Zarządzanie stroną na Facebooku

Niewątpliwie portal społecznościowy Facebook, z uwagi na swoją popularność, jest gigantycznym medium, pełniącym kluczową funkcję w planowaniu strategii marketingowej firmy. Każdy szanujący się podmiot, działający na rynku usług (wszelkich), powinien posiadać swój profil i regularnie o niego dbać, dodając nowe wpisy. Prowadzenie strony możemy zarówno oddać specjalistom, jak i samodzielnie spróbować opanować tę sztukę. Ważne jest przede wszystkim zadbanie o podstawowe elementy profilu.

Czy uzupełniłeś zakładkę “informacje”?

Po pierwsze absolutnie kluczową kwestią jest uzupełnienie zakładki “informacje”. Tam w szczególności wskazujemy adres URL strony internetowej firmy, jej nazwę, namiary (numer telefonu, adres), a także kilka słów na temat prowadzonej działalności. Tam możemy również powiązać naszą stronę z innymi portalami społecznościowymi, takimi jak instagram, google+, twitter i tak dalej.

Zdjęcie profilowe i zdjęcie w tle

Po drugie niezwykle ważnym elementem jest zdjęcie profilowe. Najbardziej praktycznym rozwiązaniem w tym zakresie jest po prostu wstawienie logo firmy lub innego charakterystycznego elementu, identyfikującego naszą działalność. Z kolei zdjęcie w tle powinno niejako uzupełniać zdjęcie profilowe. Można tam wrzucić grafikę, opisującą działalność, zdjęcie budynku sklepu (o ile jest charakterystyczny), mapkę z adresem.

Treść

Nade wszystko jednak ważna jest treść strony, która dodatkowo musi być na bieżąco uzupełniania. W jaki sposób konstruować wpisy? Nie piszmy o wszystkim i niczym. Musimy mieć na uwadze, jaką branżę reprezentujemy. Artykuły powinny być maksymalnie merytoryczne, ale jednocześnie zasiewający ziarno ciekawości u czytelników. Dobrze, jeżeli w nagłówku pojawi się pytanie, zachęcające czytelnika do poszukania odpowiedzi poprzez przeczytanie naszego artykułu. Dla zwiększenia atrakcyjności postów istotne jest również dodanie zdjęcia, tematycznie związanego z artykułem.

Zaangażowanie

W kontekście prowadzenia strony na Facebooku ważne jest również zaangażowanie. Nasza strona będzie żyła, jeżeli pozostaniemy aktywni w grupach zainteresowanych tą samą branżą, wśród znajomych, którzy zechcą nas polecić kolejnym osobom i tak dalej. Jeżeli chcemy być rozpoznawalni, musimy często i regularnie komentować inne posty, lajkować strony potencjalnych partnerów i klientów.

Reklama

Uzupełniająco możemy również skorzystać z opcji reklamy na Facebooku. Dzięki temu dotrzemy do większej liczby odbiorców. Przed uruchomieniem kampanii ważne jest, aby odpowiedzieć sobie na pytania – jaki budżet chcemy przeznaczyć na promocję, jaki jest cel reklamy, do jakich odbiorców skierowana jest reklama oraz jak graficznie ma ona wyglądać.

Śledź statystyki

Dużą podpowiedzią w zakresie tego, w jaki sposób powinniśmy prowadzić stronę na Facebooku, są dostępne statystki. One wskażą nam jakie posty nasi czytelnicy otwierają najchętniej, kiedy warto je publikować, jaka jest skuteczność uruchomionej reklamy i tak dalej. Dodatkowo dowiemy się do ilu odbiorców trafiają publikowane teksty.

Poznaj tajniki Facebooka na szkoleniu!

Samodzielna nauka wszystkich wyżej wymienionych elementów jest żmudna. Do tego w Internecie nie sposób znaleźć wszystkich tajników perfekcyjnego zarządzania stroną na Facebooku. Na te problemy istnieje jednak rozwiązanie w postaci szkoleń. Dzięki nim, w krótkim czasie można opanować podstawowe zasady i zostać prawdziwym rekinem na rynku tego typu usług. Chyba warto spróbować?

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak rozwiązywać konflikty w zespole? - praktyczny przewodnik

Dlaczego warto nauczyć się rozwiązywać konflikty w zespole Rozwiązywanie konfliktów w zespole to nieodłączny element skutecznego zarządzania organizacją. W każdej firmie – niezależnie od branży czy wielkości – pojawiają się różnice zdań, napięcia i sytuacje, które mogą przerodzić się w poważne konflikty. Dlatego coraz więcej menedżerów, liderów i specjalistów HR zadaje sobie pytanie: jak rozwiązywać konflikty, by nie niszczyły relacji, nie wpływały negatywnie na atmosferę pracy i nie obniżały…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Jak zarządzać czasem w sprzedaży detalicznej? Relacja ze szkolenia.

Znaczenie zarządzania czasem w sprzedaży detalicznej Zarządzanie czasem w sprzedaży detalicznej to kluczowy obszar, od którego zależy efektywność działania każdego sklepu. W realiach handlu, gdzie rytm pracy wyznacza klient, zmiany asortymentowe i rotacje kadrowe, umiejętność skutecznego zarządzania czasem przekłada się bezpośrednio na organizację dnia, obsługę klienta, a także atmosferę w zespole. Zarządzanie czasem w sprzedaży detalicznej to nie tylko kwestia indywidualnej dyscypliny, ale także…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Jak skutecznie zabezpieczyć dostęp zdalny przez VPN w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Bezpieczny dostęp zdalny – wyzwania i konieczność działania W dobie rosnącej cyfryzacji przemysłu, coraz więcej przedsiębiorstw produkcyjnych staje przed wyzwaniem bezpiecznego udostępniania swoich systemów informatycznych osobom pracującym zdalnie. Wykorzystanie technologii VPN w firmie produkcyjnej stało się standardem, jednak z racji specyfiki środowisk OT, systemów SCADA oraz rozbudowanych sieci przemysłowych – ten standard wymaga starannie zaprojektowanej…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.