Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
Kto wymyślił usługę ROOM SERVICE? Od kiedy to funkcjonuje? Oscar Tschirky z hotelu Waldrof Astoria - Warto Szkolić.pl | Szkolenia, Doradztwo, Merchandising

Kto wymyślił usługę ROOM SERVICE? Od kiedy to funkcjonuje? Oscar Tschirky z hotelu Waldrof Astoria


Transkrypcja

Dzień dobry. Ja się nazywam Anna Mączyńska. Dzisiaj wraz z Warto szkolić. Opowiem Państwu o tym, skąd wzięła się usługa Rum Service. Aby odpowiedzieć na to pytanie, powinniśmy cofnąć się do roku 1931 i wylądować w Nowym Jorku. I tak też zrobimy. Lądujemy w Nowym Jorku, gdzie właśnie w 1931 roku powstaje pierwszy hotel Walt Wolff Astoria. To był największy jak na ówczesne czasy hotel na świecie. Miał 47 pięter i wysokość ponad 190 metrów. Jak na pierwszą połowę XX wieku było to nie lada osiągnięcie. Ale nie to jest dla nas kluczowe. Dla nas kluczowa jest osoba tzw. Oskara z waltorni, jakim był Oskar Oskar Siekierki. Był to pan, który nie był szefem kuchni. On był szefem restauracji i był szefem służby hotelowej w hotelu. Walter Astoria Zawsze dbano o to, żeby serwis był na najwyższym poziomie i zawsze w historii hotelarstwa zdarzy się ktoś, kto wymyśli coś, co jest unowocześnienie jakiejś usługi. I w tym przypadku był to właśnie Oskar Hirsch. To on wprowadził usługę room service, która dziś wydaje się oczywistością w hotelach wysokiej klasy 4 czy 5 gwiazdkowych. Taka usługa room service jest dostępna dla wszystkich gości. Jak do tego doszło? Otóż pewnego razu, kiedy Oskar Chihiro leżał już w łóżku, miał pokój służbowy w hotelu Vault of Astoria. No nie chciało mu się zejść do restauracji, a był bardzo głodny. Jako dżentelmen nie wyobrażał sobie, żeby mógł zejść w piżamie, tym bardziej w szlafroku. W związku z tym zadzwonił do kuchni i poprosił, żeby przygotowano mu jakieś proste danie i wraz z napojami dostarczono do pokoju. Kelnerzy byli początkowo dosyć zdziwieni, bo to było pierwszy raz dokonywane zamówienie, gdzie oni wychodzą z sali restauracyjnej i to pierwsze zamówienie musiało być zrealizowane przez dwóch kelnerów. Jeden na tacy niósł dania, a drugi na tacy niósł napoje.
Okazało się, że to rozwiązanie tak proste w swej swej prostocie było tak genialne, że postanowiono włączyć je dla ogółu gości, żeby wszyscy goście mogli z takiej usługi RUM serwisu skorzystać. I teraz trzeba było tą usługę oczywiście jakoś ograć i ustandaryzowane. W związku z tym Oskar przecierki sporządził menu, które było dosyć krótkie, było powtarzalne tak żeby dania przygotowywane na room service mogły być dosyć szybko złożone i żeby dwóch kelnerów nie trzeba było angażować do wniesienia zamówienia jednemu gościowi. W związku z tym tacę kelnerką zamieniono na wózek kelnerki. Menu zostało usystematyzowane, składało się z 4 potraw w miarę szybkich do przygotowania. Do tego była możliwość wyboru napojów. I taka usługa room service weszła na stałe w hotelu Walden w Astoria dla gości. Mogli z niej korzystać wszyscy goście, którzy wykupili nocleg w hotelu Waldo W. Astoria. To się działo w Nowym Jorku i przypominam, że to jest rok 1931. A jak to się stało, że room service wszedł do ogólnego użytku także w hotelach europejskich i w hotelach w całych Stanach Zjednoczonych? Otóż miało to miejsce w związku z wystawą światową, jaka odbyła się w 1937 roku w Nowym Jorku. Na tej Wystawie światowej po raz pierwszy pokazano właśnie room service. To się tak spodobało nie tylko Amerykanom, którzy jak wiemy lubią, żeby mieć wszystko podane na czas, na miejsce i na pewno, ale również przedstawiciele hotelarzy i sami hotelarze i twórcy hoteli z Europy również bardzo przychylnym okiem spojrzeli na to, że kurczę, przecież to jest taka prosta usługa. To jest genialne w swej prostocie, jak byśmy wcześniej na to nie wpadli. W związku z tym usługa Room serwisu jest przypisywana hotelowi Walt Astoria, ale oczywiście weszła do szerszego obiegu i dzisiaj w całych Stanach Zjednoczonych, w Kanadzie czy w Europie jest to usługa normalnie funkcjonująca.
Powiem państwu jeszcze, że ten Oskar Waldo trwa. Był też twórcą dwóch rzeczy, o które byśmy go nie podejrzewali. Otóż on był twórcą sałatki, tzw. sałatki Waldo Surf. Właśnie nazwa tej sałatki wzięła się od jego nazwiska. To jest sałatka, która jest podawana we wszystkich hotelach sieci Waldo W. Astoria na całym świecie, bez względu na szerokość geograficzną. To jest sałatka bardzo prosta. Składa się z jabłka pokrojonego w słupki, seler naciowy również pokrojonego w słupki orzechów włoskich, soli, pieprzu i majonezu, czasem połączonego z jogurtem. To jest tak zwana sałatka firmowa. Zawsze w nazwie ma nazwę nazwisko twórcy, czyli sałatka Waldo. We wszystkich restauracjach hotelowych sieci Walden W Astoria jest ona serwowana do dziś. Również darowi z dorsza przypisuje się rozpowszechnienie sosu tysiąca wysp. To jest ten sos taki blado różowy, który często dodajemy do pieczonych mięs czy do hamburgerów. To właśnie on był. Niektórzy mówią, że twórcą. Niektórzy mówią, że propagatorem tego sosu, ponieważ przez całe 50 lat swojej kariery zbierał wszystkie przepisy ze wszystkich przyjęć, ze wszystkich ważnych uroczystości, jakie odbywały się w restauracji hotelowej w hotelu Waldo w. Astoria, wszystkie te przepisy zostały skatalogowane i przekazane. Konwent University w Stanach Zjednoczonych to jest najbardziej prestiżowa uczelnia, która do dziś kształci hotelarzy. W związku z tym dzisiaj, jak będziecie Państwo w hotelu, czy będziecie planowali Państwo swoje wakacje? Pamiętajcie, że usługa room service jest oczywiście dla Państwa jest dostępna. A wymyślił ją Oskar Hirsch, zwany Oskarem z Wall Doropha. O innych udogodnieniach i o innych rozwiązaniach, które ułatwiają życie turystom, powodują, że jakość usług jest na jeszcze wyższym poziomie. Opowiemy w następnym filmiku, do którego obejrzenia serdecznie Państwa zachęcam. Do zobaczenia!

