E-LEARNING - czyli ucz się gdzie chcesz i kiedy chcesz

Wyobraź sobie, że chcesz nauczyć się czegoś nowego, np. języka portugalskiego. Przygotowujesz plan i kosztorys tego przedsięwzięcia – do kosztu samego kursu dodatkowo doliczasz koszt dojazdu na zajęcia i kupno materiałów dydaktycznych (podręczniki, słowniki itd.). Im dłużej liczysz, tym bardziej pomysł przerasta Twój budżet, ale nauka języka portugalskiego to Twoje wielkie marzenie więc mimo wszystko decydujesz się na jego realizację. Jesteś już tylko od krok od zapisania się na zajęcia, gdy okazuje się, że lekcje odbywają się w godzinach Twojej pracy, a terminów nie można zmienić, bo odpowiadają pozostałym trzynastu kursantom.

Istnieje jednak rozwiązanie, dzięki któremu nie będziesz musiał porzucać swoich marzeń.

Twoim potrzebom odpowiada e-learning!

Co to jest?

E-learning jest metodą nauczania, wykorzystującą sieć komputerową i Internet. Komunikacja pomiędzy uczestnikami kształcenia jest dwukierunkowa, dzięki czemu umożliwia wymianę myśli, dyskusję oraz kontrolę postępów i osiągnięć. Przede wszystkim jednak e-learning ogranicza koszty czasowe oraz pieniężne – sami wybieramy gdzie i kiedy chcemy podłączyć się do platformy nauczania.

Metoda ta posiada oczywiście wady, z których najważniejszą wydaje się być problem z utrzymaniem motywacji uczestnika. E-learning wymaga od kursanta samodyscypliny w regularnym korzystaniu i samodzielnym przygotowywaniu się do zajęć. Dlatego też należy zadbać, aby szkolenie było odpowiednio przygotowane.

Jaki podnieść efektywność kursu e-learningowego?

W każdym procesie nauczania ważna jest możliwie pozytywna relacja na linii uczeń – nauczyciel, tak aby umożliwić niczym nie zakłócony przepływ informacji. Efektywny dialog jest więc podstawą, jednak szkoleniowiec może zadbać także o kilka innych spraw, aby usprawnić przyswajanie wiedzy przez uczestnika. Dobrze jest prezentować treści szkoleniowe w różnorodnych formach, aby były atrakcyjne i interesujące dla odbiorcy. Techniki nauczania powinny być przystosowane do danego konkretnego procesu szkolenia, aby jak najbardziej zindywidualizować sposób nauki. Przyswojona przez uczestnika wiedza powinna też być na bieżąco monitorowana przez szkoleniowca, żeby sprawdzić jakie poczynił postępy.

Korzyści dla firm

Stosowanie właściwie przygotowanego szkolenia e-learningowego niesie z sobą wiele korzyści, szczególnie dla firm, którym zazwyczaj zależy, aby przeszkolić całą grupę pracowników.

Dzięki e-learningowi można przeszkolić wszystkich w jednolity sposób, bez konieczności fizycznego zbierania ich w tym samym miejscu i czasie. Koszty stworzenia i wprowadzenia takiej platformy naukowej są zdecydowanie niższe niż koszt indywidualnego przeszkolenia każdego pracownika w sposób tradycyjny. Pracodawca ma także łatwy dostęp do wiedzy o postępach pracowników. Nie dziwi więc fakt, że według wielu osób przyszłość nauczania malowana jest barwą e-learnigu.

Przeczytaj również:

Blog, Wiedza i rozwój

Zarządzanie produkcją w przedsiębiorstwie. Inwestycja w technologię czy wiedzę?

Zarządzanie produkcją w przedsiębiorstwie. Inwestycja w technologię czy wiedzę? Produkcja to proces, w którym w zautomatyzowany lub ręczny sposób powstają wyroby przeznaczone do dalszej sprzedaży. Specyfika tej gałęzi przemysłu ma swoje odrębne wymagania. Kwestia zarządzania produkcją mocno ewoluuje, aby spełnić wymogi zmieniającego się rynku. Inwestycja w nowe technologie to tylko jeden z czynników, które przekładają się na sukces. Równie ważne są takie kwestie jak opracowanie standaryzowanych procesów…
dowiedz się więcej
Blog, Szkolenia

Szkolenia gastronomiczne — jak wybrać?

Szkolenia gastronomiczne — jak wybrać? Gastronomia wymaga ciągłej nauki i systematycznej pracy. Nic nie daje bowiem tak dobrych rezultatów, jak praktyka pod czujnym okiem ekspertów. Dzięki dobrym szkoleniom można nie tylko poprawić standard restauracji, ale również jakość własnej pracy w kuchni. Warto pamiętać, że kursy dla gastronomii dotyczą także obsługi oraz zarządzania finansami. Wszystkie te aspekty mają wpływ na zyski, które generuje restauracja. W tym…
dowiedz się więcej
Blog, Szkolenia dofinansowane

Akademia Menadżera Cyfryzacji — Marketing cyfrowy

Akademia Menadżera Cyfryzacji — Marketing cyfrowy Świat sprzedaży marketingu dynamicznie się zmienia. Klienci przed podjęciem kontaktu z firmą wyszukują informacji na temat przedsiębiorstwa, usług czy produktów w Internecie. Marketing cyfrowy jest działaniem, które pomaga nam w pozyskaniu klientów, bez większego działania z naszej strony. To dlatego ważne jest, by np. strona internetowa zbudowana była szczegółowo, profesjonalnie, a zarazem atrakcyjnie. Szkolenie…
dowiedz się więcej