Realizacja filmów szkoleniowych – jak to wygląda w praktyce?

Filmy szkoleniowe są coraz częściej wybieraną formą wdrażania nowego pracownika w życie firmy. Dzieje się tak nie tylko z uwagi na ogromną oszczędność czasu, ale także lepszej przyswajalności wiedzy. Świeży pracownik może w każdym miejscu i o każdej porze obejrzeć materiał, powtarzając go aż do zapamiętania wszystkich niezbędnych informacji. Podobnie sytuacja ma się z filmowaniem szkoleń zewnętrznych. Realizacja filmów szkoleniowych jest wbrew pozorom sporym przedsięwzięciem. Wymaga określonego nakładu finansowego, dobrego przygotowania merytorycznego oraz czasu. Niemniej jednak ten jednorazowy wydatek może także posłużyć jako doskonała forma marketingu – potencjalni klienci widząc cały asortyment produktów oraz sprawne działania w obrębie firmy, są bardziej skłonni zdecydować się na współpracę.
Od czego zacząć realizacjęPrzygotowania do realizacji takiego materiału to praca bardzo odpowiedzialna i wymagająca sporej dawki kreatywności. Przede wszystkim dlatego, że należy umieścić najważniejsze informacje, w najbardziej przyswajalnej formie, w krótkim czasie. Najczęściej jest to około 20 minut, ponieważ jest to maksymalny czas koncentracji ludzkiego umysłu. Dłuższe filmy są bardziej męczące i odnoszą odwrotny skutek. Decydując się na współpracę z firmą specjalizującą się w kręceniu filmów szkoleniowych, można oczywiście liczyć na jej pomoc. W tym celu należy przede wszystkim określić, jakim budżetem dysponujemy, co powinno znaleźć się w materiale wideo oraz wskazać grupę docelową naszego projektu.

Praca na planie

Przystąpienie do nagrywania materiału następuje po dokładnych przygotowaniach merytorycznych. W zależności od wymagań i skomplikowania projektu, prace mogą potrwać od jednego do nawet kilku dni. Miejsce, w którym odbywa się realizacja filmu, uzależnione jest od wymagań klienta. Choć ten etap jest najbardziej interesujący, jest jednocześnie najbardziej wymagający. Konieczne jest zaangażowanie takich osób jak operator kamery, oświetleniowiec, makijażysta czy dźwiękowiec. W tym przedsięwzięciu wykorzystywany jest sprzęt wysokiej jakości, istnieje także możliwość nagrywania z użyciem drona.

Ostatni etap

Po ciężkich pracach na planie przychodzi czas na ostatni krok, a mianowicie montaż. Obróbka graficzna oraz połączenie wszystkich elementów decydują o ostatecznej postaci projektu. Nieraz konieczne jest wymazanie drobnych niedociągnięć, rozjaśnienie lub wyeliminowanie niektórych partii. Ostateczna wersja projektu trafia do klienta i czeka na zatwierdzenie.

Jednorazowy wydatek, wiele korzyści

Dobrze przygotowane filmy szkoleniowe stanowią doskonała alternatywę dla realnych wykładów, ponieważ oszczędzają sporo czasu. Mogą też stanowić urozmaicenie w trakcie rzeczywistych szkoleń, ponieważ oddziałują zarówno na zmysł słuchu jak i wzroku, co zwiększa zainteresowanie publiczności. Są też zdecydowanie bardziej atrakcyjne, niż kolorowe ulotki i książki. Ta nowoczesna forma, choć kosztowna, jest dobrą inwestycją na długie lata.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój, Wywiad

Jak efektywna komunikacja z zespołem wpływa na dobrostan psychiczny całej załogi? – wywiad z Pawłem Głowackim

Komunikacja, która buduje bezpieczeństwo – fundament zdrowego zespołu Współczesne zespoły funkcjonują w dynamicznym i często wymagającym środowisku, gdzie nieustanna zmiana, presja wyników i napięcia interpersonalne stają się codziennością. W takich warunkach jakość komunikacji nie jest już tylko kwestią sprawnej wymiany informacji – staje się kluczowym czynnikiem wpływającym na psychologiczne bezpieczeństwo, zaangażowanie i dobrostan pracowników. Umiejętność prowadzenia rozmów, zadawania pytań, słuchania…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Zarządzanie relacjami z klientem z wykorzystaniem systemu CRM w sieci handlowej – relacja ze szkolenia

Rola CRM w sieci handlowej w budowaniu przewagi rynkowej Współczesna sprzedaż detaliczna nie może funkcjonować skutecznie bez odpowiedniego wsparcia technologicznego. Jednym z kluczowych elementów, które wpływają na rozwój, lojalność klientów oraz wzrost sprzedaży, jest skuteczne zarządzanie relacjami z klientem. W dobie cyfrowej transformacji, systemy CRM w sieci handlowej stają się nieodzownym narzędziem codziennej pracy. Ich rola nie ogranicza się jedynie do gromadzenia danych, ale obejmuje całościowe…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Strategiczne zarządzanie handlem w sieci sklepów – relacja ze szkolenia

Zarządzanie handlem w sieci sklepów – klucz do przewagi konkurencyjnej Zarządzanie handlem to obecnie jeden z najważniejszych obszarów strategicznych dla firm działających w środowisku wielokanałowym. W realiach silnej konkurencji, rosnących oczekiwań konsumentów oraz dynamicznego rozwoju technologii, umiejętność skutecznego zarządzania handlem staje się kluczowa dla utrzymania rentowności, budowania wartości marki i efektywnej ekspansji. Sieci handlowe, niezależnie od skali działalności, muszą rozwijać kompetencje w zakresie…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.