Realizacja filmów szkoleniowych – jak to wygląda w praktyce?

Filmy szkoleniowe są coraz częściej wybieraną formą wdrażania nowego pracownika w życie firmy. Dzieje się tak nie tylko z uwagi na ogromną oszczędność czasu, ale także lepszej przyswajalności wiedzy. Świeży pracownik może w każdym miejscu i o każdej porze obejrzeć materiał, powtarzając go aż do zapamiętania wszystkich niezbędnych informacji. Podobnie sytuacja ma się z filmowaniem szkoleń zewnętrznych. Realizacja filmów szkoleniowych jest wbrew pozorom sporym przedsięwzięciem. Wymaga określonego nakładu finansowego, dobrego przygotowania merytorycznego oraz czasu. Niemniej jednak ten jednorazowy wydatek może także posłużyć jako doskonała forma marketingu – potencjalni klienci widząc cały asortyment produktów oraz sprawne działania w obrębie firmy, są bardziej skłonni zdecydować się na współpracę.
Od czego zacząć realizacjęPrzygotowania do realizacji takiego materiału to praca bardzo odpowiedzialna i wymagająca sporej dawki kreatywności. Przede wszystkim dlatego, że należy umieścić najważniejsze informacje, w najbardziej przyswajalnej formie, w krótkim czasie. Najczęściej jest to około 20 minut, ponieważ jest to maksymalny czas koncentracji ludzkiego umysłu. Dłuższe filmy są bardziej męczące i odnoszą odwrotny skutek. Decydując się na współpracę z firmą specjalizującą się w kręceniu filmów szkoleniowych, można oczywiście liczyć na jej pomoc. W tym celu należy przede wszystkim określić, jakim budżetem dysponujemy, co powinno znaleźć się w materiale wideo oraz wskazać grupę docelową naszego projektu.

Praca na planie

Przystąpienie do nagrywania materiału następuje po dokładnych przygotowaniach merytorycznych. W zależności od wymagań i skomplikowania projektu, prace mogą potrwać od jednego do nawet kilku dni. Miejsce, w którym odbywa się realizacja filmu, uzależnione jest od wymagań klienta. Choć ten etap jest najbardziej interesujący, jest jednocześnie najbardziej wymagający. Konieczne jest zaangażowanie takich osób jak operator kamery, oświetleniowiec, makijażysta czy dźwiękowiec. W tym przedsięwzięciu wykorzystywany jest sprzęt wysokiej jakości, istnieje także możliwość nagrywania z użyciem drona.

Ostatni etap

Po ciężkich pracach na planie przychodzi czas na ostatni krok, a mianowicie montaż. Obróbka graficzna oraz połączenie wszystkich elementów decydują o ostatecznej postaci projektu. Nieraz konieczne jest wymazanie drobnych niedociągnięć, rozjaśnienie lub wyeliminowanie niektórych partii. Ostateczna wersja projektu trafia do klienta i czeka na zatwierdzenie.

Jednorazowy wydatek, wiele korzyści

Dobrze przygotowane filmy szkoleniowe stanowią doskonała alternatywę dla realnych wykładów, ponieważ oszczędzają sporo czasu. Mogą też stanowić urozmaicenie w trakcie rzeczywistych szkoleń, ponieważ oddziałują zarówno na zmysł słuchu jak i wzroku, co zwiększa zainteresowanie publiczności. Są też zdecydowanie bardziej atrakcyjne, niż kolorowe ulotki i książki. Ta nowoczesna forma, choć kosztowna, jest dobrą inwestycją na długie lata.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jaka rolę odgrywa ostatnie wrażenie przed klientem?

W świecie biznesu siła pierwszego wrażenia jest często podkreślana jako kluczowy element w nawiązywaniu relacji z klientami. Jednak równie istotne, a często niedoceniane, jest ostatnie wrażenie, które firma pozostawia po zakończeniu interakcji. To właśnie ono może zadecydować o tym, czy klient będzie chciał wrócić i polecić firmę innym. W dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym, każda interakcja z klientem powinna być traktowana jako…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak przekonać klienta do zakupu produktu lub usługi?

W obliczu globalnej konkurencji i dynamicznie zmieniających się preferencji konsumentów, umiejętność efektywnego przekonywania klientów do zakupu produktów lub usług staje się niezbędna dla każdego przedsiębiorstwa. Firmy starają się nie tylko dostarczać produkty o wysokiej jakości, ale również tworzyć wartość dodaną, która odpowiada na specyficzne oczekiwania i potrzeby swoich klientów. To podejście wymaga głębokiego zrozumienia tych potrzeb, co jest możliwe tylko przez bezpośrednią interakcję i budowanie…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak odpowiadać na zastrzeżenia ze strony klientów?

Każdy przedsiębiorca i pracownik obsługi klienta prędzej czy później zetknie się z zastrzeżeniami ze strony klientów. Niezadowolenie może wynikać z różnych powodów – od jakości produktów, przez problemy z dostawą, aż po obsługę klienta. Zamiast postrzegać zastrzeżenia jako zagrożenie, warto traktować je jako szansę na poprawę i wzmocnienie relacji z klientami. Umiejętne zarządzanie zastrzeżeniami to sztuka, która może przekształcić niezadowolonych klientów w lojalnych ambasadorów…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.