Linki sponsorowane Google AdWords – z czym to się je

Google AdWords w ciągu ostatnich lat stało się podstawowym narzędziem marketingu internetowego. Dziś w zasadzie nie ma mowy o promowaniu danego produktu, marki w Internecie bez skorzystania z tego mechanizmu. Możemy jednak mówić o różnych elementach kampanii Google AdWords. Jednym z jej aspektów są tak zwane linki sponsorowane. Czym one są i w jaki sposób można je wykorzystać?

Czym są linki sponsorowane?

Tak naprawdę linki sponsorowane powstały w odpowiedzi na potrzebę skutecznego kierowania reklam, do odpowiedniej grupy odbiorców (grupy docelowej). Po prostu połączono reklamę z wynikami wyszukiwania. Usługa polega zatem na umieszczeniu przez Google linków do danych stron na pierwszej stronie wyszukiwania. Dzięki temu mamy szansę na zajęcie czołowej pozycji w wynikach wyszukiwania, mimo braku pozycjonowania lub kiepskiego pozycjonowania strony internetowej. Link sponsorowany pojawi się na samej górze wyników albo po prawej stronie listy. Użytkownicy mają możliwość rozpoznania linków sponsorowanych, ponieważ są one otoczone kolorową ramką z hasłem “reklama”.

Skuteczna promocja dzięki linkom sponsorowanym

Linki sponsorowane są w taki sposób dobrane do tematu wyszukiwania, że z reguły rzeczywiście najlepiej odpowiadają naszym oczekiwaniom. Do tego ogromną zaletą Google AdWords jest natychmiastowość działania. Nie musimy długo czekać na efekt uruchomionej kampanii – widzimy ją od razu. Google AdWords zapewnia również wygodę inwestowania. To od nas zależy, jaką kwotę przeznaczymy na kampanię. Przy czym ceny nie są wygórowane, więc nawet przy niskim budżecie mamy możliwość stworzenia spójnej i skutecznej reklamy. Niska cena usługi to również efekt tego, że w zasadzie płacimy wyłącznie za efekt. Kwota usługi zostanie pobrana dopiero wtedy, gdy dany użytkownik Internetu kliknie link i przejdzie na nasza stronę. Do zalet linków sponsorowanych powinniśmy zaliczyć również wygodę takiego sposobu promocji. Przez cały okres trwania kampanii mamy pełną kontrolę i możemy dowolnie modyfikować usługę w każdym czasie jej trwania.

Dlaczego linki sponsorowane są lepsze od tradycyjnego sponsorowania?

Linki sponsorowane dają dużo lepsze efekty od tradycyjnego pozycjonowania SEO. Dlaczego? Po pierwsze z uwagi na czas oczekiwania na efekty. Przy AdWords otrzymujemy je natychmiast, z kolei pozycjonowanie da jakiekolwiek efekty najprawdopodobniej po około 2-3 miesiącach. Nie mamy absolutnie żadnej gwarancji. Linki sponsorowane dają również przejrzystszy pomiar rezultatów. Mamy możliwość wyliczenia dokładnego zwrotu z inwestycji. Dzięki Google AdWords możemy również spać spokojnie, ponieważ nie ma ryzyka ukarania. Jak wiadomo, przy pozycjonowaniu musimy uważać na nieustannie zmieniające się algorytmy. Pozycjonowanie SEO daje również niewielkie możliwości modyfikacji kampanii. Z kolei linki zapewniają pełną swobodę w tym zakresie. No i wreszcie targetowanie – przy Google AdWords jest ono maksymalnie precyzyjne. Mamy możliwość skierowania kampanii do konkretnej grupy docelowej (między innymi ze względu na wiek, płeć, miejsce zamieszkania oraz zainteresowania).

Szkolenia z zakresu Google AdWords

Specjaliści Warto Szkolić oferują szkolenia z zakresu Google AdWords. Nasze kursy mają charakter praktyczny. Dzięki prowadzonym przez nas warsztatom dowiesz się w jaki sposób rozpocząć swoją przygodę z Google AdWords, jak przygotować kampanię, w jaki sposób mierzy się jej skuteczność oraz jakich narzędzi optymalizacyjnych warto użyć.

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Zarządzanie finansami w biurze rachunkowym – relacja ze szkolenia

Współczesny rynek usług rachunkowych i księgowych jest niezwykle konkurencyjny i dynamiczny. Biura rachunkowe stanowią kluczowy filar wsparcia dla przedsiębiorców i organizacji w zakresie prowadzenia spraw finansowych. Dla klientów, biuro rachunkowe jest często zaufanym partnerem, który dba o poprawność rachunkowości, pomaga w rozliczeniach podatkowych i oferuje cenne doradztwo finansowe. Dla właścicieli biur rachunkowych, prowadzenie tego typu działalności wiąże się z zarządzaniem wieloma aspektami…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Sprzedaż i negocjacje w branży produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Branża produkcyjna stanowi serce wielu gospodarek na całym świecie. To tutaj rodzą się produkty i usługi, które kształtują naszą codzienność i wpływają na rozwój społeczeństw. Jednak sukces w tej branży nie polega jedynie na produkcji doskonałych wyrobów. Kluczowym elementem jest także umiejętność skutecznej sprzedaży i negocjacji. W dzisiejszym dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym, przedsiębiorstwa produkcyjne muszą nie tylko tworzyć wysokiej jakości produkty,…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Podstawy CzatuGPT dla firmy produkcyjnej – relacja ze szkolenia

W dobie dynamicznie rozwijającej się technologii, każda firma stojąca na froncie innowacji poszukuje nowych sposobów na zwiększenie swojej efektywności i konkurencyjności. Jednym z kluczowych narzędzi, które ostatnimi czasy zyskały na znaczeniu w środowisku biznesowym, jest CzatGPT. Zaawansowany system oparty na sztucznej inteligencji, stworzony przez OpenAI. W kontekście przemysłu produkcyjnego, gdzie precyzja, szybkość i innowacyjność są niezbędne, CzatGPT otwiera drzwi do nowych możliwości.…
dowiedz się więcej