OSWOIĆ MERCHANDISING - nowy cykl wpisów
OSWOIĆ MERCHANDISING to nowy cykl wpisów, w którym za pomocą zdjęć z naszej codziennej pracy w praktyczny i przystępny sposób pokażemy Wam zasady rządzące światem zakupów. Nie ograniczamy się wyłącznie do krytyki – zawsze zestawiamy dwie kontrastujące ze sobą sytuację, opatrując je stosownym komentarzem. Dzisiaj – w ramach pierwszego wpisu – skupimy się na błędnym oznaczeniu cen produktów.
Jestem przekonany, że każdy z Was był kiedyś w sytuacji, w której chciał kupić dany produkt, ale tego nie zrobił, ponieważ nie mógł znaleźć informacji o jego cenie. Brak ceny to bardzo częste zjawisko w sklepach i na pewno jeszcze nieraz będziemy o tym wspominać w naszych wpisach. Dzisiaj jednak chcemy wam przybliżyć inny problem – problem nieodpowiedniego oznaczenia cen towarów.
Pożądana sytuacja to taka, że każdy produkt ma przypisaną cenę, która umieszczona jest w logicznym miejscu, np. bezpośrednio pod danym artykułem. Jak z doświadczenia wiemy nie zawsze się to udaje. W sytuacji przedstawionej na zdjęciu po lewej stronie, poprzez chaotyczne i niezorganizowane ułożenie produktów na półce, uzyskanie takiego efektu jest wręcz niemożliwe. Ponadto pionowo włożone cenówki, przez co nazwy produktów widoczne są tylko częściowo, w negatywny sposób wpływają na postrzeganie sklepu przez klientów. Z pewnością przełoży się to na niższe wyniki sprzedaży towarów, gdyż klienci będą utożsamiać taki sklep z małym profesjonalizmem i niską jakością usług i produktów.
Na zdjęciu po prawej stronie pokazaliśmy jak powinno wyglądać wzorcowe oznaczenie cenowe na półkach sklepowych. Wyraźnie widać określony schemat rozmieszczenia produktów i ich cen, co daje efekt ładu, porządku i przejrzystości. Taka ekspozycja wygląda bardzo atrakcyjnie i swoim wyglądem zachęca nas – klientów do kupna towarów.