Podstawowe potrzeby Klientów

Wiele można mówić i pisać o potrzebach Klientów. Jedno słowo opisuje najpełniej podejście do Klienta, jest to PROFESJONALIZM. Objawia się on w zrozumieniu i zaspokojeniu potrzeb Klienta w taki sposób, aby zechciał do nas powrócić i polecić nasze usługi innym.

Podstawowe typy potrzeb klienta

Potrzeby merytoryczne – czyli to z czym Klient zwraca się do nas. Konkretna sprawa, która wymaga załatwienia (kupienie produktu, otrzymanie oferty, rozpatrzenie reklamacji). Zaspokojenie tych potrzeb polega na załatwieniu sprawy, z którą zjawił się u nas Klient.

Potrzeby proceduralne – są związane z czasem i formą obsługi. Każdemu Klientowi zależy, aby jego sprawa była załatwiona jak najszybciej i przy jak najmniejszej liczbie formalności. Zaspokojenie tych potrzeb to szybka, sprawna i miła obsługa.

Potrzeby psychologiczne – każdy Klient ma szereg potrzeb związanych z własną osobowością i emocjami (potrzeba szacunku, bycia docenionym, akceptowanym, zrozumianym). Często Klient, który z nami się kontaktuje nie zdaje sobie sprawy, z jakimi potrzebami psychologicznymi się do nas zwraca. Naszym zadaniem jest zatem dotarcie to jego potrzeb i zaspokojenie ich w miarę możliwości.

Najważniejsze potrzeby klientów, które należy zaspokoić przez profesjonalną obsługę

Rzetelność – klient oczekuje, że otrzyma świeży i smaczny towar, w takiej ilości, jakiej sobie życzy, niechby to miał być jeden plasterek.

Odpowiedzialność – przyjmowanie reklamacji, dotrzymywanie terminów, przychodzenie na spotkanie o umówionej porze, uprzedzanie o zmianach w terminach i jakości usług

Niezawodność – wiedza pracowników na temat świadczonych usług, zaufanie klienta

Empatia – to w jaki sposób dbasz o klienta, jak go słuchasz, traktujesz, ile okazujesz mu sympatii, odpowiednie komunikowanie się z klientem. Należy pokazać że zależy ci na kliencie

Wygląd personelu i przedmiotów – środowisko w którym obsługiwany jest klient, wrażenie jakie wywiera miejsce obsługi klienta, ubranie sprzedawców

Szybkość – obsłużenie klienta w najszybszym możliwie czasie lub poświęcenie mu tyle uwagi ile potrzeba

Szacunek i grzeczność – klient z racji swojej pozycji, w strategii wielu firm jest kimś, od kogo zależy istnienie lub zniknięcie firmy z rynku. Niedociągnięcia w tej materii są niedopuszczalne.

Poczucie bycia ważnym – prawie każdy będąc obsługiwanym, korzystając z jakiejkolwiek usługi chce choć przez chwilę poczuć się kimś wyjątkowym. Warto dać swoim klientom taką satysfakcję z bycia doskonale zrozumianym, wysłuchanym i obsłużonym.

Przeczytaj również:

Blog, Wiedza i rozwój

Zarządzanie produkcją w przedsiębiorstwie. Inwestycja w technologię czy wiedzę?

Zarządzanie produkcją w przedsiębiorstwie. Inwestycja w technologię czy wiedzę? Produkcja to proces, w którym w zautomatyzowany lub ręczny sposób powstają wyroby przeznaczone do dalszej sprzedaży. Specyfika tej gałęzi przemysłu ma swoje odrębne wymagania. Kwestia zarządzania produkcją mocno ewoluuje, aby spełnić wymogi zmieniającego się rynku. Inwestycja w nowe technologie to tylko jeden z czynników, które przekładają się na sukces. Równie ważne są takie kwestie jak opracowanie standaryzowanych procesów…
dowiedz się więcej
Blog, Szkolenia

Szkolenia gastronomiczne — jak wybrać?

Szkolenia gastronomiczne — jak wybrać? Gastronomia wymaga ciągłej nauki i systematycznej pracy. Nic nie daje bowiem tak dobrych rezultatów, jak praktyka pod czujnym okiem ekspertów. Dzięki dobrym szkoleniom można nie tylko poprawić standard restauracji, ale również jakość własnej pracy w kuchni. Warto pamiętać, że kursy dla gastronomii dotyczą także obsługi oraz zarządzania finansami. Wszystkie te aspekty mają wpływ na zyski, które generuje restauracja. W tym…
dowiedz się więcej
Blog, Szkolenia dofinansowane

Akademia Menadżera Cyfryzacji — Marketing cyfrowy

Akademia Menadżera Cyfryzacji — Marketing cyfrowy Świat sprzedaży marketingu dynamicznie się zmienia. Klienci przed podjęciem kontaktu z firmą wyszukują informacji na temat przedsiębiorstwa, usług czy produktów w Internecie. Marketing cyfrowy jest działaniem, które pomaga nam w pozyskaniu klientów, bez większego działania z naszej strony. To dlatego ważne jest, by np. strona internetowa zbudowana była szczegółowo, profesjonalnie, a zarazem atrakcyjnie. Szkolenie…
dowiedz się więcej