,

Wykreuj swój zysk - postaw na marchandising

Wykreuj swój zysk - postaw na marchandising

Jak w prosty i skuteczny sposób zwiększyć szanse na zauważenie naszej oferty czy też produktu przez klienta? Jak zwiększyć sprzedaż? Trzeba wiedzieć, że dzisiejszy rynek rządzi się pewnymi zasadami, trzeba je rozumieć i potrafić umiejętnie wykorzystywać. Jedną z takich zasad jest merchandising. „Jest to sposób wpływania na zachowania klientów poprzez wystrój pomieszczenia i sposób prezentacji towarów w celu zwiększenia sprzedaży, zainteresowania odbiorców, a nawet zwiększenia subiektywnej wartości towaru w oczach klienta”. Jak z każdą gałęzią rozwoju, również w merchandisingu należy kierować się ustalonymi prawami. Co więc warto wiedzieć i o czym należy pamiętać?

Przede wszystkim istotny jest fakt, że prawidłowa ekspozycja produktów może zwiększyć sprzedaż nawet o 30%. Ważne, aby rozmieszczając towary w sklepie kierować się kryteriami przeznaczenia poszczególnych produktów. Chodzi o to, że artykuły tej samej kategorii powinny być umieszczone obok siebie. Znaczący wpływ na nasze zyski ma także fakt, że najwięcej i jak najlepsze miejsca należy przeznaczyć na produkty, które przynoszą największe zyski. Nie bez znaczenia jest również układanie towarów na półce w dużej ilości – nie przekraczając oczywiście ustalonych progów ekspozycyjnych. Jednocześnie należy unikać pustych miejsc na półce i stale uzupełniać produkty. Najlepsze półki to te na wysokości 120-160 cm od podłoża.

Co również ważne – ceny powinny być aktualne i widoczne. Każdy handlowiec powinien również wiedzieć, że należy odpowiednio wykorzystywać dobre i złe strefy w sklepie, bowiem Klienci poświęcają najwięcej uwagi produktom przy kasach, na skrzyżowaniu przejść oraz w środkowej części półki. Złymi strefami są rogi sklepu, wejście do sklepu oraz krańce półek. Nie każdy też wie, że Klienta porusza się po sklepie w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara i w większości przypadków sięga po towar z prawej strony. Zgodnie z zasadą „reklama dźwignią handlu”, należy umieszczać materiały promocyjne: wywieszki, plakaty, listwy, naklejki, ulotki. Jeżeli chcielibyście Państwo dowiedzieć się więcej, nauczyć pracowników stosowania powyższych zasad, bądź wypromować lub wykreować swój punkt handlowy albo towar – zapraszamy do kontaktu.

Śledź nas i Udostępniaj w sieci społecznościowej

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

4 × 2 =