Męskość w biznesie: biznesowy dress code dla mężczyzn

Mężczyźni, podobnie jak kobiety, muszą przykładać wagę do swojego profesjonalnego wizerunku. Mimo że dysponują węższym zakresem dostępnych krojów i barw niż Panie, również są narażeni na garść wpadek podczas doboru stroju.

Dlatego Panowie muszą wykazać się starannością i wyczuciem planując swój wizerunek.

Najpewniejszym strojem dla Panów jest dobrze skrojony i dobrany do sylwetki garnitur. Mężczyźni, wybierając go powinni poruszać się w obszarze profesjonalnych kolorów, takich jak granat, grafit i szarości. Wbrew powszechnie panującego przekonania codzienny strój biznesowy nie powinien być czarny. Czerń jest zarezerwowana na okazje wieczorowe, jak np. kolacje biznesowe czy bale charytatywne.

Podstawą każdego męskiego stroju biznesowego jest idealnie wyprasowana koszula. Powinna być wykonana z wysokiej jakości materiałów, najlepiej z bawełny (ewentualnie z domieszką). Przy dobieraniu koszuli do garnituru świetnie sprawdza się reguła kontrastu. Do granatowego garnituru pasują koszule białe, ecru i białoniebieskie. Grafitowy dobrze jest zestawić z jednobarwnymi koszulami w kolorze białym, ecru, bladoniebieskim, jasnoróżowym i bladoszarym.

Do garnituru należy dobrać odpowiednio współgrający z nim krawat. Powinien być raczej w ciemnym kolorze i posiadać delikatny jedwabny połysk.

Wybierając buty najlepiej postawić na smukły, klasyczny półokrągły kształt. Dlatego niezalecane są buty o kwadratowym i szpiczastym kształcie, a także te zdobione przeszyciami, suwakami i innymi dodatkami.

Jeśli w miejscu pracy akceptuje się większą swobodę stroju u mężczyzn świetnie sprawdzą się tzw. zestawy koordynowane. Takie zestawy obejmują marynarkę i spodnie w innym, ale pasującym do siebie kolorze. Mężczyźni mogą na przykład zestawić granatową marynarkę z szarymi spodniami.

W swobodniejszych stylizacjach świetnie sprawdzą się także spodnie typu chinos w klasycznych kolorach: bordowym, piaskowym, musztardowym i granatowym. Można także pozwolić sobie na bardziej urozmaicony fason marynarki, np. kratkę lub jodełkę.

Mężczyźni powinni jednak pamiętać, że sami muszą odnaleźć kroje i kolory, które najlepiej podkreślą atuty ich cery i sylwetki. Ponadto powinni pamiętać, że dobrze dopasowany strój poprawia samopoczucie i pomaga czuć się pewniej w codziennych zawodowych sytuacjach.

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Jak przyciągać i zatrzymywać klientów w e-sklepie – relacja ze szkolenia

Wyzwania współczesnego rynku a rola eksperckiej wiedzy Dynamiczny rozwój technologii oraz zmieniające się nawyki konsumentów sprawiają, że prowadzenie dochodowego biznesu w sieci staje się coraz większym wyzwaniem. Obecnie sama obecność w internecie nie gwarantuje sukcesu, a sprzedaż e-commerce wymaga zaawansowanego podejścia, łączącego psychologię, marketing oraz analitykę. Przedsiębiorcy, którzy chcą utrzymać się na powierzchni, muszą zrozumieć, że walka o uwagę klienta toczy się na wielu płaszczyznach jednocześnie…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Identyfikowanie greenwashingu w agencji SEO – relacja ze szkolenia

Identyfikowanie greenwashingu jako kluczowy element nowoczesnego marketingu internetowego Współczesny marketing internetowy przechodzi głęboką transformację, w której rosnąca świadomość ekologiczna konsumentów wymusza na firmach zmianę dotychczasowych strategii komunikacyjnych. Klienci coraz częściej szukają produktów i usług, które są przyjazne dla środowiska, co niestety stwarza pole do nadużyć zwanych ekościemą. W dobie algorytmów Google promujących treści wysokiej jakości (E-E-A-T), agencje marketingowe…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Zarządzanie dużymi projektami w stowarzyszeniu – relacja ze szkolenia

Profesjonalizacja zarządzania projektami w organizacjach pozarządowych Organizacje pozarządowe robią coraz większe i trudniejsze rzeczy. To już nie tylko prosta działalność społeczna, ale skomplikowane zadania, w których obracamy sporymi pieniędzmi z grantów. Aby to wszystko spiąć i nie popełnić błędów, potrzebna jest konkretna wiedza, a nie tylko dobre chęci. Właśnie dlatego jedno z aktywnych stowarzyszeń zgłosiło się do naszej firmy z prośbą o przeszkolenie ich kadry. Zależało im na uporządkowaniu wiedzy…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.