Merchandising w drogeriach kosmetycznych

Kobiety kochają kosmetyki i różne akcesoria do ich używania. Nawet, jeśli nie są to przybory do malowania, to z całą pewnością są to kremy, maseczki oraz inne oczyszczające specyfiki. Prawdą jest, że kobiety z reguły uwielbiają testować wszystkie upiększające nowości, a tym bardziej je kupować. Wizyta w drogerii kosmetycznej stanowi jedną z najpopularniejszych opcji spędzania wolnego czasu. Oczywiście w drogeriach znajdują się także męskie kosmetyki, niemniej jednak panowie bardzo rzadko spędzają w nich długie godziny. Czy tak, jak w innego rodzaju sklepach, tutaj konsument także narażony jest na pułapki marketingowe?

Światło i kolory
Każdy ma swój ulubiony kolor lub paletę barw. Kojarzą się one z czymś przyjemnym i pozytywnym. Umiejętność ekspozycji barwnych produktów to skuteczny zabieg marketingowy. W ten sposób zaprojektowane witryny zwracają uwagę odwiedzających. Dobrą sztuczką jest także oznaczenie cen promocyjnych innymi kolorami, niż standardowych. Jeśli natomiast chodzi o światło, bez wątpienia odgrywa ono główną rolę w całym sklepie. Im jaśniejsze, tym bardziej kojarzymy dane miejsce z czystością. Zauważmy że niechętnie odwiedzamy miejsca o słabym oświetleniu, bo wydają się mało przyjazne i brudne – nawet, jeśli fizycznego brudu w nich nie zauważamy.

Rozmieszczenie stoisk
Nic bardziej nie denerwuje w sklepie, niż chaos. I to nie tylko w kwestii brudu i bałaganu. Logika w rozmieszczeniu ekspozycji to podstawowa zasada aranżacji przestrzeni. Odwiedzający drogerię klienci, nie chcą godzinami przeczesywać półek w poszukiwaniu określonego produktu. W szczególności ma to ogromne znaczenie w sieciówkach, w których konsumenci z góry wiedzą, gdzie szukać konkretnego towaru.

Promocje, aplikacje
Prawie każdy z nas uwielbia coś kolekcjonować, a w szczególności kobiety. Właśnie po to powstały aplikacje mobilne, umożliwiające zbieranie określonych punktów, przynależność do klubu itd. Niższa cena danych produktów skłania kobiety do zrobienia większych zakupów, ponieważ pojawia się tu „pozorna oszczędność”. Podobna sytuacja ma miejsce w przypadku stoisk promocyjnych. Celowo ustawione na pierwszej linii, skłaniają konsumenta do robienia zakupów w danym sklepie.

Szkolenia
Istnieją specjalne szkolenia z merchandisingu dedykowane właśnie pracownikom drogerii kosmetycznych. Mogą to być właściciele, sprzedawcy, czy nawet osoby odpowiedzialne za urządzenie przestrzeni. Dzięki tym szkoleniom dowiedzą się nie tylko o należytym rozmieszczeniu sklepowych półek oraz aranżacji witryny, ale także przyczynią się do udoskonalenia umiejętności personalnych. Uczestnicy dowiedzą się w jaki sposób prowadzić skuteczną rozmowę z klientem i na co zwracać uwagę podczas jego obsługi. Poznają też podstawowe elementy negocjacji oraz umiejętności perswazji.

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Zarządzanie stresem w firmie stolarskiej – relacja ze szkolenia

Znaczenie zarządzania stresem w firmie stolarskiej w codziennej pracy warsztatu Stres w miejscu pracy to zjawisko, które dotyczy niemal każdej branży, jednak w zawodach wymagających precyzji, skupienia i pracy fizycznej nabiera on szczególnego znaczenia. W warsztatach stolarskich codzienność opiera się na pracy z ciężkimi maszynami, realizacji projektów pod presją czasu oraz reagowaniu na nagłe zmiany w zamówieniach klientów. W takich warunkach zarządzanie stresem w pracy staje…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Zarządzanie rentownością w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Zarządzanie rentownością w firmie – klucz do stabilnego wzrostu Zarządzanie rentownością w firmie to jedno z najważniejszych zadań, przed którymi stają menedżerowie, właściciele przedsiębiorstw i kadra zarządzająca. Skuteczna kontrola kosztów, optymalizacja procesów produkcyjnych oraz umiejętne wykorzystanie zasobów przekładają się bezpośrednio na wyniki finansowe. W przypadku firm produkcyjnych, gdzie marże często są uzależnione od wydajności i jakości procesów, zarządzanie rentownością w firmie wymaga precyzyjnych narzędzi,…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Rozwijanie pracowników w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Rozwijanie pracowników w firmie produkcyjnej – skuteczna droga do sukcesu Rozwijanie pracowników w firmie to jeden z kluczowych elementów budowania przewagi konkurencyjnej w sektorze produkcyjnym, ponieważ wpływa nie tylko na efektywność procesów, ale także na motywację i zaangażowanie całego zespołu. W nowoczesnym środowisku pracy rozwijanie pracowników oznacza inwestowanie w umiejętności techniczne, kompetencje miękkie oraz kulturę bezpieczeństwa, co przekłada się na długofalowe rezultaty i wzrost jakości. Zostaliśmy poproszeni przez…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.