Marketing lekarzy i gabinetów dentystycznych

Bardzo specyficzną branżą, wymagającą podjęcia szczególnych działań marketingowych, jest działalność lekarzy i gabinetów dentystycznych. Na rynku istnieją nawet firmy – agencje marketingowe – które prowadzą tylko i wyłącznie kampanie takich podmiotów. Na czym polega specyfika tej branży? Czym marketing lekarzy i gabinetów dentystycznych różni się od marketingu salonu samochodowego lub restauracji?

Strona internetowa

Ważnym elementem kampanii marketingowej jest stworzenie odpowiedniej strony internetowej. Statystki bowiem pokazują, że pacjenci najczęściej szukają informacji w Internecie. Jak powinna ona wyglądać w odniesieniu do gabinetów lekarskich i dentystycznych? Zastanówmy się, jakie czynniki są szczególnie ważne dla pacjentów. Przede wszystkim czystość, profesjonalizm, przejrzyste zasady. Pacjent przychodząc do gabinetu (szczególnie prywatnego) oczekuje, że miejsce to będzie wzorem sterylności, czystości, że będzie miał styczność z profesjonalną obsługą, która będzie miała do dyspozycji nowoczesny, profesjonalny sprzęt.

Dodatkowo od początku do końca wizyty pacjent będzie informowany o tym co się dzieje, jak przebiega zabieg, jakie są dalsze zalecenia i tak dalej. To daje mu poczucie bezpieczeństwa i wewnętrzny spokój. Te same zasady należy odnieść do strony internetowej. Musi ona być czytelna i przejrzysta. Pacjent będzie chciał się dowiedzieć czegoś na temat poszczególnych lekarzy, specyfiki danego zabiegu i tak dalej. Przydatne zatem jest, aby strona była wyposażona w tak zwaną bazę wiedzy. Ogromne znaczenie ma również kolorystyka – swoistą sterylność pokażemy takimi kolorami jak biel, błękit, delikatne szarości. Dobrze, jeżeli strona wyposażona jest cennik, dzięki czemu pacjent będzie miał poczucie, że nic go w tym zakresie nie zaskoczy. Przydatnym elementem strony internetowej jest także umieszczenie zdjęć – profesjonalnych, prawdziwych, ukazujących wnętrze gabinetów, przyjmujących lekarzy i tak dalej. Dzięki temu niejako zbliżamy się do pacjenta, budując atmosferę zaufania. Warto również pomyśleć, o wskazaniu pozytywnych opinii Klientów. Nic tak nie działa na wyobraźnię, jak radosne podziękowania, zadowolonych z usług pacjentów.

Inne narzędzia

W zależności od potrzeb, możemy naszą kampanię rozbudować. Strona internetowa stanowi absolutne minimum, ale nie jest jedynym dostępnym narzędziem. W dzisiejszych czasach nowoczesne gabinety lekarskie i stomatologiczne zakładają sobie profile na Facebooku i w innych portalach społecznościowych. Dodatkowo specjaliści aktywnie tworzą wszelkiego rodzaju wyszukiwarki specjalistów. Na rynku dostępnych jest obecnie co najmniej kilka takich stron. Działania w obrębie Internetu możemy dodatkowo mierzyć za pomocą takich narzędzi jak Google Analytics, dzięki czemu otrzymamy rzetelny raport o tym, które działania przynoszą oczekiwane efekty, gdzie wciąż istnieją problemy, które czynności należy zintensyfikować i tak dalej. Oczywiście w ramach marketingu lekarzy i gabinetów lekarskich przydadzą się również tradycyjne metody – reklamy, banery, ulotki. Warto pamiętać o tym, że działalność gabinetu jest ściśle związana z miejscowością, w której taka placówka się znajduje i z jej mieszkańcami. Nikt nie chce jeździć dziesiątki kilometrów do lekarza, woli mieć go “na wyciągnięcie ręki”.

Szkolenia Warto Szkolić

Specjaliści Warto Szkolić organizują szkolenia dla lekarzy, stomatologów i innych osób, prowadzących gabinety medyczne, a także dla osób, zajmujących się marketingiem tych podmiotów. Wskazujemy, jak przeprowadzić skuteczną kampanię, przyciągnąć nowych pacjentów i powiększyć zysk firmy.

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Efektywna sprzedaż produktów medycznych – relacja ze szkolenia

Profesjonalna sprzedaż produktów medycznych – od wiedzy technicznej do zaufania klienta Sprzedaż produktów medycznych to obszar wymagający wyjątkowych kompetencji, w którym wiedza o produkcie łączy się z umiejętnością budowania relacji z klientami oraz znajomością regulacji prawnych. W dynamicznie rozwijającej się branży medycznej, profesjonalizm w tym zakresie staje się nie tylko przewagą konkurencyjną, ale wręcz koniecznością. Klienci w sektorze ochrony zdrowia oczekują rzetelnych informacji, wsparcia w procesie decyzyjnym…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jakie szkolenia zwiększają odporność na stres kadry kierowniczej?

Odporność na stres kadry kierowniczej – kompleksowy przewodnik po skutecznych szkoleniach Współczesna rola menedżera to ciągłe żonglowanie priorytetami w środowisku pełnym presji i nieustannych zmian. Odpowiedzialność za wyniki, zarządzanie dynamiką zespołu i konieczność podejmowania szybkich decyzji sprawiają, że odporność na stres przestaje być jedynie “miękką umiejętnością”, a staje się fundamentalną kompetencją lidera. To właśnie ona decyduje o zdolności do zachowania jasności umysłu, podejmowania racjonalnych działań…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jakie szkolenia zwiększają efektywność współpracy brygadzistów?

Od rywalizacji do synergii – inwestycja we współpracę liderów Rola brygadzisty to znacznie więcej niż tylko zarządzanie swoim zespołem. To kluczowe ogniwo w całym systemie operacyjnym firmy, a prawdziwym testem jego kompetencji jest zdolność do współpracy z innymi liderami. Kiedy brygadzista ze zmiany A nie potrafi dogadać się z brygadzistą ze zmiany B, kiedy dział montażu toczy cichą wojnę z działem lakierni, cierpi na tym cała…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.