Lepsza komunikacja interpersonalna w zespole - szkolenie integracyjne dla firmy Rowtom
W ostatni weekend lipca mieliśmy przyjemność poprowadzić szkolenie “Komunikacja Interpersonalna w Zespole” dla pracowników firmy Rowtom. Głównym celem szkolenia była integracja międzydziałowa firmy. Dlatego w spotkaniu wzięli udział zarówno zatrudnieni w dziale sprzedaży, serwisu, jak i pracownicy biurowi. Łącznie w zajęciach wzięło udział szesnastu pracowników, a zrealizowaliśmy je w Rezydencji Spalskiej w Spale.
Rowtom to autoryzowany dealer Husqvarna z Tomaszowa Mazowieckiego, działający na rynku od prawie trzydziestu lat. Salon zajmuje się zarówno sprzedażą, jak i serwisem urządzeń do pielęgnacji zieleni i uprawy leśnej.
Cele szkolenia
Jak wspomnieliśmy już wyżej, celem szkolenia była integracja pracowników firmy i zwiększenie efektywności komunikacji interpersonalnej w zespole pracowniczym. Stąd w trakcie spotkania skupiliśmy się na ćwiczeniu dostosowania formy przekazu do konkretnej sytuacji i osoby z którą rozmawiamy. Integracji pracowników służyło również wyjaśnienie misji, celów i wartości, którymi kieruje się firma.
Przebieg szkolenia
Zarówno w sobotę, jak i w niedzielę podzieliliśmy zajęcia na dwie części: teoretyczną i praktyczną.
W trakcie szkolenia:
- uczestnicy poznali różnice w stosowaniu pytań otwartych i zamkniętych – potrafią dostosować rodzaj zadawanych pytań do sytuacji, polepszając komunikację wewnątrz zespołu,
- ćwiczyliśmy aktywne słuchanie i stosowanie parafrazy,
- uczestnicy dogłębniej poznali i zrozumieli misję, cele i wartości swojego miejsca pracy,
- dzięki ćwiczeniom stricte integracyjnym uczestnicy poznali się nawzajem, odkrywając swoje mocne strony i rolę w zespole.
To tyle, jeżeli chodzi o sam program spotkania. A co na to uczestnicy? Za najważniejsze dla nich samych, uczestnicy uznali części skupione na misji, celach i wartościach firmy, a także samą integrację zespołu ☺
Szkolenie przebiegało w pozytywnej i pełnej energii atmosferze, uczestnicy chętnie pracowali podczas całego przebiegu spotkania.
Efekty szkolenia
Nowe kompetencje zdobyte dzięki udziałowi w szkoleniu to lepsza komunikacja interpersonalna w zespole, aktywne słuchanie i zadawanie celowych pytań otwartych i zamkniętych.
Pracownikom firmy Rowtom dziękujemy za udział w szkoleniu i mamy nadzieję, że zdobyta wiedza i praktyczne ćwiczenia pozwolą na polepszenie komunikacji między działami firmy.
Trenerzy „Warto Szkolić”