Gdzie lepiej rezerwować pokój: bezpośrednio w hotelu, czy na Booking?


Transkrypcja

Dzień dobry. Dzisiaj o tym, dlaczego lepiej jest dokonać rezerwacji bezpośrednio w hotelu, niż korzystać z serwisów takich jak Booking, TripAdvisor czy innych, które umożliwiają nam porównanie ofert. Oczywiście każda z tych opcji ma swoje plusy i minusy. Każda ma zalety. Ja przedstawię Państwu zalety rezerwacji bezpośrednich, ale oczywiście to do Państwa będzie należał wybór czy dokonacie rezerwacji na swoje wymarzone wakacje przez booking, przez inny serwis rezerwacyjnych, czy też przez telefon lub mail bezpośrednio do hotelu. Jeżeli chodzi o rezerwowanie pokoi hotelowych czy wypoczynku w Polsce i za granicą, to oczywiście najpopularniejszym serwisem o międzynarodowym zasięgu jest Service Booking com. Jest to duża firma o międzynarodowej pozycji uznana. Wiemy, że opinie gości, które pojawiają się na bookingu są to opinie prawdziwych gości, którzy faktycznie skorzystali z tych usług, więc są miarodajne. Są rzetelne, są autentyczne. Plusem, który zazwyczaj jest wybierany przez przez gości i decydują się na dokonanie rezerwacji przez booking. Takim głównym plusem jest fakt, że można dokonać nawet na dzień czy dwa dni przed planowanym przyjazdem rezerwacji. Można dokonać anulowania tej rezerwacji. Jeżeli zmieniły się plany, zdarzył się jakiś wypadek losowy, to bez ponoszenia kosztów możemy tą rezerwację anulować. To jest bardzo duży atut. To jest bardzo duża zaleta. Booking jako gracz bardzo duży na międzynarodowym rynku stworzył też udogodnienia dla swoich gości, m.in. jest to mapka miejscowości. Jest to możliwość wynajęcia samochodu bezpośrednio w trakcie dokonywania rezerwacji. Jest to możliwość wyboru pokoju między pokojem np. dwuosobowym złożem Queen, a z dwoma łóżkami pojedynczymi. No i oczywiście opinie.

Każdy z nas, kto wyjeżdża na urlop czyta te opinie, żeby wyrobić sobie własny pogląd, własne zdanie na temat tego, czy oferowane usługi są faktycznie zgodne z tym, co przedstawiają zdjęcia i z tym, co przedstawia oferta. Dlaczego jednak zachęcam do tego, aby dokonywać rezerwacji bezpośrednich. W obecnych czasach hotelarze zdali sobie sprawę z tego, że cena, jaką oferują bezpośrednio w swoim obiekcie ma być dla gościa najniższa, najkorzystniejsza. Nie może być sytuacji, kiedy w cenniku hotelowym cena jest wyższa niż za ten sam pokój oferowany na bookingu. To z ekonomicznego punktu widzenia się w ogóle nie kalkuluje. Dlatego, że każdy hotel oferując pokoje do sprzedaży przez Service Booking musi od każdego takiego pokoju odprowadzić prowizję. Ta prowizja nie jest mała, to jest między 8 a 15%. Więc wyobraźcie sobie Państwo, że od każdego sprzedanego pokoju hotelarz musi zapłacić 15% prowizji dla serwisu Booking. W związku z tym ceny są troszkę wyładowane po to, żeby z czegoś tą prowizję móc zapłacić. Dlaczego rezerwacja bezpośrednia jest korzystna? Dlatego, że jeżeli recepcjonista jest dobrze przeszkolony, jeżeli zna się na swojej pracy, to bardzo dobrze zbada potrzeby gościa. Czego innego będzie wymagała para seniorów, czego innego rodzina z dziećmi, a inne oczekiwania będzie miał singiel singielka czy para? Jeżeli komuś zależy na tym, żeby pokój był na niższym piętrze lub na wyższym, bliżej windy lub na końcu korytarza z widokiem na tę stronę lub z widokiem na całą tą stronę, to tylko recepcjonista jest w stanie nam taki pokój dobrać, ponieważ my robiąc rezerwację przez booking mamy do wyboru tylko pokój jednoosobowy, dwuosobowy, jakiś tam o podwyższonym standardzie, Natomiast nie mamy szansy przekonać się na którą stronę wychodzą okna.

