Szkolenie Komunikacja i Asertywność oraz podsumowanie całego cyklu szkoleniowego dla sieci sklepów AF-Lider

Dzisiaj sprawozdanie ze szkolenia “Komunikacja i Asertywność w relacjach zawodowych” dla AF-Lider,  oraz podsumowanie całego cyklu szkoleń, które przeprowadziliśmy dla tej sieci sklepów.

 

Cele szkolenia “Komunikacja i Asertywność”

Celem szkolenia było przede wszystkim poznanie metod wdrażania zachowań asertywnych w życie. Jednak równie ważne było samo uświadomienie uczestnikom samej potrzeby budowy postawy asertywnej w kontaktach z klientem. Bez tego nie zapewnilibyśmy dobrego poziomu przełożenia szkolenie-codzienna praca.

W dalszej kolejności skupiliśmy się na zapoznaniu z najczęstszymi metodami manipulacji i praw psychicznych, które mogą być świadomie i nieświadomie stosowane przez klientów. W tym wypadku celem było uświadomienie i nauka pracowników obrony przed tymi zabiegami.

Przebieg szkolenia “Komunikacja i Asertywność”

W trakcie szkolenia uczestnicy mieli okazję rozwinąć umiejętności:

  • komunikowania,
  • obrony własnych granic,
  • artykułowania próśb i oczekiwań,
  • wyrażania własnego zdania oraz pozytywnych i korygujących informacji.

Uczestniczki były bardzo zaangażowane w pracę, a z ich szczególnym zainteresowaniem spotkał się indywidualny trening asertywności. W jego trakcie uczestniczki mogły samodzielnie zmierzyć się ze zróżnicowanymi sytuacjami, wymagającymi wykorzystania poznanych podczas szkolenia narzędzi (np. komunikat JA). Wypracowana podczas wcześniejszego spotkania atmosfera i zaufanie grupy do trenera pomogła uczestniczkom otworzyć się na siebie i na trenera, co wyraźnie przełożyło się na jakość rezultatów szkolenia.

 

Efekty szkolenia “Komunikacja i Asertywność”

Niewątpliwe wszyscy uczestnicy zakończyli szkolenie bogatsi o zrozumienie jak ważną rolę postawa asertywna odgrywa w pracy zawodowej.  A co chyba nawet ważniejsze, z głębokim przekonaniem, że jest to kompetencja, nad którą trzeba i chcą pracować.

 

Cykl szkoleniowy dla AF-Lider – krótkie podsumowanie

To już ostatnie sprawozdanie z całego cyklu szkoleniowo-doradczego dla AF-Lider, w skład którego weszły:

 

  • Trening w miejscu pracy dla pracowników jednego ze sklepów sieci (4 marca),
  • Doradztwo w zakresie profesjonalnej obsługi Klienta oraz merchandisingu spożywczego dla kierowników i pracowników sklepów sieci (9 marca),
  • Szkolenie z zakresu asertywności i komunikacji w relacjach zawodowych dla kierowników (10 marca),
  • Oraz zamykający cykl Dzień gier integracyjnych (17 marca).

Nasz cykl spotkań rozpoczęliśmy od zajęć praktycznych – treningu w miejscu pracy. Celem szkolenia była poprawa sprzedaży na jednym z działów sprzedażowych: mięsno-wędliniarskim. Dlaczego rozpoczęliśmy cykl treningowy właśnie od zajęć praktycznych na terenie sklepu? Pozwoliło nam to lepiej poznać uczestników szkolenia, przyjrzeć się stylowi pracy i komunikacji na linii pracownik-klient oraz pracownik-kierownik sklepu.  W ten sposób przygotowaliśmy grunt pod kolejne spotkania, które wymagały już głębszej współpracy i zaufania do osoby trenera prowadzącego. Były to doradztwo z zakresu obsługi klientów oraz ćwiczenie asertywności i komunikacji.

 

Podsumowując cały cykl szkoleniowy, trzeba powiedzieć, że grupa uczestników AF-Lider to osoby, które są najlepszym przykładem na to, jak proces szkoleniowy może przełożyć się na zmianę postaw względem rozwoju osobistego i motywację do pracy nad kompetencjami miękkimi – z każdym kolejnym spotkaniem widać było coraz większą świadomość możliwości i chęć „wyciągnięcia” dla siebie jak największej wartości.

Serdecznie dziękujemy za tych kilka dni udanej współpracy!!!

Trenerzy „Warto Szkolić”

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Zrozumienie podstaw psychologii sprzedaży w firmie handlowo-usługowej – relacja ze szkolenia

Dlaczego zrozumienie podstaw psychologii sprzedaży zmienia oblicze biznesu? W dzisiejszym, przepełnionym informacjami świecie, gdzie klienci mają dostęp do nieograniczonej liczby ofert i opinii, sama znajomość produktu przestała być kluczem do sukcesu. Klienci oczekują czegoś więcej niż tylko transakcji – pragną spersonalizowanych doświadczeń i relacji opartych na zaufaniu. To właśnie zrozumienie podstaw psychologii sprzedaży jest fundamentem, który pozwala…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Wdrażanie ESG w branży tekstylnej - relacja ze szkolenia

ESG w branży tekstylnej – od teorii do praktyki Współczesny świat biznesu coraz mocniej akcentuje potrzebę działania w zgodzie z zasadami zrównoważonego rozwoju, a strategia ESG (Environmental, Social, Governance) staje się fundamentem długoterminowej wartości i odporności przedsiębiorstw. Koncepcja ta, łącząca w sobie troskę o środowisko, odpowiedzialność społeczną oraz wysokie standardy ładu korporacyjnego, przestaje być jedynie wizerunkowym dodatkiem, a staje się kluczowym elementem strategii, który…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Skuteczna komunikacja i sprzedaż w sklepie meblowym – relacja ze szkolenia

Dlaczego komunikacja w sklepie meblowym jest kluczem do sukcesu Zakup mebli to dla większości klientów decyzja o dużym znaczeniu, angażująca zarówno emocjonalnie, jak i finansowo. Rzadko kiedy jest to impulsywny wybór, to raczej przemyślany proces, którego celem jest stworzenie komfortowej i funkcjonalnej przestrzeni na lata. Właśnie dlatego rola sprzedawcy wykracza daleko poza bycie zwykłym informatorem o produkcie. Klient poszukuje partnera i doradcy, który…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.