OSWOIĆ MERCHANDISING - nowy cykl wpisów

OSWOIĆ MERCHANDISING to nowy cykl wpisów, w którym za pomocą zdjęć z naszej codziennej pracy w praktyczny i przystępny sposób pokażemy Wam zasady rządzące światem zakupów. Nie ograniczamy się wyłącznie do krytyki – zawsze zestawiamy dwie kontrastujące ze sobą sytuację, opatrując je stosownym komentarzem. Dzisiaj – w ramach pierwszego wpisu – skupimy się na błędnym oznaczeniu cen produktów.

Jestem przekonany, że każdy z Was był kiedyś w sytuacji, w której chciał kupić dany produkt, ale tego nie zrobił, ponieważ nie mógł znaleźć informacji o jego cenie. Brak ceny to bardzo częste zjawisko w sklepach i na pewno jeszcze nieraz będziemy o tym wspominać w naszych wpisach. Dzisiaj jednak chcemy wam przybliżyć inny problem – problem nieodpowiedniego oznaczenia cen towarów.

Pożądana sytuacja to taka, że każdy produkt ma przypisaną cenę, która umieszczona jest w logicznym miejscu, np. bezpośrednio pod danym artykułem. Jak z doświadczenia wiemy nie zawsze się to udaje. W sytuacji przedstawionej na zdjęciu po lewej stronie, poprzez chaotyczne i niezorganizowane ułożenie produktów na półce, uzyskanie takiego efektu jest wręcz niemożliwe. Ponadto pionowo włożone cenówki, przez co nazwy produktów widoczne są tylko częściowo, w negatywny sposób wpływają na postrzeganie sklepu przez klientów. Z pewnością przełoży się to na niższe wyniki sprzedaży towarów, gdyż klienci będą utożsamiać taki sklep z małym profesjonalizmem i niską jakością usług i produktów.
Na zdjęciu po prawej stronie pokazaliśmy jak powinno wyglądać wzorcowe oznaczenie cenowe na półkach sklepowych. Wyraźnie widać określony schemat rozmieszczenia produktów i ich cen, co daje efekt ładu, porządku i przejrzystości. Taka ekspozycja wygląda bardzo atrakcyjnie i swoim wyglądem zachęca nas – klientów do kupna towarów.

Przeczytaj również:

Blog, Dofinansowania na usługi szkoleniowe

Jak uzyskać dofinansowanie na szkolenia w województwie śląskim 2025

Dlaczego warto inwestować w rozwój pracowników na Śląsku w 2025 roku? Inwestowanie w rozwój zespołu to już nie luksus, a konieczność. W obliczu transformacji gospodarczej, szczególnie w regionie takim jak Śląsk, firmy muszą stawiać na nowe kompetencje, zwłaszcza te związane z “zieloną gospodarką” i cyfryzacją. Podnoszenie kwalifikacji pracowników bezpośrednio przekłada się na innowacyjność, efektywność i zdolność do konkurowania na coraz bardziej wymagającym rynku. To strategiczna decyzja, która buduje wartość firmy na lata.…
dowiedz się więcej
Blog, Wiedza i rozwój

Najlepsze szkolenia dla menadżerów, które rozwiną Twoje kompetencje

Rozwój menadżera – fundament skutecznego zarządzania i przewagi konkurencyjnej Rozwój menadżera to kluczowy element skutecznego zarządzania i przewagi konkurencyjnej organizacji. Obecnie dostępnych jest wiele specjalistycznych szkoleń, które pomagają menadżerom rozwijać ich umiejętności w zarządzaniu zespołem, efektywnej komunikacji i strategicznym myśleniu. Dobrze dobrane szkolenia dla menadżerów mogą pomóc w budowaniu silnych zespołów, zwiększaniu produktywności i wywieraniu pozytywnego wpływu na organizację. Poniżej…
dowiedz się więcej
Blog, Dofinansowania na usługi szkoleniowe

Jak uzyskać dofinansowanie do szkoleń?

W 2025 roku firmy mogą skorzystać z programów takich jak KFS, BUR czy Akademia Menadżera HR. Wysokość dofinansowania sięga nawet 100%, a proces aplikacji zależy od wybranego programu i regionu. W świecie biznesu potrzebujemy wiedzy skondensowanej, profesjonalnej i praktycznej, którą od razu można wdrożyć w życie firmy czy marki własnej. Kluczem jest merytoryka przekazana przez najlepszych specjalistów odnoszących sukcesy w naszej branży.…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.