Czy to będzie na niższym piętrze, na wyższym, czy to będzie od strony bardziej hałaśliwej, czy mniej hałaśliwej. Bliżej restauracji, bliżej spa itd. A takie informacje jest nam w stanie udzielić recepcjonista. Dlaczego rezerwacja bezpośrednia jest korzystniejsza? Dlatego, że wtedy nawiązujemy relację z hotelem. Hotel może spełnić nasze życzenia specjalne. Może być to wstawienie do pokoju różnych rzeczy potrzebnych np. dla małych dzieci. Może być to ukoronowanie pobytu gościa np. jeżeli goście jadą w podróż z okazji rocznicy ślubu, z okazji urodzin, imienin. Hotele bardzo często, żeby zadowolić swoich gości, żeby wyróżnić się na tle konkurencji, bardzo często wstawiają na przywitanie a to butelkę wina, a to paterę owoców, a to jakiś słodki upominek, a to kartkę z życzeniami. I to jest taki miły gest, którego nie zagwarantuje ci żaden sprzedawca globalny. Jest to personalizacja usługi. Jeżeli ktoś jest gościem stałym, jest drugi, trzeci, czwarty raz w tym samym. Hotelu. Bardzo często hotele mają programy lojalnościowe. Zachęcają do założenia karty lojalnościowe i karty stałego klienta, co wiąże się oczywiście z różnymi benefit ami. Można będąc stałym gościem, stałym klientem, otrzymywać pokój wyższej kategorii. Można otrzymywać parking gratis, można otrzymywać np. śniadanie w cenie, nie płacąc za to śniadanie. I teraz ktoś by powiedział no tak, faktycznie można, ale booking też ma takie rozwiązanie. Booking ma coś takiego jak system Genius Genius 1-2-3 4.

To jest taki system, który nagradza stałych klientów. Ci, którzy dokonują wielu rezerwacji przez Service Booking mają w związku z tym jakieś profity i jakieś udogodnienia i jeżeli jest się stałym odbiorcą usług i rezerwuje się często przez booking, można mieć również pokój o podwyższonej kategorii śniadanie w cenie czy parking bezpłatny. Nadal jednak będę się upierała, że warto robić rezerwacje bezpośrednie, ponieważ tylko hotelarz, który nawiąże z nami bezpośrednią dobrą relację, jest w stanie spełnić wszystkie nasze życzenia i jest w stanie zaspokoić wszystkie nasze potrzeby, nasze oczekiwania. Nie jesteśmy kolejnym numerem, nie jesteśmy anonimowi, nie jesteśmy tzw. noname, czyli kolejny gość, który zrobił rezerwację dzisiaj dwudziestą czy trzydziestą przez booking. Jeżeli hotelarz ma dobrze przeszkolony personel, to oczywiście zakładanie rezerwacji bezpośredniej to jest bardzo dobre miejsce na sprzedaż usług dodatkowych. Goście, którzy przyjeżdżają na urlop zazwyczaj mają już ten otwarty portfel. Chcieliby skorzystać z serwisu, chcieliby pójść do SPA, chcieliby zjeść jakąś romantyczną kolację w restauracji, chcieliby skorzystać np. z rowerów, z kajaków, z łódek w zależności gdzie ten hotel jest umiejscowiony. W związku z tym już dokonując rezerwacji, rozmawiając z recepcjonista, człowiek może być poinformowany o tych dodatkowych możliwościach, o sposobach na uatrakcyjnienie swojego pobytu. Chciałam jeszcze powiedzieć o tym, że dla gości, którzy rezerwują bezpośrednio w hotelu są przewidziane także profity dotyczące korzystania z restauracji hotelowych i taką zasadą kieruje się sieć hoteli western. Na przykład Hotel Western w Opolu ma taką zasadę, że każdy gość, który dokonał rezerwacji bezpośrednio w hotelu, ma od 15 do 20% zniżki na korzystanie z restauracji hotelowej.

