Korzyści ze szkoleń dla branży kulinarnej

Branża gastronomiczna jest bardzo rozwojowym biznesem, niemniej jednak stanowi ciężki orzech do zgryzienia. Związane jest to nie tylko z nieustannie rosnącą konkurencją i walką o każdego klienta, ale także ze sprawami organizacyjnymi – aranżacją funkcjonalnej przestrzeni, sanepidem oraz dostawą wysokiej jakości, świeżych produktów. Oprócz tego pozostaje jeszcze kwestia personelu, który, odpowiednio wykwalifikowany, potrafi przynieść firmie spore zyski. W jaki sposób zdobyć takie kwalifikacje? Najlepiej podczas specjalnego kursu, dedykowanego branży gastronomicznej!

Biznes od kuchni

Kuchnia to serce każdego domu i restauracji. W niej przygotowywane są posiłki, które mają zachwycić przybyłych gości. A żeby właśnie takie były, potrzebny jest profesjonalny szef kuchni. To stanowisko bardzo odpowiedzialne i wymaga wysokich kompetencji. Zawodowy kucharz to przede wszystkim osoba odporna na stres i opanowana. Oglądając programy kulinarne w telewizji, nierzadko widzimy jakie piekło rozgrywa się w trakcie gotowania. Nie dość, że jedzenie ma być smaczne i pięknie wyglądać, to jeszcze musi być wydane na czas. Dlatego też, jedną z bardzo przydatnych umiejętności, jest zarządzanie czasem. Osoby aspirujące na stanowisko szefa kuchni, powinny także mieć za sobą szkolenie ze skutecznej komunikacji. To bardzo ułatwia pracę w kuchni.

Kelner – wizytówka restauracji

Pierwszą i jednocześnie ostatnią osobą, którą widzi klient w placówce gastronomicznej, jest kelner. Jest on głównym elementem wizerunku całego lokalu. Powinien odznaczać się nienagannym ubiorem i pozytywnym nastawieniem. Podstawową umiejętnością personalną każdego kelnera jest opanowanie emocji i odporność na stres. Duży ruch w lokalu przeważnie wywołuje presję, która negatywnie wpływa na obsługę klienta. Specjalne szkolenia poświęcone właśnie kontroli emocji podniosą jakość obsługi oraz przyczynią się do lepszego samopoczucia kelnera. W nieco bardziej wyszukanych restauracjach niezbędna jest znajomość zasad savoir – vivre, które również można poznać w trakcie takich warsztatów.

Barman, barista, somelier

Stanowisko someliera z reguły pojawia się w wysokich rangą restauracjach, natomiast barman i barista to zawody zdecydowanie bardziej popularne. Głównym zadaniem wymienionych osób jest przygotowanie napojów, zgodnie z oczekiwaniami klienta. Zaraz po kucharzach, wymagają uczestnictwa w szkoleniach. W ich trakcie mogą się nauczyć różnych sposobów przygotowywania i ozdabiania napojów, rodzajów alkoholi oraz kawy. Dodatkowym asem podczas szkolenia jest możliwość nauczenia się technik perswazji i prezentowania produktu.

Korzyści ze szkoleń

Szkolenia to niezbędny element prawidłowego funkcjonowania każdego punktu gastronomicznego. Przede wszystkim dlatego, że znajomość podstawowych zasad rządzących tym biznesem, przyczynia się do większych utargów. Właściwa obsługa klienta, zdolność negocjacji, zarządzania czasem i skuteczna komunikacja to tylko kilka umiejętności, których można się nauczyć podczas takich warsztatów. Są jednak one niezbędne, aby podnieść kwalifikacje pracowników i jakoś oferowanych usług. Dodatkową, niezwykle ważną korzyścią ze szkolenia, jest umiejętność aranżacji restauracyjnej przestrzeni.

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Uwarunkowania prawne kabotaży w UE – relacja ze szkolenia dla firmy transportowej

Czym są uwarunkowania prawne kabotaży i dlaczego warto je znać W ostatnich latach temat przewozów kabotażowych zyskał ogromne znaczenie w kontekście swobody świadczenia usług transportowych w Unii Europejskiej. Uwarunkowania prawne kabotaży stanowią jeden z kluczowych elementów, który wpływa zarówno na konkurencyjność firm transportowych, jak i na ich zgodność z obowiązującym prawem. Ścisłe regulacje, zmieniające się przepisy oraz szczegółowe obowiązki przewoźników powodują, że znajomość tych…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Rozmowy menadżerskie w biurze finansowym – jak skutecznie zarządzać przez komunikację?

Rola rozmów menadżerskich w biurze finansowym Rozmowy menadżerskie w biurze finansowym to nie tylko narzędzie zarządzania, ale przede wszystkim klucz do budowania zaufania wśród podwładnych, efektywnej współpracy i realizacji celów biznesowych. W dynamicznym środowisku finansowym, gdzie codziennością są liczby, wyniki i cele operacyjne, rozmowy menadżerskie stają się przestrzenią do wymiany informacji, rozwijania pracowników oraz szybkiego reagowania na zmiany. To właśnie poprzez rozmowy menedżerowie mogą skutecznie…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Profesjonalna obsługa reklamacji dla producentów rolet – relacja ze szkolenia

Skuteczna obsługa reklamacji jako filar satysfakcji klienta W dynamicznie rozwijającej się branży osłon okiennych jednym z kluczowych elementów budowania trwałych relacji z klientami jest profesjonalna obsługa reklamacji dla producentów rolet. Reklamacje, choć często postrzegane jako źródło stresu i strat, w rzeczywistości mogą stać się doskonałą okazją do poprawy jakości, usprawnienia procesów oraz wzmocnienia wizerunku firmy. Umiejętność odpowiedniego reagowania na zgłoszenia…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.