Realizacja filmów szkoleniowych – jak to wygląda w praktyce?

Filmy szkoleniowe są coraz częściej wybieraną formą wdrażania nowego pracownika w życie firmy. Dzieje się tak nie tylko z uwagi na ogromną oszczędność czasu, ale także lepszej przyswajalności wiedzy. Świeży pracownik może w każdym miejscu i o każdej porze obejrzeć materiał, powtarzając go aż do zapamiętania wszystkich niezbędnych informacji. Podobnie sytuacja ma się z filmowaniem szkoleń zewnętrznych. Realizacja filmów szkoleniowych jest wbrew pozorom sporym przedsięwzięciem. Wymaga określonego nakładu finansowego, dobrego przygotowania merytorycznego oraz czasu. Niemniej jednak ten jednorazowy wydatek może także posłużyć jako doskonała forma marketingu – potencjalni klienci widząc cały asortyment produktów oraz sprawne działania w obrębie firmy, są bardziej skłonni zdecydować się na współpracę.
Od czego zacząć realizacjęPrzygotowania do realizacji takiego materiału to praca bardzo odpowiedzialna i wymagająca sporej dawki kreatywności. Przede wszystkim dlatego, że należy umieścić najważniejsze informacje, w najbardziej przyswajalnej formie, w krótkim czasie. Najczęściej jest to około 20 minut, ponieważ jest to maksymalny czas koncentracji ludzkiego umysłu. Dłuższe filmy są bardziej męczące i odnoszą odwrotny skutek. Decydując się na współpracę z firmą specjalizującą się w kręceniu filmów szkoleniowych, można oczywiście liczyć na jej pomoc. W tym celu należy przede wszystkim określić, jakim budżetem dysponujemy, co powinno znaleźć się w materiale wideo oraz wskazać grupę docelową naszego projektu.

Praca na planie

Przystąpienie do nagrywania materiału następuje po dokładnych przygotowaniach merytorycznych. W zależności od wymagań i skomplikowania projektu, prace mogą potrwać od jednego do nawet kilku dni. Miejsce, w którym odbywa się realizacja filmu, uzależnione jest od wymagań klienta. Choć ten etap jest najbardziej interesujący, jest jednocześnie najbardziej wymagający. Konieczne jest zaangażowanie takich osób jak operator kamery, oświetleniowiec, makijażysta czy dźwiękowiec. W tym przedsięwzięciu wykorzystywany jest sprzęt wysokiej jakości, istnieje także możliwość nagrywania z użyciem drona.

Ostatni etap

Po ciężkich pracach na planie przychodzi czas na ostatni krok, a mianowicie montaż. Obróbka graficzna oraz połączenie wszystkich elementów decydują o ostatecznej postaci projektu. Nieraz konieczne jest wymazanie drobnych niedociągnięć, rozjaśnienie lub wyeliminowanie niektórych partii. Ostateczna wersja projektu trafia do klienta i czeka na zatwierdzenie.

Jednorazowy wydatek, wiele korzyści

Dobrze przygotowane filmy szkoleniowe stanowią doskonała alternatywę dla realnych wykładów, ponieważ oszczędzają sporo czasu. Mogą też stanowić urozmaicenie w trakcie rzeczywistych szkoleń, ponieważ oddziałują zarówno na zmysł słuchu jak i wzroku, co zwiększa zainteresowanie publiczności. Są też zdecydowanie bardziej atrakcyjne, niż kolorowe ulotki i książki. Ta nowoczesna forma, choć kosztowna, jest dobrą inwestycją na długie lata.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak rozwiązywać konflikty w branży produkcyjnej?

Konflikty w branży produkcyjnej są nieuniknione i mogą wynikać z wielu przyczyn, takich jak stres związany z terminami, różnice kulturowe czy konkurencja o zasoby. Skuteczne zarządzanie tymi konfliktami jest kluczowe, ponieważ nie tylko wpływa na atmosferę pracy, ale również na produktywność i ogólne wyniki finansowe przedsiębiorstwa. Aby poradzić sobie z tymi wyzwaniami, organizacje muszą rozwijać strategie rozpoznawania, zapobiegania i rozwiązywania konfliktów. Ten artykuł ma na celu przedstawić…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak radzić sobie z obiekcjami klientów?

Współczesny rynek oferuje konsumentom niezliczoną ilość produktów i usług, stawiając przed przedsiębiorcami nie lada wyzwanie w zakresie przyciągania i utrzymywania uwagi klientów. W tym zatłoczonym środowisku, zdolność do efektywnego radzenia sobie z obiekcjami klientów staje się kluczową umiejętnością, która może decydować o sukcesie lub porażce biznesu. Obiekcje, często postrzegane jako bariery na drodze do sprzedaży, w rzeczywistości mogą być postrzegane jako okazje do pogłębienia relacji…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak pokonać bariery komunikacyjne w biznesie?

W środowisku biznesowym, gdzie efektywna komunikacja jest fundamentem nie tylko codziennego zarządzania, ale i strategicznego rozwoju, bariery komunikacyjne mogą mieć poważne konsekwencje. Różnice językowe, kulturowe, a także wyzwania technologiczne stoją na drodze do płynnej wymiany informacji i współpracy. Zrozumienie i przezwyciężenie tych barier staje się kluczowym zadaniem dla liderów i zespołów na każdym szczeblu organizacji, determinującym ich zdolność do osiągania celów biznesowych. W odpowiedzi…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.