Visual merchandising – as w rękawie odpowiednio wyposażonego sklepu

Aktualnie w Polsce mamy do czynienia z wysokim nasyceniem powierzchni handlowych. Liczba galerii już jest ogromna, a wciąż jeszcze powstają nowe. Absolutnym rekordzistą w tym zakresie jest Poznań, gdzie galerię handlową można znaleźć praktycznie na każdym rogu. To wszystko przekłada się na wzrost konkurencyjności. Poszczególne sklepy/marki muszą rywalizować ze sobą, kusząc klientów kolejnymi promocjami i nowościami. W tym momencie właśnie pojawia się Visual merchandising. Dlaczego można powiedzieć, że jest asem w rękawie odpowiednio wyposażonego sklepu?

Warsztaty szkoleniowe

Visual merchandising jest absolutnie niezbędnym elementem budowania strategii marketingowej danej placówki. PR bez odpowiednio wykreowanej przestrzeni sklepu jest jak… majonez bez jajek albo Flip bez Flapa. Właśnie dlatego specjaliści Warto Szkolić stworzyli unikalne szkolenie, dedykowane zagadnieniu Visual merchandisingu. Kurs zatytułowano “Visual Merchandising w praktyce”. W ciągu dwóch dni szkoleniowych przekazujemy naszym kursantom podstawową wiedzę na temat urządzania przestrzeni sklepowych i ekspozycji produktu. Kurs ma na celu zbudowanie u uczestników praktycznych umiejętności kształtowania przestrzeni handlowych, towarzyszących klientom podczas przemieszczania się przed sklepem, w czasie wchodzenia do niego i odkrywania go dla siebie.

Dla kogo przeznaczony jest nasz kurs?

Kurs skierowany jest przede wszystkim do osób, które prowadzą własne przestrzenie handlowe, osób pracujących w sprzedaży, dekoratorów, jak i przyszłych visual merchandiserów, chcących zdobyć podstawy teoretyczne i podstawowe umiejętności w tej dziedzinie. Szkolenie skierowane jest również do kierowników i pracowników działu sprzedaży, właścicieli firm, sieci sklepów i butików, salonów oraz franczyzobiorców.

Funkcje Visual merchandisingu

Dlaczego Visual merchandising jest taki ważny? Z uwagi na fakt, iż w obrębie kreowania strategii marketingowej pełni wiele różnych funkcji. Z jednej strony jest swoistą nawigacją w przestrzeni sklepowej. Odpowiednie ułożenie towarów pomaga klientom w szybkim i intuicyjnym dotarciu do oczekiwanego produktu. Visual merchandising można wykorzystać również jako element kampanii reklamowej. Przykładowo, jeżeli inwestujemy w reklamę telewizyjną, klient zachęcony danym produktem przychodzi do sklepu, żeby go kupić. Jeżeli produkt nie będzie odpowiednio wyeksponowany, klient zniechęci się do zakupów i kampania reklamowa nie przyniesie oczekiwanego rezultatu. Visual merchandising służy także budowaniu zapadającego w pamięci, rozpoznawalnego wizerunku danej placówki lub całej marki. W tym celu odpowiednio układa się towary, dobiera stosowne oświetlenie, meble, elementy dekoracyjne.

Istotne elementy Visual merchandisingu

Podczas przygotowanych przez specjalistów Warto Szkolić dwóch dni szkoleniowych, uczestnicy kursu mają okazję poznać wszystkie najważniejsze elementy Visual merchandisingu. Przeanalizujemy percepcję i oczekiwania klientów, ustalimy to, co lubią i czego nie lubią, wskażemy na czynniki skłaniające do dokonania zakupów. Poza tym powiemy w jaki sposób kreować witrynę sklepową (jaką ma funkcję, co zachęca do wejścia do sklepu), jak urządzać przestrzeń w sklepie, jakie znaczenie ma ergonomia, jakich użyć kolorów, oświetlenia i tak dalej.

Przeczytaj również:

Blog, Dofinansowania na usługi szkoleniowe

Jak uzyskać dofinansowanie na szkolenia w województwie śląskim 2025

Dlaczego warto inwestować w rozwój pracowników na Śląsku w 2025 roku? Inwestowanie w rozwój zespołu to już nie luksus, a konieczność. W obliczu transformacji gospodarczej, szczególnie w regionie takim jak Śląsk, firmy muszą stawiać na nowe kompetencje, zwłaszcza te związane z “zieloną gospodarką” i cyfryzacją. Podnoszenie kwalifikacji pracowników bezpośrednio przekłada się na innowacyjność, efektywność i zdolność do konkurowania na coraz bardziej wymagającym rynku. To strategiczna decyzja, która buduje wartość firmy na lata.…
dowiedz się więcej
Blog, Wiedza i rozwój

Najlepsze szkolenia dla menadżerów, które rozwiną Twoje kompetencje

Rozwój menadżera – fundament skutecznego zarządzania i przewagi konkurencyjnej Rozwój menadżera to kluczowy element skutecznego zarządzania i przewagi konkurencyjnej organizacji. Obecnie dostępnych jest wiele specjalistycznych szkoleń, które pomagają menadżerom rozwijać ich umiejętności w zarządzaniu zespołem, efektywnej komunikacji i strategicznym myśleniu. Dobrze dobrane szkolenia dla menadżerów mogą pomóc w budowaniu silnych zespołów, zwiększaniu produktywności i wywieraniu pozytywnego wpływu na organizację. Poniżej…
dowiedz się więcej
Blog, Dofinansowania na usługi szkoleniowe

Jak uzyskać dofinansowanie do szkoleń?

W 2025 roku firmy mogą skorzystać z programów takich jak KFS, BUR czy Akademia Menadżera HR. Wysokość dofinansowania sięga nawet 100%, a proces aplikacji zależy od wybranego programu i regionu. W świecie biznesu potrzebujemy wiedzy skondensowanej, profesjonalnej i praktycznej, którą od razu można wdrożyć w życie firmy czy marki własnej. Kluczem jest merytoryka przekazana przez najlepszych specjalistów odnoszących sukcesy w naszej branży.…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.