Merchandising w drogeriach kosmetycznych

Kobiety kochają kosmetyki i różne akcesoria do ich używania. Nawet, jeśli nie są to przybory do malowania, to z całą pewnością są to kremy, maseczki oraz inne oczyszczające specyfiki. Prawdą jest, że kobiety z reguły uwielbiają testować wszystkie upiększające nowości, a tym bardziej je kupować. Wizyta w drogerii kosmetycznej stanowi jedną z najpopularniejszych opcji spędzania wolnego czasu. Oczywiście w drogeriach znajdują się także męskie kosmetyki, niemniej jednak panowie bardzo rzadko spędzają w nich długie godziny. Czy tak, jak w innego rodzaju sklepach, tutaj konsument także narażony jest na pułapki marketingowe?

Światło i kolory
Każdy ma swój ulubiony kolor lub paletę barw. Kojarzą się one z czymś przyjemnym i pozytywnym. Umiejętność ekspozycji barwnych produktów to skuteczny zabieg marketingowy. W ten sposób zaprojektowane witryny zwracają uwagę odwiedzających. Dobrą sztuczką jest także oznaczenie cen promocyjnych innymi kolorami, niż standardowych. Jeśli natomiast chodzi o światło, bez wątpienia odgrywa ono główną rolę w całym sklepie. Im jaśniejsze, tym bardziej kojarzymy dane miejsce z czystością. Zauważmy że niechętnie odwiedzamy miejsca o słabym oświetleniu, bo wydają się mało przyjazne i brudne – nawet, jeśli fizycznego brudu w nich nie zauważamy.

Rozmieszczenie stoisk
Nic bardziej nie denerwuje w sklepie, niż chaos. I to nie tylko w kwestii brudu i bałaganu. Logika w rozmieszczeniu ekspozycji to podstawowa zasada aranżacji przestrzeni. Odwiedzający drogerię klienci, nie chcą godzinami przeczesywać półek w poszukiwaniu określonego produktu. W szczególności ma to ogromne znaczenie w sieciówkach, w których konsumenci z góry wiedzą, gdzie szukać konkretnego towaru.

Promocje, aplikacje
Prawie każdy z nas uwielbia coś kolekcjonować, a w szczególności kobiety. Właśnie po to powstały aplikacje mobilne, umożliwiające zbieranie określonych punktów, przynależność do klubu itd. Niższa cena danych produktów skłania kobiety do zrobienia większych zakupów, ponieważ pojawia się tu „pozorna oszczędność”. Podobna sytuacja ma miejsce w przypadku stoisk promocyjnych. Celowo ustawione na pierwszej linii, skłaniają konsumenta do robienia zakupów w danym sklepie.

Szkolenia
Istnieją specjalne szkolenia z merchandisingu dedykowane właśnie pracownikom drogerii kosmetycznych. Mogą to być właściciele, sprzedawcy, czy nawet osoby odpowiedzialne za urządzenie przestrzeni. Dzięki tym szkoleniom dowiedzą się nie tylko o należytym rozmieszczeniu sklepowych półek oraz aranżacji witryny, ale także przyczynią się do udoskonalenia umiejętności personalnych. Uczestnicy dowiedzą się w jaki sposób prowadzić skuteczną rozmowę z klientem i na co zwracać uwagę podczas jego obsługi. Poznają też podstawowe elementy negocjacji oraz umiejętności perswazji.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak współpracować w zespole i z klientami? – praktyczny przewodnik

Współpraca w zespole i z klientami – dlaczego warto rozwijać te umiejętności? Współczesne środowisko pracy wymaga nie tylko wiedzy merytorycznej, ale przede wszystkim umiejętności miękkich – a jedną z kluczowych jest współpraca. Niezależnie od branży, stanowiska czy rodzaju relacji zawodowych, współpraca w zespole oraz współpraca z klientami stanowią fundament efektywności i sukcesu. W zespole liczy się zdolność do porozumienia, dzielenia obowiązków i wspólnego rozwiązywania problemów. W kontaktach z klientami umiejętność…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Uwarunkowania prawne kabotaży w UE – relacja ze szkolenia dla firmy transportowej

Czym są uwarunkowania prawne kabotaży i dlaczego warto je znać W ostatnich latach temat przewozów kabotażowych zyskał ogromne znaczenie w kontekście swobody świadczenia usług transportowych w Unii Europejskiej. Uwarunkowania prawne kabotaży stanowią jeden z kluczowych elementów, który wpływa zarówno na konkurencyjność firm transportowych, jak i na ich zgodność z obowiązującym prawem. Ścisłe regulacje, zmieniające się przepisy oraz szczegółowe obowiązki przewoźników powodują, że znajomość tych…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Rozmowy menadżerskie w biurze finansowym – jak skutecznie zarządzać przez komunikację?

Rola rozmów menadżerskich w biurze finansowym Rozmowy menadżerskie w biurze finansowym to nie tylko narzędzie zarządzania, ale przede wszystkim klucz do budowania zaufania wśród podwładnych, efektywnej współpracy i realizacji celów biznesowych. W dynamicznym środowisku finansowym, gdzie codziennością są liczby, wyniki i cele operacyjne, rozmowy menadżerskie stają się przestrzenią do wymiany informacji, rozwijania pracowników oraz szybkiego reagowania na zmiany. To właśnie poprzez rozmowy menedżerowie mogą skutecznie…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.