Dobra komunikacja w zespole i wzrost zaangażowania – szkolenie z zakresu umiejętności osobistych dla pracowników produkcyjnych firmy Expoplan

 

W pierwszych tygodniach lipca przeprowadziliśmy dla firmy Expoplan z Tomaszowa Mazowieckiego cykl szkoleń z zakresu umiejętności osobistych dla pracowników działu produkcyjnego. 1,2 i 3 lipca poprowadziliśmy spotkania z zakresu komunikacji w zespole, a 12 lipca skupiliśmy się na zwiększaniu zaangażowania pracowników. W spotkaniach odpowiednio wzięło udział 15 i 7 osób zatrudnionych przy produkcji.

 

Cele szkolenia

 

Jak wspomnieliśmy we wcześniejszym akapicie, szkolenie podzielone było na dwa, mocno zróżnicowane tematycznie bloki. Dlatego do każdego z nich wyznaczyliśmy osobne cele.

Cele dla bloku nr 1 Komunikacja w Zespole

Cele dla bloku nr 2 Efektywny Pracownik

Celem szkolenia było przede wszystkim podniesienie świadomości pracowników co do znaczenia ich codziennej pracy: przełożenia na jakość dostarczanych produktów, satysfakcję klienta, a w konsekwencji na ogólną kondycję firmy.  W trakcie szkolenia pracowaliśmy również nad zwiększeniem motywacji do pracy i lojalności względem pracodawcy.

 

Przebieg szkolenia

 

Zajęcia prowadzone były w sposób interaktywny, z  naciskiem na praktyczne aspekty ich wykorzystania przekazywanej wiedzy. Mini wykłady przeplatane były ćwiczeniami, przykładami, a także studiami przypadków. Uczestnicy szkolenia byli zainteresowani szkoleniem, zaangażowani i aktywni w procesie szkolenia. Poniżej kilka słów o wiedzy i umiejętnościach przekazanych w trakcie poszczególnych spotkań.

Blok nr 1 Komunikacja w Zespole

W trakcie pierwszego szkolenia skupiliśmy się na poprawie komunikacji w zespole, w tym przede wszystkim na rozwiązywaniu konfliktów oraz nauce odbioru krytycznych uwag. W tym celu ćwiczyliśmy m.in.:

  • Praktyczne wykorzystanie zasad i sposobów „Porozumienia bez Przemocy” Rosenberga.
  • Jak analizować i brać odpowiedzialność za własne emocje, w tym reagowania na krytykę.
  • Naukę empatycznego odbioru komunikatu.
  • Wykorzystanie wiedzy płynącej z kwadratu von Thuna do zwiększenia skuteczności i efektywności komunikacji.

 

Blok nr 2 Efektywny Pracownik

 

W celu lepszego uświadomienia znaczenia swojej pracy dla ogólnej kondycji firmy uczestnicy poznali i wykonali ćwiczenia z zakresu m.in.:

  • Tworzenia i analizy matrycy kompetencji.
  • Technik stawiania celów SMART(ER).
  • Doskonalenia procesu tworzenia wartości w firmie.

 

Gdy już zwiększyliśmy świadomość roli uczestników w zwiększaniu satysfakcji klienta i zapewnieniu stabilnego zysku całej firmy, przyszła kolej na poznanie sposobów osiągania coraz lepszych wyników. Uczestnicy poznali i ćwiczyli zastosowanie koncepcji Kaizen na przykładach:

  • Techniki planowania pracy.
  • Techniki przeciwdziałania marnotrawstwu (Muda).

 

 

Efekty szkolenia

 

Szkolenie pozwoli firmie sprawniej realizować zadania produkcyjne. Obniżyć poziom konfliktów, poprawić współdziałanie pracowników w zespole produkcyjnym i komunikację, co przełoży się  na  poprawę procesów gospodarczych – tworzenia wartości –  i może skutkować poprawą efektywności oraz skuteczności działania firmy.

 

Dzięki szkoleniu uczestnicy potrafią określić swój udział w zapewnieniu jakości dla klienta. A co chyba ważniejsze, potrafią zorganizować system zapewnienia jakości dla klienta, stosując poznane zasady kontroli i samokontroli. Jednocześnie dzięki szkoleniu potrafią odróżnić działania dające wartość dodaną dla klienta od marnotrawstwa, które potrafią redukować.

 

Firmie Expoplan, a w szczególności pracownikom działu produkcyjnego, dziękujemy za aktywny udział w szkoleniu. Niech Kaizen będzie z Wami,  a Muda omija Was z daleka! 😉 Zapraszamy na nasze szkolenia i do kontaktu.

 

Trenerzy „Warto Szkolić”

 

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Zarządzanie relacjami z klientem z wykorzystaniem systemu CRM w sieci handlowej – relacja ze szkolenia

Rola CRM w sieci handlowej w budowaniu przewagi rynkowej Współczesna sprzedaż detaliczna nie może funkcjonować skutecznie bez odpowiedniego wsparcia technologicznego. Jednym z kluczowych elementów, które wpływają na rozwój, lojalność klientów oraz wzrost sprzedaży, jest skuteczne zarządzanie relacjami z klientem. W dobie cyfrowej transformacji, systemy CRM w sieci handlowej stają się nieodzownym narzędziem codziennej pracy. Ich rola nie ogranicza się jedynie do gromadzenia danych, ale obejmuje całościowe…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Strategiczne zarządzanie handlem w sieci sklepów – relacja ze szkolenia

Zarządzanie handlem w sieci sklepów – klucz do przewagi konkurencyjnej Zarządzanie handlem to obecnie jeden z najważniejszych obszarów strategicznych dla firm działających w środowisku wielokanałowym. W realiach silnej konkurencji, rosnących oczekiwań konsumentów oraz dynamicznego rozwoju technologii, umiejętność skutecznego zarządzania handlem staje się kluczowa dla utrzymania rentowności, budowania wartości marki i efektywnej ekspansji. Sieci handlowe, niezależnie od skali działalności, muszą rozwijać kompetencje w zakresie…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Rozwój współpracy między kierownikami w firmie produkcyjnej

Rozwój współpracy między kierownikami jako kluczowy element efektywności w firmie produkcyjnej Efektywna współpraca między kierownikami to jeden z kluczowych elementów sprawnie funkcjonującej firmy, szczególnie w środowisku produkcyjnym, gdzie precyzja, czas reakcji i płynność informacji mają ogromne znaczenie. Rozwój współpracy między kierownikami wpływa bezpośrednio na zdolność organizacji do realizowania strategicznych celów, optymalizowania procesów i reagowania na zmieniające się potrzeby rynkowe. W nowoczesnych…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.