Zarządzanie pracownikami sklepów spożywczych - szkolenie dla firmy KHN Sp. z. o. o.

Zarządzanie personelem sklepów spożywczych – szkolenie dla firmy KHN Sp. z. o. o.

Początek 2022 roku stanowił intensywny czas dla pracowników sklepów spożywczych wchodzących w skład spółki KHN. Z jednej strony codzienne obowiązki zawodowe, z drugiej – rozwój nowych postaw i umiejętności, mających usprawnić procesy zarządzania i komunikacji. Zarządzanie personelem – branża spożywcza – jak to robić? Przeczytaj co udało się uzyskać i jakie efekty przyniosły nasze szkolenia! 

Z pracownikami spółki KHN spotkaliśmy się trzykrotnie – 26 stycznia, 4 lutego i 16 lutego 2022 roku. Szkolenia odbywały się w trybie stacjonarnym w Porąbce. Realizowane były 3 tematy:

  1. Zarządzanie zespołem: delegowanie zadań i uprawnień
  2. Orientacja strategiczna: określanie celów i priorytetów
  3. Zarządzanie zespołem: komunikacja i wykorzystywanie informacji; efektywna komunikacja.

Jak przebiegały szkolenia dla firmy z branży spożywczej?

W przypadku pracowników sklepów spożywczych, zastosowaliśmy wysoko interaktywne, warsztatowe metody pracy. Część teoretyczna oraz informacja zwrotna trenerki, stanowiły jedynie 30 proc. czasu. Pozostałe 70 proc. czasu szkolenia to ćwiczenia w parach, praca zespołowa oraz dyskusje moderowane przez trenerkę. Bardzo duży nacisk położono na rozwijanie kompetencji menedżerskich, komunikacyjnych, motywacyjnych oraz perswazyjnych w ramach różnorodnych relacji zawodowych wewnątrz sklepu. Pary i grupy ćwiczeniowe regularnie się zmieniały, co pozwalało zachować dużą dynamikę i aktywność uczestniczek. Z biegiem czasu, uczestniczki wykazywały się coraz większym zaangażowaniem i otwartością. Dostrzeżono wręcz efekt synergii zespołowej, który zidentyfikowano jako czynnik sprzyjający dalszemu rozwojowi firmy KHN.

Zarządzanie w sklepie spożywczym, czyli po pierwsze – komunikacja!

Skuteczna komunikacja została określona jako kluczowy czynnik wpływający na sprawność zarządzania w firmie KHN. Podczas ćwiczeń praktykowano w tym zakresie m.in. asertywność w relacjach w zespole i pomiędzy współpracownikami, motywowanie pracowników (w tym również za pomocą pozafinansowych narzędzi motywowania) czy  umiejętne formułowanie celów i delegowanie zadań. W obszarze komunikacji zwrócono uwagę na bardzo ważny aspekt, który został również przećwiczony – umiejętność konstruktywnego i motywującego przekazywania informacji zwrotnej podczas codziennych zadań w sklepie. Nawet jeśli ta informacja nie do końca jest pozytywna. Pracownicy uczyli się asertywności w wyjaśnianiu codziennych sytuacji (np. realizacja obowiązków innej osoby, asertywna odmowa czy zwracanie uwagi na czyjeś błędy), gdyż jest to obszar, który sprawia na co dzień pewne problemy.

Czego nauczyli się uczestnicy szkolenia, czyli kilka słów o korzyściach

Dzięki szkoleniom, kadry zarządzające w sklepach spożywczych KHN nauczyły się nowych metod i technik skutecznego planowania, delegowania i egzekwowania zadań, jak również dobierania odpowiednich motywatorów. Rozwijano również warsztat w zakresie komunikacji wewnętrznej, współpracy i budowania relacji. Duży nacisk położony został na budowanie za zaangażowania i poczucia odpowiedzialności u pracowników, którzy nie pełnią funkcji kierowniczych. Warto rozwijać komunikację. w tym również rozmowy “trudne” – wyjaśniające, korygujące, dyscyplinujące. Słowem klucz dla tego typu komunikacji jest “asertywność”. To właśnie ona powinna stać u podstaw egzekwowania wyników pracy od podwładnych jak również rozmów między współpracownikami.

