MS Word – numer jeden na liście studentów

W ciągu ostatnich kilku lat obserwuje się coraz większy udział technologii w edukacji – i to na wszystkich etapach jej trwania. Uczelnie oraz szkoły wyposażają sale ćwiczeniowe w sprzęt komputerowy, a wraz z nim nabywają również licencje do pakietów programów podstawowych, takich jak Microsoft Office oraz do różnorodnego specjalistycznego oprogramowania. Dzięki zastosowaniu pakietu MS Office wykłady, laboratoria oraz ćwiczenia prowadzone są w oparciu o różne formy przekazu. Nauczyciele akademiccy stawiają też na wykorzystywanie nowoczesnych technologii w realizacji prac studenckich, skutkiem jest częściowa lub zupełna rezygnacja studentów z prowadzenia tradycyjnych notatek na rzecz elektronicznych form, które są zawsze czytelne, edytowalne oraz łatwo przechowywane. A to tylko niektóre z ich zalet.

Elektroniczny system notatek

Podjęcie studiów wiąże się z przeznaczeniem wielu lat na edukację. Podczas każdego semestru student ma w swoim planie zajęć co najmniej kilka przedmiotów, składających się z różnej liczby modułów. Obecnie, dzięki postępowi technologii, możliwe jest zgromadzenie całej wiedzy, z jakiejkolwiek dziedziny, w jednym pliku. Edytor tekstu umożliwia przechowanie i uzupełnianie treści przez cały okres edukacji i po jego zakończeniu. Daje on również możliwość przygotowania własnych tekstów w różnorodnych formach. Efekt wykorzystania edytora tekstu może być różnorodny, zależnie od użytkownika daje możliwość stworzenia zarówno profesjonalnego dzieła dla przyszłego prawnika oraz zaskakującej bajkową zawartością treści dla studentek pedagogiki. Dodatkowo, skorzystanie z edytora tekstu, zapewni czytelność notatek – niezależnie od charakteru pisma. Poprawnie sformatowane pliki tekstowe pozwalają nie tylko na korzystanie ze zarchiwizowanych notatek w trakcie studiów, umożliwiają również powrócenie do nich, w dowolnym momencie życia, po zakończeniu edukacji.

Nowe wymagania dotyczące pracy domowej

Postęp technologii był powodem wielu modyfikacji w dotychczasowej formie edukacji. Pewne rzeczy jednak nie ulegają zmianie. Od studenta wciąż wymaga się wykonywania pracy domowej i dostarczenia sprawozdania potwierdzającego jego wysiłek i umiejętności. Obecnie, odchodzi się od odręcznie sporządzanych tekstów na rzecz elektronicznych sprawozdań wykonanych w edytorze tekstu lub ich wydruków. Co więcej, wykładowcy nakładają na studentów konieczność zastosowania się do złożonych wymagań edycyjnych, które wykluczają zastosowanie prostych edytorów tekstowych. Odpowiednim narzędziem do przygotowania takiej treści jest Microsoft Office Word, który pozwala na nadanie stosownej, odpowiadającej wymaganiom nauczyciela formy. Wykorzystując kompleksową znajomość funkcji edytora, student jest w stanie stworzyć dzieło, które zadowoli nawet najbardziej wymagającego dydaktyka.

Od studenta XXI wieku oczekuje się dopasowania do narzuconej formy edukacji. Niestety większość uczelni nie przewiduje zajęć z obsługi MS Word, warto więc skorzystać z szerokiej gamy dostępnych szkoleń – nie tylko po to, żeby dostosować się do wymagań wykładowców, bowiem znajomość obsługi edytora tekstu jest dziś niezbędna w codziennym funkcjonowaniu zawodowym oraz osobistym.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jaka rolę odgrywa ostatnie wrażenie przed klientem?

W świecie biznesu siła pierwszego wrażenia jest często podkreślana jako kluczowy element w nawiązywaniu relacji z klientami. Jednak równie istotne, a często niedoceniane, jest ostatnie wrażenie, które firma pozostawia po zakończeniu interakcji. To właśnie ono może zadecydować o tym, czy klient będzie chciał wrócić i polecić firmę innym. W dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym, każda interakcja z klientem powinna być traktowana jako…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak przekonać klienta do zakupu produktu lub usługi?

W obliczu globalnej konkurencji i dynamicznie zmieniających się preferencji konsumentów, umiejętność efektywnego przekonywania klientów do zakupu produktów lub usług staje się niezbędna dla każdego przedsiębiorstwa. Firmy starają się nie tylko dostarczać produkty o wysokiej jakości, ale również tworzyć wartość dodaną, która odpowiada na specyficzne oczekiwania i potrzeby swoich klientów. To podejście wymaga głębokiego zrozumienia tych potrzeb, co jest możliwe tylko przez bezpośrednią interakcję i budowanie…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak odpowiadać na zastrzeżenia ze strony klientów?

Każdy przedsiębiorca i pracownik obsługi klienta prędzej czy później zetknie się z zastrzeżeniami ze strony klientów. Niezadowolenie może wynikać z różnych powodów – od jakości produktów, przez problemy z dostawą, aż po obsługę klienta. Zamiast postrzegać zastrzeżenia jako zagrożenie, warto traktować je jako szansę na poprawę i wzmocnienie relacji z klientami. Umiejętne zarządzanie zastrzeżeniami to sztuka, która może przekształcić niezadowolonych klientów w lojalnych ambasadorów…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.