Merchandising w drogeriach kosmetycznych

Kobiety kochają kosmetyki i różne akcesoria do ich używania. Nawet, jeśli nie są to przybory do malowania, to z całą pewnością są to kremy, maseczki oraz inne oczyszczające specyfiki. Prawdą jest, że kobiety z reguły uwielbiają testować wszystkie upiększające nowości, a tym bardziej je kupować. Wizyta w drogerii kosmetycznej stanowi jedną z najpopularniejszych opcji spędzania wolnego czasu. Oczywiście w drogeriach znajdują się także męskie kosmetyki, niemniej jednak panowie bardzo rzadko spędzają w nich długie godziny. Czy tak, jak w innego rodzaju sklepach, tutaj konsument także narażony jest na pułapki marketingowe?

Światło i kolory
Każdy ma swój ulubiony kolor lub paletę barw. Kojarzą się one z czymś przyjemnym i pozytywnym. Umiejętność ekspozycji barwnych produktów to skuteczny zabieg marketingowy. W ten sposób zaprojektowane witryny zwracają uwagę odwiedzających. Dobrą sztuczką jest także oznaczenie cen promocyjnych innymi kolorami, niż standardowych. Jeśli natomiast chodzi o światło, bez wątpienia odgrywa ono główną rolę w całym sklepie. Im jaśniejsze, tym bardziej kojarzymy dane miejsce z czystością. Zauważmy że niechętnie odwiedzamy miejsca o słabym oświetleniu, bo wydają się mało przyjazne i brudne – nawet, jeśli fizycznego brudu w nich nie zauważamy.

Rozmieszczenie stoisk
Nic bardziej nie denerwuje w sklepie, niż chaos. I to nie tylko w kwestii brudu i bałaganu. Logika w rozmieszczeniu ekspozycji to podstawowa zasada aranżacji przestrzeni. Odwiedzający drogerię klienci, nie chcą godzinami przeczesywać półek w poszukiwaniu określonego produktu. W szczególności ma to ogromne znaczenie w sieciówkach, w których konsumenci z góry wiedzą, gdzie szukać konkretnego towaru.

Promocje, aplikacje
Prawie każdy z nas uwielbia coś kolekcjonować, a w szczególności kobiety. Właśnie po to powstały aplikacje mobilne, umożliwiające zbieranie określonych punktów, przynależność do klubu itd. Niższa cena danych produktów skłania kobiety do zrobienia większych zakupów, ponieważ pojawia się tu „pozorna oszczędność”. Podobna sytuacja ma miejsce w przypadku stoisk promocyjnych. Celowo ustawione na pierwszej linii, skłaniają konsumenta do robienia zakupów w danym sklepie.

Szkolenia
Istnieją specjalne szkolenia z merchandisingu dedykowane właśnie pracownikom drogerii kosmetycznych. Mogą to być właściciele, sprzedawcy, czy nawet osoby odpowiedzialne za urządzenie przestrzeni. Dzięki tym szkoleniom dowiedzą się nie tylko o należytym rozmieszczeniu sklepowych półek oraz aranżacji witryny, ale także przyczynią się do udoskonalenia umiejętności personalnych. Uczestnicy dowiedzą się w jaki sposób prowadzić skuteczną rozmowę z klientem i na co zwracać uwagę podczas jego obsługi. Poznają też podstawowe elementy negocjacji oraz umiejętności perswazji.

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Efektywna sprzedaż produktów medycznych – relacja ze szkolenia

Profesjonalna sprzedaż produktów medycznych – od wiedzy technicznej do zaufania klienta Sprzedaż produktów medycznych to obszar wymagający wyjątkowych kompetencji, w którym wiedza o produkcie łączy się z umiejętnością budowania relacji z klientami oraz znajomością regulacji prawnych. W dynamicznie rozwijającej się branży medycznej, profesjonalizm w tym zakresie staje się nie tylko przewagą konkurencyjną, ale wręcz koniecznością. Klienci w sektorze ochrony zdrowia oczekują rzetelnych informacji, wsparcia w procesie decyzyjnym…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jakie szkolenia zwiększają odporność na stres kadry kierowniczej?

Odporność na stres kadry kierowniczej – kompleksowy przewodnik po skutecznych szkoleniach Współczesna rola menedżera to ciągłe żonglowanie priorytetami w środowisku pełnym presji i nieustannych zmian. Odpowiedzialność za wyniki, zarządzanie dynamiką zespołu i konieczność podejmowania szybkich decyzji sprawiają, że odporność na stres przestaje być jedynie “miękką umiejętnością”, a staje się fundamentalną kompetencją lidera. To właśnie ona decyduje o zdolności do zachowania jasności umysłu, podejmowania racjonalnych działań…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jakie szkolenia zwiększają efektywność współpracy brygadzistów?

Od rywalizacji do synergii – inwestycja we współpracę liderów Rola brygadzisty to znacznie więcej niż tylko zarządzanie swoim zespołem. To kluczowe ogniwo w całym systemie operacyjnym firmy, a prawdziwym testem jego kompetencji jest zdolność do współpracy z innymi liderami. Kiedy brygadzista ze zmiany A nie potrafi dogadać się z brygadzistą ze zmiany B, kiedy dział montażu toczy cichą wojnę z działem lakierni, cierpi na tym cała…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.