Excel w kontrolingu i finansach. Szkolenie indywidualne dla firmy Why Not Travel

W listopadzie i grudniu przeprowadziliśmy dla firmy Why Not Travel cykl szkoleń komputerowychWykorzystanie narzędzi MS Excel w kontrolingu i finansach”. Były to szkolenia indywidualne dla Key Account Managera oraz analityków zatrudnionych w firmie.

Firma WNT (Why Not Travel) zajmuje się kompleksową organizacją podróży służbowych i jest obecnie jedną z wiodących firm na rynku (rok rocznie Gazela Biznesu w latach 2012-2017, znajduje się w pierwszej dziesiątce elitarnego zrzeszenia agentów IATA). Cieszymy się, że kolejna tak znana firma zdecydowała się na wybór usług szkoleniowych właśnie naszej firmy.

Cel szkoleń

Potrzeba szkolenia wynikła z chęci zwiększenia efektywności raportowania wyników oraz pogłębienia korzyści czerpanych z analiz biznesowych. Dlatego też jako cel szkolenia wyznaczyliśmy poznanie zaawansowanych funkcji biznesowych arkusza kalkulacyjnego. Ramowy zakres cyklu trzech szkoleń „Wykorzystanie narzędzi MS Excel w kontrolingu i finansach” dla firmy WNT objął:

  • Przedstawienie odchyleń EBIT
  • Analizę kosztów wg. MPK
  • Wyliczanie premii dla pracowników działu sprzedaży
  • Raport kosztów wg. MPK wg. stopnia przekroczenia do budżetu
  • Tworzenie raportu przyszłych wpływów
  • Tworzenie raportu przeterminowanych faktur
  • Analizę rachunków telefonicznych
  • Stopy zwrotu z inwestycji ROE / ROI
  • Analizę opłacalności inwestycji FV / PV
  • Koszty kredytów i leasingów PMT / IPMT / PPMT
  • Analizę kosztów
  • Analizy wrażliwości
  • Tworzenie kalkulatorów finansowych

Poznanie wyżej wymienionych funkcji/zdobycie umiejętności pozwoli uczestnikowi na samodzielne tworzenie raportów kontrolingowych, budowę systemu raportowego dla przełożonych,  efektywną konsolidację danych, czy tworzenie własnych narzędzi finansowych.

Przebieg szkoleń

Szkolenia prowadzone były w formie praktycznych warsztatów. Forma ta dopuszczała przeprowadzenie serii ćwiczeń praktycznych z zastosowaniem ćwiczeń opartych na tzw. metodach scenariuszowych (przyczynowo-skutkowych). Uczestnicy podnosili swoje kompetencje, nabywając nie książkową, ale rzeczywistą i sprawdzoną wiedzę, zdobytą podczas wieloletniej pracy zawodowej trenera w działach kontrolingu i finansów międzynarodowych korporacji.

W trakcie spotkania klient nie tylko poznawał program Excel, ale również skorzystał z profesjonalnej konsultacji – szkolenie bazowało m.in. na bazach danych Excel dostarczonymi przez WNT. Trener doradził jak uporządkować zgromadzone dane, aby korzystać z nich w szybszy sposób i uzyskiwać z nich więcej informacji.

Rezultaty szkoleń

Osoba doskonale radziła sobie z ćwiczeniami i większość z nich rozwiązywała w zakładanym czasie; zadawała trafne pytania związane z MS EXCEL. W opinii kursanta najbardziej istotne elementy, które były poruszane podczas szkoleń to:

  • tabele przestawne,
  • funkcje wyszukaj.pionowo i indeks,
  • funkcje statystyczne
  • metody przygotowania danych do analiz.

Podsumowując cykl wszystkich trzech szkoleń, chcieliśmy zwrócić uwagę również na bardziej ogólne korzyści, wynikające z nabytych umiejętności obsługi programu Excel:

  • Nowe metody raportowania danych
  • Elastyczność narzędzi do raportowania
  • Nowe kierunki analiz danych
  • Konsultacje: Nowe pomysły na wdrożenia w firmie
  • Oszczędność czasu i pieniędzy

 

Dziękujemy firmie Why Not Travel za okazane zaufanie i zaangażowanie w zajęcia, a wszystkich Państwa zachęcamy do zapoznania się z naszą ofertą szkoleń komputerowych (MS Excel, MS Word, MS Access, MS Project, Prezi, grafika komputerowa).

 

Trenerzy firmy “Warto Szkolić”

 

 

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Zarządzanie relacjami z klientem z wykorzystaniem systemu CRM w sieci handlowej – relacja ze szkolenia

Rola CRM w sieci handlowej w budowaniu przewagi rynkowej Współczesna sprzedaż detaliczna nie może funkcjonować skutecznie bez odpowiedniego wsparcia technologicznego. Jednym z kluczowych elementów, które wpływają na rozwój, lojalność klientów oraz wzrost sprzedaży, jest skuteczne zarządzanie relacjami z klientem. W dobie cyfrowej transformacji, systemy CRM w sieci handlowej stają się nieodzownym narzędziem codziennej pracy. Ich rola nie ogranicza się jedynie do gromadzenia danych, ale obejmuje całościowe…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Strategiczne zarządzanie handlem w sieci sklepów – relacja ze szkolenia

Zarządzanie handlem w sieci sklepów – klucz do przewagi konkurencyjnej Zarządzanie handlem to obecnie jeden z najważniejszych obszarów strategicznych dla firm działających w środowisku wielokanałowym. W realiach silnej konkurencji, rosnących oczekiwań konsumentów oraz dynamicznego rozwoju technologii, umiejętność skutecznego zarządzania handlem staje się kluczowa dla utrzymania rentowności, budowania wartości marki i efektywnej ekspansji. Sieci handlowe, niezależnie od skali działalności, muszą rozwijać kompetencje w zakresie…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Rozwój współpracy między kierownikami w firmie produkcyjnej

Rozwój współpracy między kierownikami jako kluczowy element efektywności w firmie produkcyjnej Efektywna współpraca między kierownikami to jeden z kluczowych elementów sprawnie funkcjonującej firmy, szczególnie w środowisku produkcyjnym, gdzie precyzja, czas reakcji i płynność informacji mają ogromne znaczenie. Rozwój współpracy między kierownikami wpływa bezpośrednio na zdolność organizacji do realizowania strategicznych celów, optymalizowania procesów i reagowania na zmieniające się potrzeby rynkowe. W nowoczesnych…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.