Zaskakujące efekty szkoleń z asertywności

Niemalże każdy miał do czynienia w życiu z hasłem „asertywność”. Powszechnie uważana za umiejętność mówienia „nie”. W rzeczywistości jednak jest o wiele bardziej pojemna. Prawdą jest, że pojęcie asertywności skrywa za sobą całą gamę cech związanych z uczciwością wobec siebie i szacunkiem dla innych. W skrócie – bycie sobą w zgodzie z otoczeniem. Niestety granica pomiędzy asertywnością, a agresją jest bardzo cienka. Wiele osób nawet nie zdaje sobie sprawy z tego, że wymawiane przez nich „nie” naładowane jest negatywnymi emocjami. Skutkuje to oczywiście nieporozumieniami i złą atmosferą w domu lub w pracy. Specjalne szkolenia poświęcone tej umiejętności mają na celu uświadomić uczestników, w jaki sposób kulturalnie odmówić i postępować zgodnie z własnymi przekonaniami.

Dlaczego asertywność jest tak ważna?

Brak asertywności jest bardzo dużym utrudnieniem w życiu. Jeśli nie postępujemy zgodnie z własnymi przekonaniami, rośnie w nas frustracja. Przekłada się ona także na nasze otoczenie. Osoby uległe przeważnie są wykorzystywane i traktowane z mniejszym szacunkiem. Koledzy z pracy bez skrupułów ośmieszają je na forum publicznym i stawiają w przykrych sytuacjach, ponieważ zdają sobie sprawę z tego, że obiekt drwin nie ma odwagi się bronić. W nieco „lżejszym” wydaniu mało asertywna osoba zostanie z czasem obarczana coraz to nowymi obowiązkami, którym nie będzie potrafiła powiedzieć „nie”.

Kiedy należy skorzystać ze szkolenia?

Niejednokrotnie mamy do czynienia z sytuacją, gdy ktoś nas obraża, bezpodstawnie krytykuje lub nami manipuluje. Często nie mamy odwagi powiedzieć, że nie zgadzamy się na takie traktowanie. Niestety, zgromadzona w nas złość wybucha w pewnym momencie, powodując poważne konflikty. Brak asertywności najczęściej bierze się z braku poczucia własnej wartości. Twierdzimy, że gdy odmówimy prośbie, która nie jest nam na rękę lub nie zgodzimy się z czyjąś teorią, nagle przestaniemy być lubiani. Jeśli takie uczucia nami kierują, powinniśmy rozważyć uczestnictwo w kursie asertywności. Przyniesie nam on wiele korzyści, które ułatwią nam życie.

Co obejmuje program?

Szkolenia prowadzą specjaliści z wieloletnim doświadczeniem w tej dziedzinie. Nauczą oni jak lepiej poznać siebie samego oraz które czynniki wpływają na uległe zachowanie kursantów. Podczas szkolenia uczestnicy poddawani są stresującym i niewygodnym sytuacjom, w których muszą postępować według własnych zasad. Uczą się oni w jaki sposób odmawiać, skutecznie prosić o pomoc, bronić się przed obelgami oraz rozwiązywać spory, jednocześnie budując pozytywne relacje.

Korzyści ze szkolenia

Szkolenia z asertywności niosą za sobą wiele benefitów. Jest to nie tylko poznanie samego siebie i umiejętność reagowania w trudnych sytuacjach. Kursy owocują także tworzeniem pozytywnych więzi z otoczeniem. Efekty pracy można wykorzystać zarówno w biznesie, jak i w życiu codziennym. Osoba przeszkolona wykazuje się lepszymi zdolnościami komunikacyjnymi, buduje zaufanie i minimalizuje konflikty. Jednocześnie ustala pewne granice i zwiększa poczucie własnej wartości. Asertywny pracownik jest osobą bardzo pożądaną w firmie i traktowaną z wielkim szacunkiem. Dlatego też nie warto zwlekać – na kursie każdy jest mile widziany!

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak wspierać rozwój pracowników w obszarze logistyki? Przewodnik po kluczowych szkoleniach

Rozwój kompetencji w obszarze logistyki jako motor przewagi konkurencyjnej Przez dekady logistyka była postrzegana jako dziedzina precyzyjnych schematów i powtarzalnych procesów, gdzie kluczem do sukcesu była optymalizacja i standaryzacja. Dziś, w erze nieustannych zakłóceń, gwałtownych zmian rynkowych i rosnącej presji na elastyczność, samo trzymanie się procedur przestaje wystarczać. Prawdziwą przewagę konkurencyjną budują zespoły, które potrafią myśleć nieszablonowo, adaptować…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Zrozumienie podstaw psychologii sprzedaży w firmie handlowo-usługowej – relacja ze szkolenia

Dlaczego zrozumienie podstaw psychologii sprzedaży zmienia oblicze biznesu? W dzisiejszym, przepełnionym informacjami świecie, gdzie klienci mają dostęp do nieograniczonej liczby ofert i opinii, sama znajomość produktu przestała być kluczem do sukcesu. Klienci oczekują czegoś więcej niż tylko transakcji – pragną spersonalizowanych doświadczeń i relacji opartych na zaufaniu. To właśnie zrozumienie podstaw psychologii sprzedaży jest fundamentem, który pozwala…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Wdrażanie ESG w branży tekstylnej - relacja ze szkolenia

ESG w branży tekstylnej – od teorii do praktyki Współczesny świat biznesu coraz mocniej akcentuje potrzebę działania w zgodzie z zasadami zrównoważonego rozwoju, a strategia ESG (Environmental, Social, Governance) staje się fundamentem długoterminowej wartości i odporności przedsiębiorstw. Koncepcja ta, łącząca w sobie troskę o środowisko, odpowiedzialność społeczną oraz wysokie standardy ładu korporacyjnego, przestaje być jedynie wizerunkowym dodatkiem, a staje się kluczowym elementem strategii, który…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.