Szkolenie Komunikacja i Asertywność oraz podsumowanie całego cyklu szkoleniowego dla sieci sklepów AF-Lider
Dzisiaj sprawozdanie ze szkolenia “Komunikacja i Asertywność w relacjach zawodowych” dla AF-Lider, oraz podsumowanie całego cyklu szkoleń, które przeprowadziliśmy dla tej sieci sklepów.
Cele szkolenia “Komunikacja i Asertywność”
Celem szkolenia było przede wszystkim poznanie metod wdrażania zachowań asertywnych w życie. Jednak równie ważne było samo uświadomienie uczestnikom samej potrzeby budowy postawy asertywnej w kontaktach z klientem. Bez tego nie zapewnilibyśmy dobrego poziomu przełożenia szkolenie-codzienna praca.
W dalszej kolejności skupiliśmy się na zapoznaniu z najczęstszymi metodami manipulacji i praw psychicznych, które mogą być świadomie i nieświadomie stosowane przez klientów. W tym wypadku celem było uświadomienie i nauka pracowników obrony przed tymi zabiegami.
Przebieg szkolenia “Komunikacja i Asertywność”
W trakcie szkolenia uczestnicy mieli okazję rozwinąć umiejętności:
- komunikowania,
- obrony własnych granic,
- artykułowania próśb i oczekiwań,
- wyrażania własnego zdania oraz pozytywnych i korygujących informacji.
Uczestniczki były bardzo zaangażowane w pracę, a z ich szczególnym zainteresowaniem spotkał się indywidualny trening asertywności. W jego trakcie uczestniczki mogły samodzielnie zmierzyć się ze zróżnicowanymi sytuacjami, wymagającymi wykorzystania poznanych podczas szkolenia narzędzi (np. komunikat JA). Wypracowana podczas wcześniejszego spotkania atmosfera i zaufanie grupy do trenera pomogła uczestniczkom otworzyć się na siebie i na trenera, co wyraźnie przełożyło się na jakość rezultatów szkolenia.
Efekty szkolenia “Komunikacja i Asertywność”
Niewątpliwe wszyscy uczestnicy zakończyli szkolenie bogatsi o zrozumienie jak ważną rolę postawa asertywna odgrywa w pracy zawodowej. A co chyba nawet ważniejsze, z głębokim przekonaniem, że jest to kompetencja, nad którą trzeba i chcą pracować.
Cykl szkoleniowy dla AF-Lider – krótkie podsumowanie
To już ostatnie sprawozdanie z całego cyklu szkoleniowo-doradczego dla AF-Lider, w skład którego weszły:
- Trening w miejscu pracy dla pracowników jednego ze sklepów sieci (4 marca),
- Doradztwo w zakresie profesjonalnej obsługi Klienta oraz merchandisingu spożywczego dla kierowników i pracowników sklepów sieci (9 marca),
- Szkolenie z zakresu asertywności i komunikacji w relacjach zawodowych dla kierowników (10 marca),
- Oraz zamykający cykl Dzień gier integracyjnych (17 marca).
Nasz cykl spotkań rozpoczęliśmy od zajęć praktycznych – treningu w miejscu pracy. Celem szkolenia była poprawa sprzedaży na jednym z działów sprzedażowych: mięsno-wędliniarskim. Dlaczego rozpoczęliśmy cykl treningowy właśnie od zajęć praktycznych na terenie sklepu? Pozwoliło nam to lepiej poznać uczestników szkolenia, przyjrzeć się stylowi pracy i komunikacji na linii pracownik-klient oraz pracownik-kierownik sklepu. W ten sposób przygotowaliśmy grunt pod kolejne spotkania, które wymagały już głębszej współpracy i zaufania do osoby trenera prowadzącego. Były to doradztwo z zakresu obsługi klientów oraz ćwiczenie asertywności i komunikacji.
Podsumowując cały cykl szkoleniowy, trzeba powiedzieć, że grupa uczestników AF-Lider to osoby, które są najlepszym przykładem na to, jak proces szkoleniowy może przełożyć się na zmianę postaw względem rozwoju osobistego i motywację do pracy nad kompetencjami miękkimi – z każdym kolejnym spotkaniem widać było coraz większą świadomość możliwości i chęć „wyciągnięcia” dla siebie jak największej wartości.
Serdecznie dziękujemy za tych kilka dni udanej współpracy!!!
Trenerzy „Warto Szkolić”