Doradztwo "Ekspozycja stoiska warzywno-owocowego" dla firmy Defi. Owoce i warzywa, którym nie sposób się oprzeć :)

Jedną z naszych ostatnich realizacji było doradztwo „Ekspozycja stoiska warzywno-owocowego”, które zrealizowaliśmy w Trzebini. Naszym klientem była firma Defi, właściciel straganu owocowo-warzywnego zlokalizowanego przy wejściu do hipermarketu Intermarche. Razem z nami pięciu pracowników tego stoiska odkrywało tajniki podnoszącej sprzedaż ekspozycji produktów świeżych.

Cele doradztwa –  „Ekspozycja stoiska warzywno-owocowego” 

Celem doradztwa przeprowadzonego dla firmy Defi była przebudowa ekspozycji stoiska zgodnie z najnowszymi zasadami merchandisingu: przyciągająca wzrok, podnosząca sprzedaż i redukująca straty.

Przebieg doradztwa – „Ekspozycja stoiska warzywno-owocowego” 

W „Warto Szkolić” stawiamy na praktykę, dlatego doradztwo przeprowadziliśmy w formie warsztatów. Na początek jednak potrzebny był oczywiście krótki wstęp teoretyczny. W jego ramach uczestnicy  dowiedzieli się jak poprawnie eksponować towar oraz poznali sprawdzone techniki pozyskiwania klienta. Pokrótce omówiliśmy również czym jest merchandising i dlaczego stosowanie jego zasad w sprzedaży jest tak ważne.

Po teorii przyszedł czas na praktykę. Trener razem z pracownikami przyjrzał się, jak wygląda aktualna ekspozycja straganu warzywno-owocowego, a następnie poprosił ich o wykonanie ćwiczeń w zakresie:

  • podziału towarów na grupy asortymentowe,
  • tworzenia efektu masy towarowej,
  • podziału na strefy oddziaływania, strefy ciepła/zimna.

Trenerka pokazała również pracowników, w jaki sposób zarządzać stanowiskiem, tak aby minimalizować straty: uczestnicy uczyli się dokładać towar zgodnie z zasadami FIFO, uwzględniać sezonowość, stosować promocje. Podkreśliliśmy również wagę estetyki i czystości dla podniesienia sprzedaży i mniejszych strat na stoisku.

Rezultaty doradztwa

W efekcie doradztwa uczestnicy pod kierunkiem trenera dokonali całkowitej przebudowy ekspozycji stoiska owocowo-warzywnego. Dzięki naszej wspólnej pracy pracownicy stoiska firmy Defi potrafią uzyskać „efekt obfitości”, a stragan „kipi świeżością” 🙂 Towar dostępny jest na wyciągnięcie ręki, nie ma już pustych miejsc w ekspozycji. Uczestnicy redukują straty dzięki właściwemu zarządzaniu stoiskiem i stosowaniu zasady FIFO. Poprawili również kontakt z klientem, stosując przekazane przez trenera, sprawdzone techniki sprzedażowe.

Serdecznie dziękujemy za udział w doradztwie „Ekspozycja stoiska warzywno-owocowego”.

 

Trenerzy „Warto Szkolić”

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Prospecting w firmie ogrodniczej - relacja ze szkolenia

Prospecting w firmie ogrodniczej Prospecting w firmie ogrodniczej, czyli pozyskiwanie potencjalnych klientów, jest kluczowym elementem skutecznej strategii sprzedażowej. Niezależnie od tego, czy prowadzisz firmę ogrodniczą od lat, czy dopiero rozpoczynasz swoją przygodę w tym sektorze, umiejętność skutecznego prospectingu może mieć ogromne znaczenie dla rozwoju i sukcesu Twojego przedsiębiorstwa. W dzisiejszym konkurencyjnym świecie, gdzie branża ogrodnicza rozwija się w szybkim tempie, umiejętność…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Zarządzanie zmianą w sieci handlowej – relacja ze szkolenia

Zarządzanie zmianą w sieci handlowej – relacja ze szkolenia Zarządzanie zmianą w sieci handlowej jest nieodłącznym elementem funkcjonowania takiej organizacji. W dzisiejszych czasach zmiany w biznesie są zwyczajnie nieuniknione. W szczególności w sektorze handlowym, który podlega ciągłym zmianom preferencji klientów, wzrostowi konkurencji oraz szybkiemu rozwojowi technologicznemu. Zarządzanie zmianą w sieci handlowej jest niezwykle ważne dla utrzymania konkurencyjności oraz zwiększenia efektywności biznesowej. W tym…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Zarządzanie sytuacyjne w sieci handlowej – relacja ze szkolenia

Zarządzanie sytuacyjne w sieci handlowej – relacja ze szkolenia Zarządzanie sytuacyjne w sieci handlowej, polega na podejmowaniu decyzji w oparciu o aktualne okoliczności, takie jak zmiany w otoczeniu biznesowym, wymagania klientów czy sytuacje kryzysowe. W przypadku sieci handlowych, zarządzanie sytuacyjne jest niezwykle ważne, ponieważ zmiany w otoczeniu biznesowym oraz w oczekiwaniach klientów są często nagłe i trudne do przewidzenia. Zarządzanie sytuacyjne wymaga elastyczności i szybkiego reagowania na zmiany.…
dowiedz się więcej