Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
RODO – nowe zasady ochrony danych osobowych - Warto Szkolić.pl | Szkolenia, Doradztwo, Merchandising

RODO – nowe zasady ochrony danych osobowych

W ostatnim czasie gorącym tematem stało się tak zwane RODO, czyli Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. Akt ten będzie obowiązywał w Polsce od maja 2018 r. i wiąże się z niemałą rewolucją w polskim systemie prawnym. Zmiany odczują zarówno przedsiębiorcy, świadczący usługi w różnych branżach, jak i zwykli konsumenci.

Trwają prace nad nową ustawąWprowadzenie RODO nałożyło na polskie władze obowiązek implementacji tych przepisów do polskiego prawa. Procesem zmian zajęło się zatem Ministerstwo Cyfryzacji, kierowane do niedawna przez minister Annę Streżyńską. W dniu 13 września 2017 r. opublikowano projekt nowej ustawy o ochronie danych osobowych. Dalej, z uwagi na podniosły charakter tego dokumentu, akt został poddany konsultacjom społecznym. Prawdopodobnie nowa ustawa trafi do sejmu w marcu 2018 r. Mimo że wciąż nie jest znany ostateczny kształt przepisów, wielu przedsiębiorców, bojąc się kar, już teraz przygotowuje się na nadchodzącą rewolucję.

Czym jest RODO?

Unijne rozporządzenie, które budzi tyle emocji w środowisku przedsiębiorców to próba ujednolicenia przepisów, dotyczących ochrony danych osobowych, na całym obszarze Unii Europejskiej. Nowe regulacje mają pozwolić na większą transparentność w zakresie udostępniania danych osobowych oraz wzmocnienie kontroli ze strony konsumentów nad danymi, które znajdują się w posiadaniu przedsiębiorstw, świadczących różnego rodzaju usługi. Na kogo RODO nakłada najwięcej obowiązków? Na wszystkie te podmioty, które w jakikolwiek sposób gromadzą i wykorzystują dane, dotyczące osób fizycznych (zarówno klientów, jak i pracowników). Czym właściwie są dane osobowe? To informacje, dotyczące osoby fizycznej, które pozwalają na określenie jej tożsamości (na przykład imię, nazwisko, adres i tak dalej).

Co się zmieni?

Nowa ustawa nada konsumentom szereg różnych uprawnień. Między innymi będą mieli oni prawo do bycia zapomnianym (czyli wystąpienia do danego podmiotu o całkowite usunięcie danych w systemie) oraz prawo do uzyskania informacji, jakie dokładnie dane o osobie fizycznej posiada przedsiębiorca. W związku z powyższym, po stronie przedsiębiorców pojawi się wiele nowych obowiązków – będą oni musieli w taki sposób dobrać rozwiązania organizacyjne i techniczne, aby zapewniały należyte przechowywanie danych. Między innymi przedsiębiorcy będą zatem zmuszeni do dokonania zmian w swoich formularzach, klauzulach, zgodach na przetwarzanie danych, wdrożenia infrastruktury IT oraz przeprowadzenia kompleksowych szkoleń dla pracowników.

Trudna implementacja

Najgorsze jest to, że rozporządzenie w zasadzie nie wskazuje, jakich narzędzi powinni użyć przedsiębiorcy, aby zapewnić należyte zabezpieczenie danych. W związku z tym w niejednej placówce konieczne będzie skorzystanie z usług firm, oferujących szkolenia w zakresie RODO. Specjaliści Warto Szkolić są przygotowani na nadchodzące zmiany. Ujawniamy tajniki nowych regulacji – wiemy w jaki sposób zdobyć zgodę na przetwarzanie danych osobowych, jakie narzędzia pomogą nam zachować odpowiednią ochronę danych, czym jest prawo do bycia zapomnianym, kiedy firmy muszą wyznaczyć Inspektora Ochrony Danych Osobowych oraz co to jest obowiązek notyfikacyjny.

Nasze szkolenia RODO także z możliwością dofianasowania, szczegóły tutaj.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Rozmowy z klientem w call center – podstawowe zasady

Sztuka rozmów z klientem w call center – klucz do budowania relacji i doskonałej obsługi Rozmowy z klientem w call center to sztuka, która wymaga połączenia doskonałych umiejętności komunikacyjnych, radzenia sobie ze stresem oraz elastyczności w dostosowywaniu się do zróżnicowanych potrzeb rozmówców. Każda rozmowa z klientem w call center niesie za sobą potencjał budowania długoterminowych relacji, dlatego kluczowe jest pełne zaangażowanie i dbałość o każdy szczegół interakcji.…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Szkolenie z organizacji pracy dla producentów skrzyń narzędziowych – relacja ze szkolenia

Efektywna organizacja pracy w przedsiębiorstwach produkcyjnych W dzisiejszych czasach właściwa organizacja pracy stanowi fundament sprawnego funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa produkcyjnego. Nieodpowiednie zarządzanie procesami może prowadzić do opóźnień, strat finansowych i braku wydajności. Szczególnie ważne jest to w firmach zajmujących się produkcją, gdzie liczy się precyzja, czas oraz optymalne wykorzystanie zasobów. Z tego powodu szkolenia z organizacji pracy zyskują na znaczeniu, pomagając zespołom…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Szkolenie z komunikacji dla producentów mebli – relacja ze szkolenia

Rola komunikacji w branży meblarskiej – szkolenie Komunikacja stanowi podstawę skutecznego działania w każdej organizacji, a w branży meblarskiej odgrywa szczególnie istotną rolę. Dobra komunikacja dla producentów mebli wpływa na efektywność procesów produkcyjnych, współpracę w zespołach oraz budowanie relacji z klientami. W odpowiedzi na rosnące potrzeby branży, nasza firma została poproszona przez jedną z firm produkujących meble o przeprowadzenie specjalistycznego szkolenia z zakresu komunikacji.…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.