To może być gość, który jest jednorazowo przyjechał na jedną dobę, nie jest stałym gościem, nie jest tak zwanym gościem VIP. Każdy gość, który bezpośrednio zarezerwował pobyt w hotelu Western, wchodząc do restauracji, okazując swój klucz, swoją kartę do pokoju otrzymuje z automatu między 15 a 20% rabatu. To jest zachęta, żeby korzystać z tych restauracji hotelowych, żeby niekoniecznie szukać szczęścia na mieście. Bo te restauracje hotelowe oczywiście są przeznaczone nie tylko dla gości zamieszkujących hotel, ale także dla gości z zewnątrz. Ci, którzy przyjdą z zewnątrz zapłacą 100% rachunku, natomiast goście hotelowi, żeby pokazać im, że nam na nich zależy, żeby docenić to, że wybrali nasz hotel, żeby byli naszymi lojalnymi gośćmi, otrzymują 20% rabatu. I myślę, że to jest argument, który warto rozważyć przy dokonywaniu rezerwacji. Bez względu na to, czy dokonacie Państwo rezerwacji bezpośrednio, czy przez serwis rezerwacyjnych, zachęcam, żeby skupić się na tym, o czym mówiłam wcześniej w innym filmiku. Zwróćcie uwagę dokonując rezerwacji na to, jak są robione zdjęcia. Zwróćcie uwagę jak jest opisany pokój. Zwróćcie uwagę na wszystkie usługi dodatkowe i na to co jest zapisane. Oczywiście drobnym drukiem i gwiazdką, gdyż zależy nam, żeby urlop był udany, żeby się nie denerwować, a żeby odpoczywać w spokoju i podładować swoje baterie, aby potem wrócić do pracy już z nową energią i z nowymi możliwościami. Dziękujemy za dziś, Do zobaczenia w kolejnym filmiku.

Przeczytaj również:

Transkrypcje

Nie rezerwuj tego pokoju jeśli... Zdradzamy sekrety z zaplecza hotelarzy!

Transkrypcja Dzień dobry. Dzisiaj opowiem Państwu o sekretach zaplecza zaplecza hotelowego. Oczywiście. Co zrobić, żeby nie zrobić sobie krzywdy przy rezerwowanie pokoju? I teraz jesteśmy w okresie przed wakacyjnym. W związku z tym planujecie Państwo swoje podróże i podzielę się z Państwem swoim doświadczeniem. Jak zrobić rezerwację, żeby się mówiąc kolokwialnie nie naciąć? Zacznijmy od tego, że przeglądamy oczywiście opinia, opinie i zdjęcia w Internecie. I jeżeli mamy…
dowiedz się więcej
Transkrypcje

Jak prowadzić ZYSKOWNĄ RESTAURACJĘ w trudnych czasach? Paweł Gruba z Hell's Kitchen

Transkrypcja Cześć, jestem Marcin. Witamy na kanale. Warto szkolić. Moim gościem w dniu dzisiejszym jest Paweł Gruba. Witam Cię Marcinie. Witaj, Cześć. Pawła mogliście obejrzeć w poprzednim odcinku. Tam zdecydowanie więcej mogliście się dowiedzieć o Pawle czym się zajmuje i co robi. Ja krótko przedstawię Pawła, że jest ekspertem w dziedzinie gastronomii. Pomaga restauracją właścicielom w tym, by ich biznesy funkcjonowały jak najlepiej, Przynosiły…
dowiedz się więcej
Transkrypcje

Asertywność w pracy - Jak odmówić, gdy ktoś zleca nam dodatkową pracę, a my mamy napięty grafik?

Transkrypcja Cześć! Ja się nazywam Agnieszka Rogowska. Jestem trenerem i na co dzień zajmuję się szkoleniami związanymi ze sprzedażą i szkoleniami związanymi z zarządzaniem. Jestem trenerem praktykiem, bo na co dzień pracuję z tymi zespołami właśnie poprzez warsztaty, szkolenia, ale też coaching i staram się ich wspierać w realizacji ich zadań i celów. Natomiast to, co dzisiaj przygotowałam dla Was, to taki temat związany trochę z zarządzaniem sobą w czasie, trochę taki, żeby tą…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.