Podstawowe potrzeby Klientów

Wiele można mówić i pisać o potrzebach Klientów. Jedno słowo opisuje najpełniej podejście do Klienta, jest to PROFESJONALIZM. Objawia się on w zrozumieniu i zaspokojeniu potrzeb Klienta w taki sposób, aby zechciał do nas powrócić i polecić nasze usługi innym.

Podstawowe typy potrzeb klienta

Potrzeby merytoryczne – czyli to z czym Klient zwraca się do nas. Konkretna sprawa, która wymaga załatwienia (kupienie produktu, otrzymanie oferty, rozpatrzenie reklamacji). Zaspokojenie tych potrzeb polega na załatwieniu sprawy, z którą zjawił się u nas Klient.

Potrzeby proceduralne – są związane z czasem i formą obsługi. Każdemu Klientowi zależy, aby jego sprawa była załatwiona jak najszybciej i przy jak najmniejszej liczbie formalności. Zaspokojenie tych potrzeb to szybka, sprawna i miła obsługa.

Potrzeby psychologiczne – każdy Klient ma szereg potrzeb związanych z własną osobowością i emocjami (potrzeba szacunku, bycia docenionym, akceptowanym, zrozumianym). Często Klient, który z nami się kontaktuje nie zdaje sobie sprawy, z jakimi potrzebami psychologicznymi się do nas zwraca. Naszym zadaniem jest zatem dotarcie to jego potrzeb i zaspokojenie ich w miarę możliwości.

Najważniejsze potrzeby klientów, które należy zaspokoić przez profesjonalną obsługę

Rzetelność – klient oczekuje, że otrzyma świeży i smaczny towar, w takiej ilości, jakiej sobie życzy, niechby to miał być jeden plasterek.

Odpowiedzialność – przyjmowanie reklamacji, dotrzymywanie terminów, przychodzenie na spotkanie o umówionej porze, uprzedzanie o zmianach w terminach i jakości usług

Niezawodność – wiedza pracowników na temat świadczonych usług, zaufanie klienta

Empatia – to w jaki sposób dbasz o klienta, jak go słuchasz, traktujesz, ile okazujesz mu sympatii, odpowiednie komunikowanie się z klientem. Należy pokazać że zależy ci na kliencie

Wygląd personelu i przedmiotów – środowisko w którym obsługiwany jest klient, wrażenie jakie wywiera miejsce obsługi klienta, ubranie sprzedawców

Szybkość – obsłużenie klienta w najszybszym możliwie czasie lub poświęcenie mu tyle uwagi ile potrzeba

Szacunek i grzeczność – klient z racji swojej pozycji, w strategii wielu firm jest kimś, od kogo zależy istnienie lub zniknięcie firmy z rynku. Niedociągnięcia w tej materii są niedopuszczalne.

Poczucie bycia ważnym – prawie każdy będąc obsługiwanym, korzystając z jakiejkolwiek usługi chce choć przez chwilę poczuć się kimś wyjątkowym. Warto dać swoim klientom taką satysfakcję z bycia doskonale zrozumianym, wysłuchanym i obsłużonym.

Przeczytaj również:

Blog, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Zarządzanie sprzedażą – wszystko co trzeba o nim wiedzieć. Wywiad z Angeliką Kuczyńską.

Sprzedaż jest sercem każdej organizacji, motorem napędowym wzrostu i rentowności. Aby jednak proces sprzedaży był skuteczny, niezbędne jest zastosowanie odpowiednich strategii, narzędzi i technik zarządzania. W wywiadzie z naszą ekspertką – Angeliką Kuczyńską, przyjrzymy się bliżej, czym jest zarządzanie sprzedażą, dlaczego jest tak ważne i jakie są najlepsze praktyki, które mogą pomóc firmom w osiąganiu lepszych wyników sprzedażowych. Zapraszamy…
dowiedz się więcej
Blog, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Pewność siebie – jak ją zbudować?

W obliczu ciągłych wyzwań, jakie stawia przed nami współczesny świat, pewność siebie wyłania się jako kluczowa cecha, umożliwiająca osiąganie sukcesów w życiu osobistym i zawodowym. To nie tylko umiejętność stawiania czoła przeciwnościom, ale także zdolność do podejmowania śmiałych decyzji i realizowania marzeń. Pewność siebie pozwala nam przekroczyć granice własnych ograniczeń, otwierając drzwi do świata pełnego możliwości. Jednak nie dla każdego jest…
dowiedz się więcej
Blog, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Na czym polega telemarketing?

W dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się świecie biznesu, firmy nieustannie poszukują nowych i efektywnych metod dotarcia do swoich potencjalnych klientów. Wśród różnorodnych strategii marketingowych, telemarketing wyłania się jako jedno z najbardziej bezpośrednich i osobistych narzędzi komunikacji. Mimo że czasami może być postrzegany jako metoda kontrowersyjna lub nachalna, jego skuteczność w budowaniu relacji z klientami i generowaniu sprzedaży jest niezaprzeczalna. Telemarketing, wykorzystując potęgę słowa…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.