Jak wygląda praca kelnera? Jak być dobrym kelnerem?

Paweł Gruba o pracy kelnera – szkolenie i wdrażanie

Jakość pracy kelnerów ma ogromne znaczenie dla każdego lokalu gastronomicznego. Goście są skłonni przychodzić właśnie tam, gdzie traktowani są najlepiej. Z tego powodu każdy restaurator powinien zadbać o zatrudnienie odpowiedniego personelu i szkolenie kelnera. Marcin Grzelak z Warto Szkolić ponownie porozmawiał na ten temat z ekspertem Pawłem Grubą.

Jak ważne są umiejętności komunikacyjne w tym trudnym fachu?

Paweł Gruba to jeden z najbardziej znanych menedżerów restauracji w Polsce. Zasłynął między innymi udziałem w programie Hell’s Kitchen – Piekielna Kuchnia. Odpowiadając na pytanie, co jest najważniejsze w pracy kelnera, podkreślił znaczenie umiejętności komunikacyjnych. To kluczowa kompetencja.

Ponadto liczy się oczywiście znajomość dań. Zdaniem zaproszonego eksperta, aby praca kelnera mogła przebiegać jak najlepiej, powinien zostać opracowany plan wdrożeniowy. Wspomniany plan może być podzielony na etapy. Kelner nie jest brzydko ujmując „podawaczem”, a żeby jego umiejętności były na dostatecznie wysokim poziomie, plan wdrożenia powinien opracować menedżer restauracji.

Paweł Gruba podkreślił również rolę uśmiechu i dopasowania do każdego klienta. Praca kelnera jest naprawdę doceniana w sytuacji, gdy potrafi on wyprzedzić potrzeby klientów. Dla przykładu dzięki zapamiętaniu gości, może pokazać, że pamięta co zwykle zamawiają i zaproponować coś na podstawie tej wiedzy.

Kelner – praca z zaangażowaniem i pozytywnym nastawieniem

Gość Warto Szkolić, czyli Paweł Gruba podkreślił rolę mowy ciała. Jego zdaniem powinna ona okazywać radość z tego, że w lokalu pojawił się klient. Znany polski menedżer wspomniał także sytuacje, w których miał negatywne odczucia dotyczące obsługi w lokalach. W takich sytuacjach nawet doskonale przyrządzone potrawy nie sprawiają, że klient jest zadowolony.

Zaangażowanie w pracy kelnera polega również na tym, że sam proponuje konkretne dania. To właśnie ten pracownik powinien być bowiem specjalistą z zakresu oferty restauracji. Aby praca kelnera przebiegała sprawnie w tym aspekcie powinien on jednak być odpowiednio przeszkolony.

Paweł Gruba zwraca również uwagę na rolę programów wdrożeniowych. Ważna jest umiejętność polecania. Opis wyjątkowości potraw jest wynikiem opisu ich przyrządzania. Kelner powinien zatem wyciągać wnioski z tego, w jaki sposób zostało przyrządzone na przykład mięso. Aby było to możliwe menedżer restauracji może zaopatrzyć kelnerów w karty techniczne. Takie narzędzia są wykorzystywane na szkoleniach, które prowadzi Paweł Gruba.

Praca kelnera. Podsumowanie

Tytułem podsumowania, w pracy kelnera istotne są między innymi następujące aspekty:

  • kompetencje społeczne/komunikacja (otwartość),
  • uśmiech,
  • szkolenie i wdrożenie,
  • znajomość asortymentu,
  • znajomość potrzeb klientów,

Jak wynika z filmu, wszystkich punktów wartych wymienienia jest ponad 50. Aby wiedzieć dokładnie, jak ulepszyć pracę kelnera, warto skorzystać ze wsparcia specjalisty. To doskonała okazja do zwiększenia kompetencji zarówno dla menedżera restauracji, jak i dla osoby odpowiedzialnej za obsługę gości. Zapoznaj się z treścią filmu.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak zarządzać czasem w biznesie? – praktyczny przewodnik

Dlaczego zarządzanie czasem w pracy to fundament sukcesu w biznesie? Współczesny biznes wymaga od nas coraz więcej: lepszych wyników, szybszych decyzji, większej elastyczności. W takim środowisku zarządzanie czasem w pracy staje się nie tyle przydatną umiejętnością, co podstawą efektywności i zdrowego funkcjonowania. Właściwe gospodarowanie czasem wpływa na wszystko: od jakości realizowanych projektów, przez poziom stresu, po rozwój kariery zawodowej. Jeśli chcesz osiągać ambitne cele,…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój, Wywiad

Jak wykorzystać potencjał social mediów w firmie ochroniarskiej? Wywiad z Angeliką Kuczyńską.

Social media w branży ochroniarskiej – szansa czy ryzyko? Social media w branży ochroniarskiej odgrywają dziś kluczową rolę w budowaniu wizerunku firmy – równie istotną, co skuteczność działań w terenie. Współczesny rynek usług ochrony wymaga nie tylko profesjonalizmu w realnym świecie, ale także przemyślanej obecności w przestrzeni online. Media społecznościowe stały się jednym z najważniejszych kanałów komunikacji, umożliwiając tworzenie wizerunku opartego na zaufaniu,…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Wyzwania marketingu cyfrowego w firmie transportowej – relacja ze szkolenia

Marketing cyfrowy w firmie transportowej – spojrzenie na komunikację online z nowej perspektywy Marketing cyfrowy to dziedzina, która z roku na rok zyskuje na znaczeniu. W dynamicznie rozwijającym się środowisku biznesowym obecność w przestrzeni internetowej to nie tylko nowoczesność – to fundament skutecznego zarządzania relacjami z klientem, przewagą konkurencyjną oraz sposobem na zwiększenie przychodów. Firmy transportowe, niezależnie od swojej wielkości, muszą zrozumieć, że marketing cyfrowy w firmie transportowej nie jest…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.