Szkolenie dla sklepów E. Leclerc: zwiększanie sprzedaży działu mięsno-wędliniarskiego oraz nabiałowego
Za nami kolejne szkolenie merchandisingowe, tym razem z naszej flagowej usługi szkoleniowej skorzystała francuska sieć supermarketów E. Leclerc. Dlaczego wybrała właśnie nas? Z pewnością dlatego też, że na liście klientów zadowolonych z pracy naszych trenerów znajdują się tak duże firmy, jak Media Expert, sieć sklepów spożywczych Społem, czy Knauf Industries.
W szkoleniu wzięło udział dziesięć osób: kierownik, pomocnik kierownika sklepu oraz osoby zatrudnione na stanowiskach mięsno-wędliniarskim oraz nabiałowym.
Cele szkolenia
Szkolenie miało przede wszystkim dwa główne cele:
- MERCHANDISING: nabycie przez personel sklepów umiejętności wykorzystania technik wpływu na potrzeby identyfikowane przez klientów.
- KOMUNIKACJA MIĘDZYPRACOWNICZA: wzmocnienie zaangażowania personelu oraz zwiększenie wydajności pracowników poprzez właściwą organizację pracy.
Przebieg szkolenia
Szkolenie zrealizowane zostało w formie wykładu z wykorzystaniem materiałów szkoleniowych – prezentacji. W trakcie szkolenia podjęliśmy następujące tematy:
- sposoby odczytywania potrzeb klientów oraz metody wpływu na podejmowane decyzje zakupowe,
- zasady ekspozycji,
- zasady współpracy personelu,
- kultura obsługi klienta.
Szeroko omówiono zachowania klientów w sferze ekspozycji towarów. Z tego powodu zaznaczone zostały tzw. „strefy ciepłe” (najbardziej handlowe) lady oraz przeanalizowano możliwości ich wykorzystania na potrzeby zwiększenia sprzedaży. Omówiono zasady współpracy na działach w celu zwiększenia wydajności pracowników.
Rezultaty szkolenia
Uczestnicy szkolenia w rezultacie nauczyli się, jak wpływać na potrzeby klienta wykorzystując ułożenie towarów, komplementarność, zachowania indywidualne i grupowe. Dodatkowo wykonując działania praktyczne przekonali się, jak ważna dla osiągania dobrych wyników przez dział jest właściwa organizacja pracy; to taki pozytywny „efekt uboczny” szkolenia.
Pracownikom sklepów E. Leclerc dziękujemy za udział w szkoleniu.
Trenerzy firmy “Warto Szkolić”