Szkolenia sprzedażowe dla sklepów potentata branży mięsnej

W dniach 15-17 oraz 22-24 czerwca przeprowadziliśmy szkolenia sprzedażowe dla sklepów firmy „Artek” z Zielonej Góry. Pracowników podzieliliśmy na dwie grupy szkoleniowe – każda z nich wzięła udział w trzydniowych cyklu spotkań.

Firma „Artek” z powodzeniem działa na polskim rynku już od prawie trzydziestu lat, wciąż rozwijając sieć swoich sklepów i produktów. To ona kryje się za logiem sklepów „Żubr” oraz wędlinami „Staropolskie Wędliny” i „Zielona Kraina”. Łącznie w ofercie firma posiada aż 1000 (!) produktów mięsno-wędliniarskich i jest największych dystrybutorem tego typu towarów w zachodniej Polsce.

Cele szkolenia

Cykl szkoleniowy, który zrealizowaliśmy dla zielonogórskiej firmy miał na celu przede wszystkim wzmocnienie umiejętności odczytywania i kreowania potrzeb klienta, a w konsekwencji wzrost sprzedaży.

Przebieg szkolenia

W trakcie sześciu dni szkoleniowych przeplataliśmy elementy pracy praktycznej z przekazywaniem wiedzy teoretycznej. Wykłady z użyciem prezentacji Power Point, ćwiczenia praktyczne oraz doradztwo eksperckie trenera na terenie sklepu to trzy główne formy szkoleniowe, które zastosowaliśmy.

Podczas cyklu szkoleniowego dla firmy „Artek” zrealizowaliśmy następujące bloki tematyczne:

  • merchandising: szczegółowe zasady ekspozycji,
  • sposoby odczytywania potrzeb klienta,
  • metody wpływu na decyzje zakupowe klientów,
  • kultura obsługi klienta,
  • zasady współpracy personelu.

Szeroko omówiliśmy zachowania klientów przy ladzie sprzedażowej, a trener wyznaczył m.in. jej „strefy ciepłe” – miejsca, w których należy ułożyć wysokomarżowe produkty. W formie wspólnej dyskusji uczestnicy wybierali również pośród prezentowanych przez trenera rozwiązań zwiększających sprzedaż te, które najlepiej sprawdzą się na terenie ich sklepu. W trakcie szkoleń poruszyliśmy również kwestię znaczenia otwartej komunikacji i współpracy pracowników na wysokość sprzedaży.

Rezultaty szkolenia

Uczestnicy przede wszystkim nauczyli się, jak wpływać na potrzeby klienta wykorzystując ułożenie towarów, komplementarność, zachowania indywidualne i grupowe. Ale co może ważniejsze, zrozumieli, że jakość współpracy w zespole i organizacji pracy bezpośrednio przekłada się na wyniki ich działu.

Dzięki szkoleniu z logiem „Warto Szkolić” firma zyskała świadomy personel, który potrafi wykorzystać techniki wpływu na potrzeby klientów, zwiększając sprzedaż. Szkolenie wzmocni zaangażowanie pracowników i zdecydowanie zwiększy ich wydajność dzięki poprawionej organizacji pracy.

Na zakończenie chcemy serdecznie podziękować za zaangażowany udział w szkoleniach wszystkim uczestnikom, pracownikom firmy “Artek”. Natomiast wszystkich Was zapraszamy do odwiedzenia zakładki szkolenia sprzedażowe dla sklepów, firm usługowych i produkcyjnych na naszej stronie i skorzystania z naszych usług.

Trenerzy “Warto Szkolić”

Jeśli chcesz otrzymywać na bieżąco informacje odnośnie możliwości rozwoju Twojej firmy, poznać praktyczne narzędzia i być na bieżąco z biznesowymi trendami, dołącz do naszego newslettera!

[mailerlite_form form_id=1]

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Zarządzanie projektami i efektywna komunikacja w stowarzyszeniu – relacja ze szkolenia

Znaczenie komunikacji i współpracy w działalności stowarzyszeń Zarządzanie projektami i efektywna komunikacja stanowią fundament skutecznego działania organizacji pozarządowych. Współpraca w zespole, planowanie projektów i umiejętność jasnego przekazywania informacji decydują o tym, czy inicjatywy społeczne osiągną zamierzone rezultaty. Dobrze zaplanowana komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna wzmacnia spójność działań, motywację członków oraz pozytywny wizerunek organizacji w otoczeniu społecznym. Nasza firma została poproszona przez…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Przygotowywanie firmy produkcyjnej do zmian w środowisku pracy wynikających z wdrożenia rozwiązań z zakresu zielonej transformacji – relacja ze szkolenia

Wprowadzenie do idei zielonej transformacji w firmie produkcyjnej Zielona transformacja to dziś jeden z najważniejszych procesów, które kształtują przyszłość przemysłu. Wdrażanie działań proekologicznych, ograniczenie emisji CO₂, poprawa efektywności energetycznej oraz odpowiedzialne gospodarowanie surowcami stanowią podstawę nowoczesnego i zrównoważonego biznesu. W tym kontekście zielona transformacja w firmie produkcyjnej nie jest już jedynie odpowiedzią na wymogi regulacyjne, ale świadomym wyborem strategicznym, który buduje przewagę…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Przeciwdziałanie zjawisku greenwashingu w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Świadoma komunikacja środowiskowa jako klucz do zaufania klientów Współczesny rynek coraz mocniej zwraca uwagę na kwestie ekologiczne, a konsumenci coraz częściej wybierają marki, które działają w sposób odpowiedzialny i transparentny. Niestety, dynamiczny rozwój trendów proekologicznych przyniósł również zjawisko nieuczciwej komunikacji, znane jako greenwashing. To właśnie dlatego temat przeciwdziałania greenwashingowi w firmie produkcyjnej staje się coraz ważniejszy dla przedsiębiorstw, które…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.