Opracowanie modelu biznesu

Opracowanie modelu biznesowego jest kompetencją niezbędną do tego, aby firma mogła odnieść sukces. Jako lider branży szkoleniowej uczymy tego zagadnienia od podstaw. Uruchamianie działalności bez jego uwzględnienia nie ma żadnego sensu. Przekonaj się, czym jest model biznesu, a także, w jaki sposób firma korzysta na jego dobrym opracowaniu.

Czym jest model biznesu?

Model biznesowy jest dokumentem, który opisuje w jednym miejscu założenia biznesowe nowego przedsięwzięcia. Skupia się on na opisaniu architektury całego rozwiązania. To również zestaw założeń, które dotyczą sposobu, w jaki firma tworzy, dostarcza, a także pozyskuje wartość zarówno dla klientów, jak i dla samej siebie. Opracowanie modelu biznesowego oznacza zatem określenie:

  • kto jest klientem,
  • jak do niego dotrzeć,
  • jak go pozyskać.

Model biznesu porządkuje zatem informacje o produkcie lub usłudze. Pozwala przede wszystkim w prosty sposób pokazać komu i w jaki sposób przedsiębiorstwo będzie sprzedawać produkty. Ważne jest również uwzględnienie informacji, takich jak kluczowe działania w firmie, koszta oraz zasoby. Modele biznesowe można skategoryzować w następujący sposób:

  • B2C (Business to Customer) – przedsiębiorstwa kierują ofertę do klientów indywidualnych,
  • B2B (Business to Business) – firmy kierują swoje towary i usługi do innych przedsiębiorstw,
  • C2C (Customer to Customer) – dochodzi do wymiany dóbr między konsumentami,
  • P2P (Peer to Peer) – wykorzystanie internetu w taki sposób, aby użytkownicy mogli dzielić się plikami bez przesyłania ich na główny serwer,
  • m-commerce (mobile commerce) – handel, który kierowany jest do użytkowników urządzeń mobilnych.

Bardzo rzadko firmy opracowują modele biznesowe w oparciu wyłącznie o jedną kategorię. Opracowanie modelu biznesowego jest bardzo ważne także dla inwestorów. Są oni bowiem zainteresowani konkretnymi modelami. Szybko zorientują się także w sytuacji, gdy projekt został słabo przygotowany.

Długoterminowy plan działania firmy w postaci modelu biznesowego daje przede wszystkim możliwość wygenerowania zysku ze sprzedaży. Opracowanie modelu biznesowego zwiększa szansę przedsiębiorstwa na osiągnięcie sukcesu komercyjnego. Z tego też powodu ważne jest podniesienie kompetencji w tej dziedzinie.

Opracowanie modelu biznesowego — szkolenia

Jako lider branży szkoleniowej w naszym kraju oferujemy również szkolenia z zakresu opracowywania modelów biznesowych. Dzięki nim wszystkie osoby, które ukończyły program szkoleniowy, poznają podstawowe definicje oraz pojęcia, które są związane z modelowaniem biznesu. Uczą się także oceniać oraz wdrażać modele biznesowe. Za sprawą programów szkoleniowych możliwe jest uzyskanie przewagi nad konkurencją w każdej branży.

Serdecznie zapraszamy do skorzystania z programu „Akademia Menadżera MMŚP — kompetencje w zakresie cyfryzacji”, w ramach którego można między innymi nauczyć się opracowywać modele biznesowe. Cały program jest dofinansowany, a my jako firma szkoleniowa napiszemy, a także złożymy za Ciebie wniosek.

Paulina Michalska

Brand Manager, odpowiedzialna za rozwój marki, pozyskiwanie klientów i strategię komunikacji. Skutecznie buduje wizerunek firmy, tworzy angażujące treści SEO i dba o spójność przekazu we wszystkich kanałach. Dzięki przemyślanym działaniom znacząco zwiększyła sprzedaż oraz liczbę zapytań ofertowych, wzmacniając pozycję marki na rynku.

dowiedz się więcej

Przeczytaj również:

Wiedza i rozwój, Wywiad

Efektywna komunikacja lidera z zespołem w sieci sklepów spożywczych. Wywiad z Pawłem Głowackim

Dlaczego komunikacja lidera w sklepie ma kluczowe znaczenie? Skuteczna komunikacja lidera z zespołem to jedna z kluczowych kompetencji zarządczych w środowisku handlu detalicznego. W branży, gdzie codzienność jest szybka, zadania zmienne, a relacje intensywne – to właśnie sposób rozmowy, przekazu i reakcji lidera wpływa na atmosferę pracy, motywację zespołu i jakość obsługi klienta. Od tego, jak lider mówi, słucha i reaguje, zależy nie tylko sprawność operacyjna…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak współpracować w zespole i z klientami? – praktyczny przewodnik

Współpraca w zespole i z klientami – dlaczego warto rozwijać te umiejętności? Współczesne środowisko pracy wymaga nie tylko wiedzy merytorycznej, ale przede wszystkim umiejętności miękkich – a jedną z kluczowych jest współpraca. Niezależnie od branży, stanowiska czy rodzaju relacji zawodowych, współpraca w zespole oraz współpraca z klientami stanowią fundament efektywności i sukcesu. W zespole liczy się zdolność do porozumienia, dzielenia obowiązków i wspólnego rozwiązywania problemów. W kontaktach z klientami umiejętność…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jakie szkolenia zarządzania czasem wybrać dla sprzedawców?

Skuteczne zarządzanie czasem w sprzedaży – które szkolenia naprawdę działają? Skuteczna sprzedaż wymaga nie tylko kompetencji interpersonalnych, ale przede wszystkim doskonałej organizacji pracy. W realiach współczesnej sprzedaży sprzedawcy muszą radzić sobie z ogromem obowiązków, wieloma kanałami komunikacji i presją realizacji celów. Dlatego coraz więcej firm stawia sobie pytanie: jakie szkolenia zarządzania czasem będą najskuteczniejsze dla handlowców? Odpowiedź…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.