Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
W ŚWIECIE MERCHANDISINGU: Grupowanie owoców i warzyw - czyli ułatw klientowi zakupy - Warto Szkolić.pl | Szkolenia, Doradztwo, Merchandising

W ŚWIECIE MERCHANDISINGU: Grupowanie owoców i warzyw - czyli ułatw klientowi zakupy

Nie ma wątpliwości, że stoisko owocowo – warzywne musi zachęcać klienta swoim wyglądem. Powinno błyszczeć czystością, ciekawić ułożeniem i zachwycać barwą. Jednak dobry sprzedawca musi wiedzieć, że doznania estetyczne to część sukcesu sprzedaży – bardzo ważna część, ale nie jedyna.

Doskonałe stoisko owocowo – warzywne powinna cechować, obok nieskazitelnego wyglądu, funkcjonalność. Nie można o tym zapominać, bo nawet najbardziej wyszukane zestawienie kolorystyczne produktów nie wystarczy jeśli klient nie będzie mógł w krótkim tempie znaleźć wśród nich składników na obiad.

Oczywistą i podstawową regułą ekspozycji stoiska jest podział towarów na owoce i warzywa. Wiadomo, że działy te znajdą się tuż obok siebie, jednak warto zadbać o wyraźny porządek i np. nie umieszczać truskawek pomiędzy marchewką i czosnkiem. Zarówno w obrębie owoców, jak i warzyw również obowiązują pewne zasady, których powinniśmy przestrzegać jeśli nie chcemy, aby klient, zamiast szybkiego i przyjemnego odnalezienia potrzebnych produktów, zmuszony był kilka razy okrążyć stoisko z wyraźną dezorientacją wymalowaną na twarzy.

W dziale warzywnym mamy co najmniej sześć grup produktów, które powinny znajdować się obok siebie. Pierwszą grupą są warzywa pochodzące ‘z ziemi’, co do których obowiązują tożsame zasady zachowania czystości. Dlatego w bezpośrednim sąsiedztwie marchewki i selera powinniśmy umieścić pietruszkę, ziemniaki i buraki.

W następnej grupie znajdą się pomidory, ogórki i papryka, czyli wszystkie warzywa używane z reguły jako dodatki do sałatek i kanapek. Trzecią grupę wyznacza podobny kształt oraz wielkość produktów i obejmuje ona: sałatę, kapustę oraz kalafior.

Obok siebie powinno się także umieścić natkę pietruszki, koperek i szczypiorek zarówno przez wzgląd na ich charakter stosowania (dodatki), jak i podobny sposób przechowywania (w wodzie). Cebula lubi sąsiedztwo czosnku, gdyż warzywa te służą głownie do przyprawiania. Wspólne miejsce powinny także otrzymać wszystkie rośliny strączkowe, jak fasola i groch.

W dziale owocowym powinniśmy umieścić razem jabłka i gruszki. Jedne i drugie to owoce o podobnej wielkości, charakteryzujące się rodzimym pochodzeniem, w odróżnieniu od cytrusów: cytryn, mandarynek, klementynek i grejpfrutów, dla których powinno znaleźć się osobne miejsce.

Kolejną grupę stanowią wszystkie występujące sezonowo owoce, których przeznaczeniem są przetwory. Należą do niej wiśnie, śliwki i czereśnie. Za swoim bezpośrednim sąsiedztwem przepadają brzoskwinie, morele i nektarynki, które można ułożyć tuż obok owoców sezonowych.

Okazuje się więc, że ważną zasadą kreowania ekspozycji owocowo – warzywnej jest intuicyjność. Warto zastanowić się, czy dane ułożenie ma sens. Gdzie ja szukałbym/ szukałabym tego produktu? Bądź co bądź, każdy sprzedawca bywa – od czasu do czasu – także klientem.

Jeśli interesuje Cię temat merchandisigu, zapraszamy do śledzenia naszej nowej, cotygodniowej serii W ŚWIECIE MERCHANDISINGU, w której znajdziesz ciekawostki dotyczące sztuki zarządzania ekspozycją oraz praktyczne porady na temat jej stosowania!

Przeczytaj również:

Blog, Wiedza i rozwój

Najlepsze szkolenia dla menadżerów, które rozwiną Twoje kompetencje

Rozwój menadżera – fundament skutecznego zarządzania i przewagi konkurencyjnej Rozwój menadżera to kluczowy element skutecznego zarządzania i przewagi konkurencyjnej organizacji. Obecnie dostępnych jest wiele specjalistycznych szkoleń, które pomagają menadżerom rozwijać ich umiejętności w zarządzaniu zespołem, efektywnej komunikacji i strategicznym myśleniu. Dobrze dobrane szkolenia dla menadżerów mogą pomóc w budowaniu silnych zespołów, zwiększaniu produktywności i wywieraniu pozytywnego wpływu na organizację. Poniżej…
dowiedz się więcej
Blog, Dofinansowania na usługi szkoleniowe

Dofinansowanie do szkoleń

Na rynku pracy szkolenia stają się coraz bardziej popularne. W dynamicznym świecie biznesu potrzebujemy wiedzy skondensowanej, profesjonalnej i praktycznej, którą od razu można wdrożyć w życie firmy czy marki własnej. Kluczem jest merytoryka przekazana przez najlepszych specjalistów odnoszących sukcesy w naszej branży. Ale czy wiesz, że w 2025 roku możesz zdobyć dofinansowanie do szkoleń dla siebie lub swoich pracowników? Dowiedz się, jak to zrobić! Jak uzyskać…
dowiedz się więcej
Blog, Wiedza i rozwój

Prokrastynacja: Jak Przestać Odkładać Zadania na Później?

Jest godzina 17:00, a Ty nagle uświadamiasz sobie, że raport, który odkładałeś, jest do oddania jutro. Czas wziąć się w garść, prawda? Otwierasz laptopa… i sprawdzasz telefon. Może obejrzysz ulubiony kanał na YouTube? Właściwie, to najpierw powinieneś zrobić kolację. Brzmi znajomo? To klasyczny cykl prokrastynacji, który wszyscy kiedyś przeżyliśmy. Dlaczego jednak prokrastynujemy, skoro wiemy, że to nam szkodzi? Przyjrzyjmy się psychologicznym przyczynom…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.