Linki sponsorowane Google AdWords – z czym to się je

Google AdWords w ciągu ostatnich lat stało się podstawowym narzędziem marketingu internetowego. Dziś w zasadzie nie ma mowy o promowaniu danego produktu, marki w Internecie bez skorzystania z tego mechanizmu. Możemy jednak mówić o różnych elementach kampanii Google AdWords. Jednym z jej aspektów są tak zwane linki sponsorowane. Czym one są i w jaki sposób można je wykorzystać?

Czym są linki sponsorowane?

Tak naprawdę linki sponsorowane powstały w odpowiedzi na potrzebę skutecznego kierowania reklam, do odpowiedniej grupy odbiorców (grupy docelowej). Po prostu połączono reklamę z wynikami wyszukiwania. Usługa polega zatem na umieszczeniu przez Google linków do danych stron na pierwszej stronie wyszukiwania. Dzięki temu mamy szansę na zajęcie czołowej pozycji w wynikach wyszukiwania, mimo braku pozycjonowania lub kiepskiego pozycjonowania strony internetowej. Link sponsorowany pojawi się na samej górze wyników albo po prawej stronie listy. Użytkownicy mają możliwość rozpoznania linków sponsorowanych, ponieważ są one otoczone kolorową ramką z hasłem “reklama”.

Skuteczna promocja dzięki linkom sponsorowanym

Linki sponsorowane są w taki sposób dobrane do tematu wyszukiwania, że z reguły rzeczywiście najlepiej odpowiadają naszym oczekiwaniom. Do tego ogromną zaletą Google AdWords jest natychmiastowość działania. Nie musimy długo czekać na efekt uruchomionej kampanii – widzimy ją od razu. Google AdWords zapewnia również wygodę inwestowania. To od nas zależy, jaką kwotę przeznaczymy na kampanię. Przy czym ceny nie są wygórowane, więc nawet przy niskim budżecie mamy możliwość stworzenia spójnej i skutecznej reklamy. Niska cena usługi to również efekt tego, że w zasadzie płacimy wyłącznie za efekt. Kwota usługi zostanie pobrana dopiero wtedy, gdy dany użytkownik Internetu kliknie link i przejdzie na nasza stronę. Do zalet linków sponsorowanych powinniśmy zaliczyć również wygodę takiego sposobu promocji. Przez cały okres trwania kampanii mamy pełną kontrolę i możemy dowolnie modyfikować usługę w każdym czasie jej trwania.

Dlaczego linki sponsorowane są lepsze od tradycyjnego sponsorowania?

Linki sponsorowane dają dużo lepsze efekty od tradycyjnego pozycjonowania SEO. Dlaczego? Po pierwsze z uwagi na czas oczekiwania na efekty. Przy AdWords otrzymujemy je natychmiast, z kolei pozycjonowanie da jakiekolwiek efekty najprawdopodobniej po około 2-3 miesiącach. Nie mamy absolutnie żadnej gwarancji. Linki sponsorowane dają również przejrzystszy pomiar rezultatów. Mamy możliwość wyliczenia dokładnego zwrotu z inwestycji. Dzięki Google AdWords możemy również spać spokojnie, ponieważ nie ma ryzyka ukarania. Jak wiadomo, przy pozycjonowaniu musimy uważać na nieustannie zmieniające się algorytmy. Pozycjonowanie SEO daje również niewielkie możliwości modyfikacji kampanii. Z kolei linki zapewniają pełną swobodę w tym zakresie. No i wreszcie targetowanie – przy Google AdWords jest ono maksymalnie precyzyjne. Mamy możliwość skierowania kampanii do konkretnej grupy docelowej (między innymi ze względu na wiek, płeć, miejsce zamieszkania oraz zainteresowania).

Szkolenia z zakresu Google AdWords

Specjaliści Warto Szkolić oferują szkolenia z zakresu Google AdWords. Nasze kursy mają charakter praktyczny. Dzięki prowadzonym przez nas warsztatom dowiesz się w jaki sposób rozpocząć swoją przygodę z Google AdWords, jak przygotować kampanię, w jaki sposób mierzy się jej skuteczność oraz jakich narzędzi optymalizacyjnych warto użyć.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój, Wywiad

Stres w pracy – jak sobie z nim radzić? Wywiad z Angeliką Kuczyńską.

Stres stał się nieodłącznym towarzyszem wielu z nas. Zmaganie się z ciągłymi terminami, presją wyników i nieustannymi zmianami może być przytłaczające. Jednak odpowiednie strategie mogą pomóc nam nie tylko przetrwać, ale i prosperować w takim środowisku. W naszym wywiadzie rozmawiamy z trenerką Angeliką Kuczyńską, która na co dzień styka się z pracownikami, którzy mierzą się z wysokim poziomem stresu zawodowego. Zapraszamy do wywiadu, który może nie tylko zmienić podejście do pracy,…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Podstawy planowania i organizacji transportu

Transport jest jednym z kluczowych sektorów gospodarki, który wpływa na rozwój społeczny i gospodarczy każdego kraju. Efektywny system transportowy umożliwia szybki przepływ osób i towarów, co jest niezbędne zarówno w kontekście lokalnym, jak i globalnym. Aby osiągnąć wysoką efektywność oraz adaptować się do ciągle zmieniających się warunków rynkowych i środowiskowych, konieczne jest stosowanie odpowiednich strategii planowania i organizacji transportu. Zrozumienie tych procesów jest istotne…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Na czym polega zarządzanie flotą samochodową?

W obecnych czasach zarządzanie flotą samochodową stanowi jeden z kluczowych aspektów operacyjnych dla wielu firm, od małych przedsiębiorstw po międzynarodowe korporacje. Skuteczne zarządzanie flotą nie tylko umożliwia redukcję kosztów i zwiększenie wydajności, ale także odgrywa istotną rolę w zrównoważonym rozwoju i zwiększeniu bezpieczeństwa drogowego. Zarządzanie to nie ogranicza się tylko do koordynacji pojazdów i kierowców, ale obejmuje również strategiczne planowanie zakupów, utrzymanie pojazdów, a także ich sprzedaż…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.