracownicy sklepów. Pokazaliśmy jak na układać towar i na nowo zaaranżować przestrzeń sklepową, tak aby była ona zgodna z zasadami merchandisingu –> pozwoliła na podniesienie sprzedaży.

Cele doradztwa

Celem doradztwa była przebudowa przestrzeni sklepowej w oparciu o zasady merchandisingu.

Przebieg doradztwa

Doradztwo biznesowe dla sklepów spożywczych “Plasterek” przeprowadziliśmy w formie analityczno-warsztatowej na terenie dwóch punktów sieci. Trener analizował ułożenie towarów w poszczególnych sekcjach sklepowych i demonstrował pracownikom, jak produkty powinny zostać ułożone, aby zwiększyć przychód. Następnie, kolejno dla każdej sekcji produktowej, pracownicy mieli okazję ułożyć na nowo towar pod czujnym okiem trenera 🙂

W ramach całego doradztwa omówiliśmy najważniejsze zagadnienia z zakresu merchandisingu:

  • Podział towarów na grupy asortymentowe
  • Efekt masy towarowej
  • Strefy oddziaływania: strefa zimna/ciepła
  • Dokładanie towaru, zasada FIFO
  • Sezonowość, promocje
  • Estetyka i czystość

Rezultaty doradztwa

Po pierwsze: diametralna zmiana w ladzie nabiałowej

W pierwszym ze sklepów w szczególności poprawy wymagała lada nabiałowa, w której towary nie były pogrupowane wg kategorii produktów, a towary wysokomarżowe i z krótką datą ważności nie zostały odpowiednio wyeksponowane. W rezultacie naszego spotkania w sklepie pojawił się następujący, nowy układ produktów w ladzie:

doradztwo merchandising

Tak jak w ladzie nabiałowej, tak i w całym sklepie zarekomendowaliśmy ułożenie poszczególnych kategorii produktów towarów w pionach (patrz grafika powyżej). Wzrok klienta przebiega po półkach poziomo, tak więc idąc wzdłuż alejki, w ten sposób zobaczy pełną szerokość oferty. Ponadto zaproponowaliśmy następujące zmiany w pozostałych sekcjach sklepowych:

doradztwo biznesowe dla sklepów spożywczych

Po drugie: nowy układ regałów w sklepie

Z kolei w drugim ze sklepów głównym zidentyfikowanym problemem był układ regałów w sklepie. Po naszej rekomendacji właściciel zdecydował się na przebudowę przestrzeni sklepowej w następujący sposób:

doradztwo biznesowe dla sklepów spożywczych

Dzięki prostemu zabiegowi przedzielenia długich ciągów regałów klient będzie mógł łatwiej poruszać się po sklepie. W jaki sposób? Na przykład wrócić po zapomniany wcześniej produkt, bez konieczności przepychania się.

Serdecznie dziękujemy za okazane zaufanie i udział w naszym doradztwie biznesowym dla sklepów spożywczych. Jesteśmy pewni, że poprzez zastosowanie rekomendowanych działań, sieć „Plasterek” zwiększy sprzedaż i przychód.

Trenerzy „Warto Szkolić”

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak rozwiązywać konflikty w branży produkcyjnej?

Konflikty w branży produkcyjnej są nieuniknione i mogą wynikać z wielu przyczyn, takich jak stres związany z terminami, różnice kulturowe czy konkurencja o zasoby. Skuteczne zarządzanie tymi konfliktami jest kluczowe, ponieważ nie tylko wpływa na atmosferę pracy, ale również na produktywność i ogólne wyniki finansowe przedsiębiorstwa. Aby poradzić sobie z tymi wyzwaniami, organizacje muszą rozwijać strategie rozpoznawania, zapobiegania i rozwiązywania konfliktów. Ten artykuł ma na celu przedstawić…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak radzić sobie z obiekcjami klientów?

Współczesny rynek oferuje konsumentom niezliczoną ilość produktów i usług, stawiając przed przedsiębiorcami nie lada wyzwanie w zakresie przyciągania i utrzymywania uwagi klientów. W tym zatłoczonym środowisku, zdolność do efektywnego radzenia sobie z obiekcjami klientów staje się kluczową umiejętnością, która może decydować o sukcesie lub porażce biznesu. Obiekcje, często postrzegane jako bariery na drodze do sprzedaży, w rzeczywistości mogą być postrzegane jako okazje do pogłębienia relacji…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak pokonać bariery komunikacyjne w biznesie?

W środowisku biznesowym, gdzie efektywna komunikacja jest fundamentem nie tylko codziennego zarządzania, ale i strategicznego rozwoju, bariery komunikacyjne mogą mieć poważne konsekwencje. Różnice językowe, kulturowe, a także wyzwania technologiczne stoją na drodze do płynnej wymiany informacji i współpracy. Zrozumienie i przezwyciężenie tych barier staje się kluczowym zadaniem dla liderów i zespołów na każdym szczeblu organizacji, determinującym ich zdolność do osiągania celów biznesowych. W odpowiedzi…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.