Delegowanie jako klucz do rozwoju

W obszarze dalszego rozwijania skutecznego przywództwa w firmie, zasugerowano by w czytelny sposób zidentyfikować kluczowe osoby w sklepie. Brak formalnego nazwania osób strategicznych dla rozwoju sklepu wpływa na mniejszą chęć do brania na siebie odpowiedzialności za zarządzanie innymi. Przykładowo – trudno zlecać komuś innemu zadania, jeśli nie jest się w mniej lub bardziej formalny sposób do tego uprawnionym. Zaleca się zatem by w pierwszej kolejności jasno i klarownie określić stanowiska, np. zastępca kierowniczki, a po pewnym czasie – ponownie zainwestować w szkolenie, kładąc nacisk na budowę autorytetu szefa i kluczowe kompetencje przywódcze u tych osób.

Poniżej przedstawiamy listę naszych filmów o tematyce zbliżonej do tematyki szkolenia dla firmy KHN Sp. z o.o.

Zarządzanie personelem:

Jak zatrzymać pracownika na dłużej? Dlaczego młodzi ludzie tak często zmieniają pracę?

MBTI – czym jest i jak wpływa na budowanie efektywnego zespołu?

Jak radzić sobie z konfliktami w zespole? 

Branża spożywcza:

Obsługa klienta w dziale owoce i warzywa

Przyjęcie towaru w dziale mięso i wędliny 

Przyjęcie towaru – dział owoce i warzywa

Układanie wędlin w ladzie klasycznej

Obsługa klienta w dziale mięso i wędliny

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Profesjonalna współpraca z klientem w branży produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Dlaczego profesjonalna współpraca z klientem w branży produkcyjnej jest kluczowa dla sukcesu? Współczesna branża produkcyjna stawia przed firmami ogromne wyzwania. Konkurencja rośnie, a wymagania klientów stają się coraz bardziej rygorystyczne. Klienci oczekują nie tylko wysokiej jakości produktów, ale także sprawnej i profesjonalnej obsługi, terminowych dostaw oraz elastyczności w dopasowaniu do ich potrzeb. W takim środowisku współpraca z klientem w branży produkcyjnej musi opierać się na precyzyjnie zaplanowanych…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Profesjonalna obsługa reklamacji w firmie budowlanej – relacja ze szkolenia

Profesjonalna obsługa reklamacji w branży budowlanej – klucz do satysfakcji klienta i ochrony reputacji firmy W branży budowlanej jakość usług i dostarczanych materiałów ma kluczowe znaczenie dla zadowolenia klientów i reputacji przedsiębiorstw. Jednak nawet w najlepiej zarządzanych firmach zdarzają się sytuacje, w których klient zgłasza problem, a profesjonalna obsługa reklamacji w firmie budowlanej staje się niezbędnym elementem procesu zarządzania relacjami. Skuteczne i profesjonalne podejście…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Efektywne zarządzanie zespołem w produkcji sprzętu lotniczego – relacja ze szkolenia

Wyzwania zarządzania zespołem w produkcji sprzętu lotniczego Zarządzanie zespołem w produkcji sprzętu lotniczego to jedno z największych wyzwań dla liderów w tej branży. Precyzja, jakość i bezpieczeństwo to kluczowe elementy, które wymagają nie tylko doskonałej organizacji, ale także zaawansowanych umiejętności komunikacyjnych i motywacyjnych. Produkcja sprzętu lotniczego wymaga ścisłego przestrzegania norm i regulacji, co dodatkowo komplikuje zarządzanie zespołami inżynierów i pracowników technicznych. Jedna z firm zajmujących…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.