Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
W ŚWIECIE MERCHANDISINGU: Merchandising – co jest modne? - Warto Szkolić.pl | Szkolenia, Doradztwo, Merchandising

W ŚWIECIE MERCHANDISINGU: Merchandising – co jest modne?

Sugestywna wizualizacja przestrzeni sprzedaży polega na takim zaaranżowaniu wnętrza, które nie tylko odpowiednio promuje ekspozycje szczególnie strategiczne handlowo, ale jednocześnie otacza klienta aurą komfortu i bezpieczeństwa. Wtedy konsumenci powracają do punktu sprzedaży, wtedy zakupują więcej, ufają sprzedawcy, polecają lokalizację i korzystają częściej. Żeby osiągnąć cele biznesowe, sprzedawca musi nadążać za zmieniającymi się trendami merchandisingowymi, śledzić zachodzące zmiany w handlu oraz zauważać aktualne potrzeby konsumenta. Raz na jakiś czas warto zadać sobie ekscentryczne jak na handel pytanie: co jest modne?

Najważniejszym elementem jest oczywiście sama przestrzeń sprzedażowa i jej aranżacja. Oczywiście wszelkie zasady merchandisingu obowiązują w tym sezonie niezmiennie – bo są zwyczajnie skuteczne. Reguła prawej ręki, reguła pionowych bloków kategorii, zabójcza magia multifacingu oraz pielęgnacja dobrych i złych stref to absolutny elementarz każdego sprzedawcy. Ale są tendencje, które zauważa rynek, w szczególności jeżeli chodzi o reakcje klientów. Coraz więcej mówi się o odwołaniach do przeszłości. Wracają tradycyjne regały i lady kojarzone z czasami PRL-u. W sektorze FMCG nie do końca jest to możliwe, ale już np. w branży odzieżowej pojawiają się stare meblościanki jako regały na ekspozycję, elementy dekoracyjne w postaci lamp czy foteli stylizowanych na „czasy słusznie minione”. Istotne, aby przykuć uwagę klienta, żeby czymś zainteresować i wywołać poczucie, że w punkcie sprzedaży można się czuć swobodnie – jak u siebie.

Konkurencja, jaka panuje na rynku, determinuje konieczność wywołania impulsu – zainteresowania ekspozycją, asortymentem, promocją. Sposób, w jaki ten efekt zostanie osiągnięty również ma znaczenie. Klient, który został mile zaskoczony lub jego uwaga przykuta tak, jak nigdzie indziej, będzie lojalnym ambasadorem tego punktu sprzedaży. Odwołania do przeszłości modne są w zakresie designu, ale elementy POS według najnowszych trendów powinny wyrażać kierunek wręcz odwrotny – powinny wykorzystywać najbardziej aktualne osiągnięcia techniki, wręcz wykraczać znacznie poza znane klientowi możliwości kreacji merchandisingu. Tendencje marketingowe idą w stronę oznaczania towarów promocyjnych za pomocą technologii 3D. Ściany oraz półki podkreślane w ten sposób wyróżniają się na tle ekspozycji, imponują i zwracają uwagę dokładnie na miejsce, na którym najbardziej zależy sprzedawcy. Nie tylko wirtualne półki 3D mogą w ten sposób wspomagać merchandising. Tradycyjna półka również może być umiejętnie zaaranżowana w przestrzeni. Dodatkowym akcentem, rodem z XXI wieku, jest gra światłem – zwłaszcza z wykorzystaniem modnej ostatnio technologii LED. Wszechstronność dostępnych rozwiązań powoduje, że jest to rozwiązanie wykorzystywane ostatnio coraz częściej.

Jeżeli zostanie zachowana spójność i styl, punkt sprzedaży z pewnością zostanie doceniony przez konsumentów. Moda w służbie merchandisingu wpływa znacząco na powodzenie biznesu, a rozwiązania takie jak złudzenia optyczne na witrynach bądź przy wejściu – z pewnością poprawiają komunikację i zwiększają szanse puntu handlowego na coraz trudniejszym rynku.

Przeczytaj również:

Blog, Wiedza i rozwój

Najlepsze szkolenia dla menadżerów, które rozwiną Twoje kompetencje

Rozwój menadżera – fundament skutecznego zarządzania i przewagi konkurencyjnej Rozwój menadżera to kluczowy element skutecznego zarządzania i przewagi konkurencyjnej organizacji. Obecnie dostępnych jest wiele specjalistycznych szkoleń, które pomagają menadżerom rozwijać ich umiejętności w zarządzaniu zespołem, efektywnej komunikacji i strategicznym myśleniu. Dobrze dobrane szkolenia dla menadżerów mogą pomóc w budowaniu silnych zespołów, zwiększaniu produktywności i wywieraniu pozytywnego wpływu na organizację. Poniżej…
dowiedz się więcej
Blog, Dofinansowania na usługi szkoleniowe

Dofinansowanie do szkoleń

Na rynku pracy szkolenia stają się coraz bardziej popularne. W dynamicznym świecie biznesu potrzebujemy wiedzy skondensowanej, profesjonalnej i praktycznej, którą od razu można wdrożyć w życie firmy czy marki własnej. Kluczem jest merytoryka przekazana przez najlepszych specjalistów odnoszących sukcesy w naszej branży. Ale czy wiesz, że w 2025 roku możesz zdobyć dofinansowanie do szkoleń dla siebie lub swoich pracowników? Dowiedz się, jak to zrobić! Jak uzyskać…
dowiedz się więcej
Blog, Wiedza i rozwój

Prokrastynacja: Jak Przestać Odkładać Zadania na Później?

Jest godzina 17:00, a Ty nagle uświadamiasz sobie, że raport, który odkładałeś, jest do oddania jutro. Czas wziąć się w garść, prawda? Otwierasz laptopa… i sprawdzasz telefon. Może obejrzysz ulubiony kanał na YouTube? Właściwie, to najpierw powinieneś zrobić kolację. Brzmi znajomo? To klasyczny cykl prokrastynacji, który wszyscy kiedyś przeżyliśmy. Dlaczego jednak prokrastynujemy, skoro wiemy, że to nam szkodzi? Przyjrzyjmy się psychologicznym przyczynom…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.