Propozycje innych szkoleń menedżerskich:

Przeczytaj również:

Transkrypcje

Jak dzięki szkoleniom nauczyć się mówić „nie”?

Transkrypcja Najważniejszym założeniem naszych szkoleń jest to, aby maksymalnie wspierały naszych uczestników w realizacji celów, na których im zależy. Dlatego realizujemy je przede wszystkim w praktyczny, warsztatowy sposób, w ramach którego jesteśmy w stanie nie tylko zapoznać i pokazać różnego rodzaju rozwiązania i narzędzia, które warto znać, ale przede wszystkim zaprosić naszych uczestników do praktycznego treningu, podczas którego możemy doświadczać…
dowiedz się więcej
Transkrypcje

Jak pracujemy na naszych szkoleniach?

Transkrypcja Najważniejszym założeniem naszych szkoleń jest to, aby maksymalnie wspierały naszych uczestników w realizacji celów, na których im zależy. Dlatego realizujemy je przede wszystkim w praktyczny, warsztatowy sposób, w ramach którego jesteśmy w stanie nie tylko zapoznać i pokazać różnego rodzaju rozwiązania i narzędzia, które warto znać, ale przede wszystkim zaprosić naszych uczestników do praktycznego treningu, podczas którego możemy doświadczać…
dowiedz się więcej
Transkrypcje

Jak poradzić sobie z „czasopożeraczami" i oszczędzić swój czas?

Transkrypcja Cześć, Nazywam się Agnieszka Rogowska i jestem trenerem. Na co dzień zajmuję się szkoleniami i rozwojem zespołów, głównie zespołów sprzedażowych, ale też i menedżerów. Czyli moją specjalnością, jeżeli chodzi o warsztaty, są szkolenia sprzedażowe i szkolenia menedżerskie. A to, na co dzisiaj chciałam Was zaprosić, to jest temat jak poradzić sobie z tak zwanymi czaso pożeracze na co dzień, na co dzień w pracy. To jest obszar związany z planowaniem, wyznaczaniem sobie zadań, celów.…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.