,

Trening sprzedażowy gwarancją zysku

Trening sprzedażowy gwarancją zysku

Trening sprzedażowy to ważny element, który służy rozwojowi osobistemu pracowników w celu osiągnięcia lepszych wyników sprzedażowych. Jest on mocno powiązany z bezpośrednim zarządzaniem i wdrażaniem określonych zachowań. W takim treningu uczestniczą dwie strony np. szef i pracownik, a czynnikami, które się wykorzystuje podczas jego realizacji jest obserwacja, rzetelna ocena i systematyczna informacja zwrotna. Dlatego, jeżeli myślicie Państwo o zwiększeniu sprzedaży, dobrym rozwiązaniem rozpoczęcie treningu sprzedażowego w Waszej firmie.

Jak powinien wyglądać profesjonalny trening sprzedażowy? Aby przeprowadzić skuteczny trening sprzedażowy niezbędna jest osoba prowadząca, która będzie posiadać wiedzę z dziedziny jaką objęty będzie trening, jednak nade wszystko powinna ona rozumieć oczekiwania dotyczące wyników. Poza tym, powinna ona wiedzieć, jak uczą się osoby dorosłe, a także rozumieć i znać cały proces treningu sprzedażowego. Przed rozpoczęciem treningu sprzedażowego należy zadbać o zabezpieczenia komfortu wspólnej pracy. Kolejny etap to otwarcie treningu, podczas którego określa się cel treningu oraz uzgadnia zasady pracy, czyli jego czas, narzędzia jakie będą wykorzystane odgrywane role czy też przebieg treningu krok po kroku. Etap przebiegu treningu polega na tym, że np. szef podgrywa rolę klienta i wraz z pracownikiem prowadzą rozmowę sprzedażową. Jest ona nagrywana na telefon, bądź dyktafon. Następnie odsłuchuje się przebieg rozmowy, po czym następuje samoocena pracownika, jak również udzielana jest informacja zwrotna ze strony szefa. Na tym etapie ustalane są równie najbliższe cele rozwojowe. Na zakończenie następuje podsumowanie treningu przez obie strony i jest to etap, który podsumowuje wspólną pracę.

Etapy treningu sprzedażowego:

  • Przygotowanie do treningu
  • Otwarcie treningu
  • Trening
  • Omówienie treningu
  • Podsumowanie treningu

Co daje trening sprzedażowy?

Pracownikom:

  • pogłębienie umiejętności sprzedażowych
  • zdobycie wiedzy i zaawansowanych umiejętności w pracy klientami
  • rozwinięcie własnego warsztatu sprzedażowego
  • poznanie praktycznych i sprawdzonych metod pracy

Kierownikom/Managerom/Szefowi:

  • rozwinięcie umiejętności przywódczych
  • możliwość skutecznego rozwijania zespołu
  • umiejętność trafniejszej oceny kompetencji sprzedawców
  • opracowanie i wdrożenie indywidualnego planu stałego rozwoju umiejętności sprzedażowych po szkoleniu

Jak powszechnie wiadomo, pozyskiwanie klientów jest bez wątpienia niezbędnym warunkiem istnienia i rozwoju każdego przedsiębiorstwa. Aby było to możliwe, firma musi posiadać w zespole osoby o odpowiednich umiejętnościach sprzedaży. Szkolenia handlowe to inwestycja - poprawienie jednego choćby elementu w pracy handlowca może zwiększyć jego efekty, dlatego też odpowiednio przeprowadzony trening sprzedażowy jest gwarancją skuteczności.

Śledź nas i Udostępniaj w sieci społecznościowej

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

17 − 7 =