Męskość w biznesie: biznesowy dress code dla mężczyzn

Mężczyźni, podobnie jak kobiety, muszą przykładać wagę do swojego profesjonalnego wizerunku. Mimo że dysponują węższym zakresem dostępnych krojów i barw niż Panie, również są narażeni na garść wpadek podczas doboru stroju.

Dlatego Panowie muszą wykazać się starannością i wyczuciem planując swój wizerunek.

Najpewniejszym strojem dla Panów jest dobrze skrojony i dobrany do sylwetki garnitur. Mężczyźni, wybierając go powinni poruszać się w obszarze profesjonalnych kolorów, takich jak granat, grafit i szarości. Wbrew powszechnie panującego przekonania codzienny strój biznesowy nie powinien być czarny. Czerń jest zarezerwowana na okazje wieczorowe, jak np. kolacje biznesowe czy bale charytatywne.

Podstawą każdego męskiego stroju biznesowego jest idealnie wyprasowana koszula. Powinna być wykonana z wysokiej jakości materiałów, najlepiej z bawełny (ewentualnie z domieszką). Przy dobieraniu koszuli do garnituru świetnie sprawdza się reguła kontrastu. Do granatowego garnituru pasują koszule białe, ecru i białoniebieskie. Grafitowy dobrze jest zestawić z jednobarwnymi koszulami w kolorze białym, ecru, bladoniebieskim, jasnoróżowym i bladoszarym.

Do garnituru należy dobrać odpowiednio współgrający z nim krawat. Powinien być raczej w ciemnym kolorze i posiadać delikatny jedwabny połysk.

Wybierając buty najlepiej postawić na smukły, klasyczny półokrągły kształt. Dlatego niezalecane są buty o kwadratowym i szpiczastym kształcie, a także te zdobione przeszyciami, suwakami i innymi dodatkami.

Jeśli w miejscu pracy akceptuje się większą swobodę stroju u mężczyzn świetnie sprawdzą się tzw. zestawy koordynowane. Takie zestawy obejmują marynarkę i spodnie w innym, ale pasującym do siebie kolorze. Mężczyźni mogą na przykład zestawić granatową marynarkę z szarymi spodniami.

W swobodniejszych stylizacjach świetnie sprawdzą się także spodnie typu chinos w klasycznych kolorach: bordowym, piaskowym, musztardowym i granatowym. Można także pozwolić sobie na bardziej urozmaicony fason marynarki, np. kratkę lub jodełkę.

Mężczyźni powinni jednak pamiętać, że sami muszą odnaleźć kroje i kolory, które najlepiej podkreślą atuty ich cery i sylwetki. Ponadto powinni pamiętać, że dobrze dopasowany strój poprawia samopoczucie i pomaga czuć się pewniej w codziennych zawodowych sytuacjach.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak zarządzać czasem w biznesie? – praktyczny przewodnik

Dlaczego zarządzanie czasem w pracy to fundament sukcesu w biznesie? Współczesny biznes wymaga od nas coraz więcej: lepszych wyników, szybszych decyzji, większej elastyczności. W takim środowisku zarządzanie czasem w pracy staje się nie tyle przydatną umiejętnością, co podstawą efektywności i zdrowego funkcjonowania. Właściwe gospodarowanie czasem wpływa na wszystko: od jakości realizowanych projektów, przez poziom stresu, po rozwój kariery zawodowej. Jeśli chcesz osiągać ambitne cele,…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój, Wywiad

Jak wykorzystać potencjał social mediów w firmie ochroniarskiej? Wywiad z Angeliką Kuczyńską.

Social media w branży ochroniarskiej – szansa czy ryzyko? Social media w branży ochroniarskiej odgrywają dziś kluczową rolę w budowaniu wizerunku firmy – równie istotną, co skuteczność działań w terenie. Współczesny rynek usług ochrony wymaga nie tylko profesjonalizmu w realnym świecie, ale także przemyślanej obecności w przestrzeni online. Media społecznościowe stały się jednym z najważniejszych kanałów komunikacji, umożliwiając tworzenie wizerunku opartego na zaufaniu,…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Wyzwania marketingu cyfrowego w firmie transportowej – relacja ze szkolenia

Marketing cyfrowy w firmie transportowej – spojrzenie na komunikację online z nowej perspektywy Marketing cyfrowy to dziedzina, która z roku na rok zyskuje na znaczeniu. W dynamicznie rozwijającym się środowisku biznesowym obecność w przestrzeni internetowej to nie tylko nowoczesność – to fundament skutecznego zarządzania relacjami z klientem, przewagą konkurencyjną oraz sposobem na zwiększenie przychodów. Firmy transportowe, niezależnie od swojej wielkości, muszą zrozumieć, że marketing cyfrowy w firmie transportowej nie jest…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.