Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
Zwiększenie sprzedaży w sklepie - Warto Szkolić.pl | Szkolenia, Doradztwo, Merchandising

Zwiększenie sprzedaży w sklepie

W zakresie umiejętności zwiększenia sprzedaży w sklepie, niezbędnych wskazówek udzielił nam Pan Marcin Grzelak – trener biznesu, specjalista ds. szkoleń sprzedażowych.

W jakich sklepach istnieje możliwość zwiększenia sprzedaży?
Praktycznie w każdym. Z doświadczenia wiem, że w każdym sklepie jest szansa, by zwiększyć sprzedaż. Wszystko zależy od chęci właściciela, kierowników i samego personelu

W jaki sposób można zwiększyć sprzedaż produktów w sklepie?
Po pierwsze poprzez lepszą ekspozycję towaru. Wiadomo, że klient kupuje oczami, więc ekspozycja ma kluczowe znaczenie. Oczywiście ekspozycja bierze się z dopasowania asortymentu pod klienta oraz z odpowiednich zamówień. W pierwszej kolejności trzeba mieć świeży i dobrej jakości towar, by móc później go wyeksponować. Kolejna rzecz, to oczywiście aktywna sprzedaż wprowadzona przez pracowników, umiejętność polecania klientowi w taki sposób, by nie czuł, że jest mu coś wciskane, ale umiejętnie proponowane. Trzecią rzeczą jest oczywiście umiejętna obsługa klienta na całym sklepie i uprzejmość wobec klienta, zarówno w codziennej pracy, jak również w trudnych sytuacjach.

Od czego zależy sukces takiego przedsięwzięcia?
Sukces zależy od zaangażowania pracowników. Ważny jest cały proces uczenia się, poprawiania błędów i konsekwencja w działaniu.

Ile potrzeba czasu, żeby zobaczyć rezultaty?
Rezultaty można już zobaczyć po pierwszym dniu. Przykładowo, kiedy poprawimy ekspozycję na którymś dziale, możemy zauważyć zwiększoną sprzedaż poszczególnych produktów, a na koniec dnia nawet zwiększoną marżę, uzyskaną na konkretnym dziale.

Proszę podać przykład wprowadzenia jakiejś zmiany, która może się przyczynić do wzrostu sprzedaży na całym sklepie.
Dla przykładu mogę podać wprowadzenie aktywnej sprzedaży, czyli np. polecanie przez pracowników danego produktu, co przyczyni się do zwiększenia sprzedaży. Np. jeżeli sprzedawczyni będzie umiejętnie polecać wafelek do kawy, którą klient kupuje, może to spowodować zwiększoną sprzedaż, a w dalszej konsekwencji wzrost wyników sprzedażowych.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Rozmowy z klientem w call center – podstawowe zasady

Sztuka rozmów z klientem w call center – klucz do budowania relacji i doskonałej obsługi Rozmowy z klientem w call center to sztuka, która wymaga połączenia doskonałych umiejętności komunikacyjnych, radzenia sobie ze stresem oraz elastyczności w dostosowywaniu się do zróżnicowanych potrzeb rozmówców. Każda rozmowa z klientem w call center niesie za sobą potencjał budowania długoterminowych relacji, dlatego kluczowe jest pełne zaangażowanie i dbałość o każdy szczegół interakcji.…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Szkolenie z organizacji pracy dla producentów skrzyń narzędziowych – relacja ze szkolenia

Efektywna organizacja pracy w przedsiębiorstwach produkcyjnych W dzisiejszych czasach właściwa organizacja pracy stanowi fundament sprawnego funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa produkcyjnego. Nieodpowiednie zarządzanie procesami może prowadzić do opóźnień, strat finansowych i braku wydajności. Szczególnie ważne jest to w firmach zajmujących się produkcją, gdzie liczy się precyzja, czas oraz optymalne wykorzystanie zasobów. Z tego powodu szkolenia z organizacji pracy zyskują na znaczeniu, pomagając zespołom…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Szkolenie z komunikacji dla producentów mebli – relacja ze szkolenia

Rola komunikacji w branży meblarskiej – szkolenie Komunikacja stanowi podstawę skutecznego działania w każdej organizacji, a w branży meblarskiej odgrywa szczególnie istotną rolę. Dobra komunikacja dla producentów mebli wpływa na efektywność procesów produkcyjnych, współpracę w zespołach oraz budowanie relacji z klientami. W odpowiedzi na rosnące potrzeby branży, nasza firma została poproszona przez jedną z firm produkujących meble o przeprowadzenie specjalistycznego szkolenia z zakresu komunikacji.…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.