Ochrona danych osobowych w biznesie online

W dobie nowych technologii, jak i również zmieniającego się rynku usług i towarów, pojawiają się przeróżnego rodzaju możliwości zarobkowe. Z tego właśnie powodu coraz większym zainteresowaniem cieszą się sklepy internetowe. To nie tylko biznes pozwalający trafić do znacznie większej grupy odbiorców, ale przede wszystkim możliwość wygenerowania większych zysków już od pierwszych miesięcy istnienia działalności. Czy jednak konsumenci, którzy korzystają z zakupów online, powinni być spokojni o dane, które udostępniają administratorom serwisów?

Odpowiedzialność w Sieci

W związku z możliwością działania za pośrednictwem Internetu, poszerza się zakres działalności związany z prowadzeniem sklepu. W ostatnim czasie powstaje coraz więcej e-sklepów, a z roku na rok Polacy coraz chętniej z nich korzystają. Szczególną dynamiką wzrostu cieszą się zwłaszcza zakupy za pośrednictwem urządzeń mobilnych (smartfony, tablety). Przy dokonywaniu zakupu klient jest zawsze zobowiązany podać swoje dane, takie jak imię i nazwisko czy adres zamieszkania. Właśnie kwestia bezpieczeństwa tych danych jest często dyskutowanym tematem. Owszem, istnieją serwisy, które nie chronią ich w dostateczny sposób, jednak musimy mieć świadomość tego, że prawo narzuca sklepom internetowym odpowiednie regulacje w tym zakresie. Nie zmienia to jednak faktu, że tak naprawdę sami musimy odpowiedzialnie udostępniać informacje o sobie i dbać o prywatność. Jeśli jednak jesteśmy po drugiej stronie procesu sprzedaży i chcemy, by nasza witryna była bezpieczna, powinniśmy skorzystać z oferty szkoleń w tym zakresie.

Jak chronić dane osobowe?

W ostatnim czasie coraz większym zainteresowaniem cieszą się szkolenia, dzięki którym można dowiedzieć się o tym, jak należycie chronić dane osobowe swoich klientów. Przede wszystkim należy mieć świadomość tego, że ochrona danych osobowych to również zastosowanie odpowiedniego oprogramowania antywirusowego jak i zabezpieczającego te dane znajdujące się na serwerze. Szczególnie osoby początkujące mają z tym pewnego rodzaju problemy, co oznacza, że jednak należy udać się na szkolenie. Poruszane są tam konkretne kejsy, na których uczymy się jak powinny wyglądać zabezpieczenia sklepów internetowych, zwłaszcza te chroniące wrażliwe dane osobowe.

Istotną rolę w tym procesie odgrywa administrator danych osobowych. Jeśli nie znamy osoby, która mogłaby pracować w takim charakterze, warto zwrócić się do profesjonalnych firm informatycznych. Należy również stale kontrolować zgodność przetrwania danych osobowych z aktualnymi przepisami prawnymi w tym zakresie. Warto również pamiętać o prowadzeniu aktualizacji oprogramowania, co również przedłoży się na zwiększoną ochronę.

Szkolenia

Dzięki naszemu szkoleniu, uczestnicy dowiedzą się jak zgłosić i odwołać Administratora Bezpieczeństwa Informacji, w jaki sposób prowadzić rejestr zbiorów danych osobowych. Uczestnicy dowiedzą się jak stworzyć i dbać o aktualność dokumentacji wymaganej przez ustawę o ochronie danych osobowych. Rejestrować i aktualizować w GIODO zbiory danych osobowych. Reagować na sytuacje zagrożenia bezpieczeństwa ochrony danych osobowych, wypełniać inne zadania i obowiązki Administratora Bezpieczeństwa Informacji oraz Administratora Danych.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak zarządzać czasem w biznesie? – praktyczny przewodnik

Dlaczego zarządzanie czasem w pracy to fundament sukcesu w biznesie? Współczesny biznes wymaga od nas coraz więcej: lepszych wyników, szybszych decyzji, większej elastyczności. W takim środowisku zarządzanie czasem w pracy staje się nie tyle przydatną umiejętnością, co podstawą efektywności i zdrowego funkcjonowania. Właściwe gospodarowanie czasem wpływa na wszystko: od jakości realizowanych projektów, przez poziom stresu, po rozwój kariery zawodowej. Jeśli chcesz osiągać ambitne cele,…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój, Wywiad

Jak wykorzystać potencjał social mediów w firmie ochroniarskiej? Wywiad z Angeliką Kuczyńską.

Social media w branży ochroniarskiej – szansa czy ryzyko? Social media w branży ochroniarskiej odgrywają dziś kluczową rolę w budowaniu wizerunku firmy – równie istotną, co skuteczność działań w terenie. Współczesny rynek usług ochrony wymaga nie tylko profesjonalizmu w realnym świecie, ale także przemyślanej obecności w przestrzeni online. Media społecznościowe stały się jednym z najważniejszych kanałów komunikacji, umożliwiając tworzenie wizerunku opartego na zaufaniu,…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Wyzwania marketingu cyfrowego w firmie transportowej – relacja ze szkolenia

Marketing cyfrowy w firmie transportowej – spojrzenie na komunikację online z nowej perspektywy Marketing cyfrowy to dziedzina, która z roku na rok zyskuje na znaczeniu. W dynamicznie rozwijającym się środowisku biznesowym obecność w przestrzeni internetowej to nie tylko nowoczesność – to fundament skutecznego zarządzania relacjami z klientem, przewagą konkurencyjną oraz sposobem na zwiększenie przychodów. Firmy transportowe, niezależnie od swojej wielkości, muszą zrozumieć, że marketing cyfrowy w firmie transportowej nie jest…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.