Męskość w biznesie: biznesowy dress code dla mężczyzn

Mężczyźni, podobnie jak kobiety, muszą przykładać wagę do swojego profesjonalnego wizerunku. Mimo że dysponują węższym zakresem dostępnych krojów i barw niż Panie, również są narażeni na garść wpadek podczas doboru stroju.

Dlatego Panowie muszą wykazać się starannością i wyczuciem planując swój wizerunek.

Najpewniejszym strojem dla Panów jest dobrze skrojony i dobrany do sylwetki garnitur. Mężczyźni, wybierając go powinni poruszać się w obszarze profesjonalnych kolorów, takich jak granat, grafit i szarości. Wbrew powszechnie panującego przekonania codzienny strój biznesowy nie powinien być czarny. Czerń jest zarezerwowana na okazje wieczorowe, jak np. kolacje biznesowe czy bale charytatywne.

Podstawą każdego męskiego stroju biznesowego jest idealnie wyprasowana koszula. Powinna być wykonana z wysokiej jakości materiałów, najlepiej z bawełny (ewentualnie z domieszką). Przy dobieraniu koszuli do garnituru świetnie sprawdza się reguła kontrastu. Do granatowego garnituru pasują koszule białe, ecru i białoniebieskie. Grafitowy dobrze jest zestawić z jednobarwnymi koszulami w kolorze białym, ecru, bladoniebieskim, jasnoróżowym i bladoszarym.

Do garnituru należy dobrać odpowiednio współgrający z nim krawat. Powinien być raczej w ciemnym kolorze i posiadać delikatny jedwabny połysk.

Wybierając buty najlepiej postawić na smukły, klasyczny półokrągły kształt. Dlatego niezalecane są buty o kwadratowym i szpiczastym kształcie, a także te zdobione przeszyciami, suwakami i innymi dodatkami.

Jeśli w miejscu pracy akceptuje się większą swobodę stroju u mężczyzn świetnie sprawdzą się tzw. zestawy koordynowane. Takie zestawy obejmują marynarkę i spodnie w innym, ale pasującym do siebie kolorze. Mężczyźni mogą na przykład zestawić granatową marynarkę z szarymi spodniami.

W swobodniejszych stylizacjach świetnie sprawdzą się także spodnie typu chinos w klasycznych kolorach: bordowym, piaskowym, musztardowym i granatowym. Można także pozwolić sobie na bardziej urozmaicony fason marynarki, np. kratkę lub jodełkę.

Mężczyźni powinni jednak pamiętać, że sami muszą odnaleźć kroje i kolory, które najlepiej podkreślą atuty ich cery i sylwetki. Ponadto powinni pamiętać, że dobrze dopasowany strój poprawia samopoczucie i pomaga czuć się pewniej w codziennych zawodowych sytuacjach.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak radzić sobie z emocjami i zarządzać stresem w pracy? – praktyczny przewodnik

Dlaczego warto szkolić się z tematu radzenia sobie z emocjami i stresem w pracy? W dynamicznym i często stresującym środowisku zawodowym umiejętność rozpoznawania, rozumienia i kontrolowania emocji staje się jedną z kluczowych kompetencji przyszłości. Niezależnie od branży czy stanowiska, każdy pracownik codziennie doświadcza emocji, które wpływają na jego decyzje, komunikację oraz relacje z innymi. Dlatego coraz częściej menedżerowie i pracownicy zadają sobie pytania: jak radzić sobie…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój, Wywiad

Jak efektywna komunikacja z zespołem wpływa na dobrostan psychiczny całej załogi? – wywiad z Pawłem Głowackim

Komunikacja, która buduje bezpieczeństwo – fundament zdrowego zespołu Współczesne zespoły funkcjonują w dynamicznym i często wymagającym środowisku, gdzie nieustanna zmiana, presja wyników i napięcia interpersonalne stają się codziennością. W takich warunkach jakość komunikacji nie jest już tylko kwestią sprawnej wymiany informacji – staje się kluczowym czynnikiem wpływającym na psychologiczne bezpieczeństwo, zaangażowanie i dobrostan pracowników. Umiejętność prowadzenia rozmów, zadawania pytań, słuchania…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Zarządzanie relacjami z klientem z wykorzystaniem systemu CRM w sieci handlowej – relacja ze szkolenia

Rola CRM w sieci handlowej w budowaniu przewagi rynkowej Współczesna sprzedaż detaliczna nie może funkcjonować skutecznie bez odpowiedniego wsparcia technologicznego. Jednym z kluczowych elementów, które wpływają na rozwój, lojalność klientów oraz wzrost sprzedaży, jest skuteczne zarządzanie relacjami z klientem. W dobie cyfrowej transformacji, systemy CRM w sieci handlowej stają się nieodzownym narzędziem codziennej pracy. Ich rola nie ogranicza się jedynie do gromadzenia danych, ale obejmuje całościowe…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.