Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
Sezonowe zmiany aranżacji przestrzeni handlowych - Warto Szkolić.pl | Szkolenia, Doradztwo, Merchandising

Sezonowe zmiany aranżacji przestrzeni handlowych

Większość Polaków wybiera się na zakupy “odzieżowe” raz na trzy miesiące, czyli mniej więcej przy każdej zmianie pory roku. Odwiedzamy najczęściej te same sklepy, raz po raz kusząc się na jakąś “nowość”. Wiele czynników decyduje o tym, jakie sklepy wybieramy i dlaczego właśnie do tych chętnie wracamy. Z pewnością jednak jednym z najważniejszych elementów jest wygląd sklepu.

Czym jest visual merchandising?

Visual merchandising jest działem merchandisingu, ukierunkowanym na kwestię prezentacji sklepu i sprzedawanych w nim produktów. Obejmuje on każdą możliwą przestrzeń w placówce – od kas, przez przebieralnie, wieszaki, aż po witrynę. Visual merchandising nie dotyczy wyłącznie sklepów odzieżowych, ale z pewnością tam ma on największe znaczenie.

Sezonowe zmiany

Klienci lubią nowości, dlatego tak ważne są zmiany dokonywane przynajmniej raz na trzy miesiące, przy okazji zmiany pory roku. Dodatkowo, nowy sezon oznacza nowe promocje i przeceny, które dodatkowo zachęcają klientów do skorzystania z oferty danego sklepu. A może chcemy również odpowiednio wyeksponować nową, nadchodzącą kolekcję? Będzie to możliwe dzięki odpowiedniemu umiejscowieniu przedmiotów w sklepie i wzbogacenie ich o pasujące ozdoby.

Zmiana związana z okazją

Ważny jest ruch, unikanie monotonii. Zmiany nie muszą koniecznie wiązać się z porami roku. Każdy powód jest dobry. Być może natchnieniem dla Klientów będą Święta Bożego Narodzenia, Wielkanoc albo karnawał? Dopasowana do okazji przestrzeń sklepu z pewnością zachęci ich do zrobienia dużych zakupów.

Czasem wystarczy drobiazg

Co przy tym istotne, czasami wystarczy niewielki element. Aranżację sklepu należy bowiem dopasowywać do specyfiki, charakteru danego sklepu. Niejednokrotnie wystarczą zupełnie drobne zmiany, aby wywołać oczekiwany efekt. Wielu sprzedawców/właścicieli sklepów o małym metrażu, decyduje się na zmiany obejmujące wyłącznie stworzenie nowej witryny.

Szczególny nacisk na galerie handlowe

Visual merchandising ma szczególne znaczenie w kontekście galerii handlowych. W miejscu tym, gdzie niekiedy chodzi się na zakupy „dla sportu“, niezwykle ważne jest odpowiednie zaprezentowanie przestrzeni sklepu, aby przyciągała swym wyglądem klientów i zachęcała ich do dużych zakupów. Przy czym największy nacisk należy położyć na samych witrynach, które są pierwszym i podstawowym elementem zwracającym uwagę przechodniów.

Szkolenia z zakresu visual merchandisingu

Mamy w swojej ofercie bogaty zestaw szkoleń sprzedażowych – merchandisingowych, ze szczególnym uwzględnieniem szkoleń z zakresu visual merchandisingu. Nasi specjaliści starają się wyposażyć kursantów w wiedzę dotyczącą budowania atmosfery sklepu (oświetlenie, kolory, muzyka, zapach), optymalnego ułożenia towarów na półkach, atrakcyjnej aranżacji stref funkcjonalnych sklepu i witryn sklepowych, a także strategicznego planowania układu przestrzennego sklepu. Podpowiadamy jak to wszystko zrobić w prosty sposób i jak najtaniej. Nasi specjaliści są najlepsi w swoim fachu.

Przeczytaj również:

Blog, Wiedza i rozwój

Najlepsze szkolenia dla menadżerów, które rozwiną Twoje kompetencje

Rozwój menadżera – fundament skutecznego zarządzania i przewagi konkurencyjnej Rozwój menadżera to kluczowy element skutecznego zarządzania i przewagi konkurencyjnej organizacji. Obecnie dostępnych jest wiele specjalistycznych szkoleń, które pomagają menadżerom rozwijać ich umiejętności w zarządzaniu zespołem, efektywnej komunikacji i strategicznym myśleniu. Dobrze dobrane szkolenia dla menadżerów mogą pomóc w budowaniu silnych zespołów, zwiększaniu produktywności i wywieraniu pozytywnego wpływu na organizację. Poniżej…
dowiedz się więcej
Blog, Dofinansowania na usługi szkoleniowe

Dofinansowanie do szkoleń

Na rynku pracy szkolenia stają się coraz bardziej popularne. W dynamicznym świecie biznesu potrzebujemy wiedzy skondensowanej, profesjonalnej i praktycznej, którą od razu można wdrożyć w życie firmy czy marki własnej. Kluczem jest merytoryka przekazana przez najlepszych specjalistów odnoszących sukcesy w naszej branży. Ale czy wiesz, że w 2025 roku możesz zdobyć dofinansowanie do szkoleń dla siebie lub swoich pracowników? Dowiedz się, jak to zrobić! Jak uzyskać…
dowiedz się więcej
Blog, Wiedza i rozwój

Prokrastynacja: Jak Przestać Odkładać Zadania na Później?

Jest godzina 17:00, a Ty nagle uświadamiasz sobie, że raport, który odkładałeś, jest do oddania jutro. Czas wziąć się w garść, prawda? Otwierasz laptopa… i sprawdzasz telefon. Może obejrzysz ulubiony kanał na YouTube? Właściwie, to najpierw powinieneś zrobić kolację. Brzmi znajomo? To klasyczny cykl prokrastynacji, który wszyscy kiedyś przeżyliśmy. Dlaczego jednak prokrastynujemy, skoro wiemy, że to nam szkodzi? Przyjrzyjmy się psychologicznym przyczynom…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.