Reklama firmy w Internecie – jak robić to poprawnie?

Reklama firmy w Internecie – jak robić to poprawnie?

Z pewnością wiesz, jak ważny w prowadzeniu firmy jest odpowiedni marketing i związana z nim reklama firmy. Jeśli zastanawiasz się, jak poprawnie promować firmę w Internecie ten artykuł jest przeznaczony dla Ciebie.

Samodzielna reklama firmy w Internecie

Samodzielny marketing może być dobrym rozwiązaniem dla osób, które decydują się na prowadzenie działalności gospodarczej w pojedynkę. Często ten wariant wybierają właściciele firm, których nie stać na działania marketingowe. Wbrew pozorom ich aktywność może przynieść całkiem niezłe rezultaty. Konieczne jest jednak zaopatrzenie siebie w co najmniej podstawowy poziom wiedzy oraz umiejętności. Z pewnością pomogą w tym szkolenia marketingowe. Jeżeli wiesz już, co możesz zrobić dla swojej firmy, odpowiedz sobie na następujące pytania:

  • co chcesz osiągnąć poprzez reklamę w Internecie?
  • czy liczysz na efekty natychmiastowe, czy długofalowe?
  • czy Twoja strona internetowa jest odpowiednio zaprojektowana?

Określenie celu marketingu internetowego ma spore znaczenie. Możesz bowiem poświęcić swój czas, a także zaangażowanie w pozycjonowanie firmowej strony internetowej, reklamę w Google Ads, reklamę w mediach społecznościowych, prowadzenie kanału na YouTube, a także e-mail marketing. To tylko niektóre z rozwiązań. Warto jednak wiedzieć, czym się charakteryzują i jakich rezultatów można się spodziewać.

Skuteczna reklama — kanały do promocji firmy

Pozycjonowanie strony internetowej to jej optymalizacja pod algorytmy wyszukiwarek. Dzięki temu działaniu możliwe jest uzyskanie wysokiej pozycji w organicznych, czyli bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Pamiętaj, że jest to proces długofalowy. Jeżeli decydujesz się na reklamę w Google Ads, czyli płatne linki sponsorowane w sieci reklamowej Google, możesz liczyć na znacznie szybsze rezultaty. Pozycjonowanie stanowi jednak bazę, a jego rezultaty są naprawdę trwałe.

Z kolei reklama w mediach społecznościowych pozwala zbudować więź między przedsiębiorstwem a potencjalnymi oraz obecnymi klientami. Podobne zadanie spełnia prowadzenie kanału na YT. Z kolei e-mail marketing pozwala nakłonić do dokonania konwersji za pośrednictwem poczty elektronicznej. Odpowiedź na to, jaki marketing internetowy wybrać, warto uzależnić od Twoich celów. Być może zależy Ci najbardziej na widoczności w bezpłatnych wynikach wyszukiwania? Aby dowiedzieć się więcej na temat skutecznej reklamy w Internecie, warto skorzystać ze szkoleń marketingowych.

Reklama w Internecie — samodzielnie czy zlecić usługę?

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Wiele zależy między innymi od tego, czy dysponujesz odpowiednimi środkami finansowymi. Dla przykładu agencje SEO mogą zaproponować Ci umowy abonamentowe, które związane są z comiesięcznymi stałymi kwotami, które trzeba wpłacić na ich konto. Jeżeli zatem dopiero zacząłeś rywalizować w wybranej branży i dysponujesz jeszcze niewielkim budżetem, powinieneś samodzielnie prowadzić marketing.

Jeśli jednak masz na głowie sporo obowiązków, a dysponujesz środkami finansowymi, śmiało możesz zlecić tę usługę ekspertom. Bez względu na to, czy chodzi w tym przypadku o Google Ads, prowadzenie social mediów czy też pozycjonowanie firmowej strony internetowej. Pamiętaj, że nawet jeśli zlecasz agencji marketingowej lub freelancerowi usługi marketingowe, możesz nabywać kompetencje w tej dziedzinie. Dzięki temu będziesz mógł nie tylko przejąć prowadzenie marketingu, ale również kontrolować postęp pracy.

 

Paulina Michalska

Brand Manager, odpowiedzialna za rozwój marki, pozyskiwanie klientów i strategię komunikacji. Skutecznie buduje wizerunek firmy, tworzy angażujące treści SEO i dba o spójność przekazu we wszystkich kanałach. Dzięki przemyślanym działaniom znacząco zwiększyła sprzedaż oraz liczbę zapytań ofertowych, wzmacniając pozycję marki na rynku.

dowiedz się więcej

Przeczytaj również:

Wiedza i rozwój, Wywiad

Efektywna komunikacja lidera z zespołem w sieci sklepów spożywczych. Wywiad z Pawłem Głowackim

Dlaczego komunikacja lidera w sklepie ma kluczowe znaczenie? Skuteczna komunikacja lidera z zespołem to jedna z kluczowych kompetencji zarządczych w środowisku handlu detalicznego. W branży, gdzie codzienność jest szybka, zadania zmienne, a relacje intensywne – to właśnie sposób rozmowy, przekazu i reakcji lidera wpływa na atmosferę pracy, motywację zespołu i jakość obsługi klienta. Od tego, jak lider mówi, słucha i reaguje, zależy nie tylko sprawność operacyjna…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak współpracować w zespole i z klientami? – praktyczny przewodnik

Współpraca w zespole i z klientami – dlaczego warto rozwijać te umiejętności? Współczesne środowisko pracy wymaga nie tylko wiedzy merytorycznej, ale przede wszystkim umiejętności miękkich – a jedną z kluczowych jest współpraca. Niezależnie od branży, stanowiska czy rodzaju relacji zawodowych, współpraca w zespole oraz współpraca z klientami stanowią fundament efektywności i sukcesu. W zespole liczy się zdolność do porozumienia, dzielenia obowiązków i wspólnego rozwiązywania problemów. W kontaktach z klientami umiejętność…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jakie szkolenia zarządzania czasem wybrać dla sprzedawców?

Skuteczne zarządzanie czasem w sprzedaży – które szkolenia naprawdę działają? Skuteczna sprzedaż wymaga nie tylko kompetencji interpersonalnych, ale przede wszystkim doskonałej organizacji pracy. W realiach współczesnej sprzedaży sprzedawcy muszą radzić sobie z ogromem obowiązków, wieloma kanałami komunikacji i presją realizacji celów. Dlatego coraz więcej firm stawia sobie pytanie: jakie szkolenia zarządzania czasem będą najskuteczniejsze dla handlowców? Odpowiedź…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.