Sezonowe zmiany aranżacji przestrzeni handlowych
Większość Polaków wybiera się na zakupy “odzieżowe” raz na trzy miesiące, czyli mniej więcej przy każdej zmianie pory roku. Odwiedzamy najczęściej te same sklepy, raz po raz kusząc się na jakąś “nowość”. Wiele czynników decyduje o tym, jakie sklepy wybieramy i dlaczego właśnie do tych chętnie wracamy. Z pewnością jednak jednym z najważniejszych elementów jest wygląd sklepu.
Czym jest visual merchandising?
Visual merchandising jest działem merchandisingu, ukierunkowanym na kwestię prezentacji sklepu i sprzedawanych w nim produktów. Obejmuje on każdą możliwą przestrzeń w placówce – od kas, przez przebieralnie, wieszaki, aż po witrynę. Visual merchandising nie dotyczy wyłącznie sklepów odzieżowych, ale z pewnością tam ma on największe znaczenie.
Sezonowe zmiany
Klienci lubią nowości, dlatego tak ważne są zmiany dokonywane przynajmniej raz na trzy miesiące, przy okazji zmiany pory roku. Dodatkowo, nowy sezon oznacza nowe promocje i przeceny, które dodatkowo zachęcają klientów do skorzystania z oferty danego sklepu. A może chcemy również odpowiednio wyeksponować nową, nadchodzącą kolekcję? Będzie to możliwe dzięki odpowiedniemu umiejscowieniu przedmiotów w sklepie i wzbogacenie ich o pasujące ozdoby.
Zmiana związana z okazją
Ważny jest ruch, unikanie monotonii. Zmiany nie muszą koniecznie wiązać się z porami roku. Każdy powód jest dobry. Być może natchnieniem dla Klientów będą Święta Bożego Narodzenia, Wielkanoc albo karnawał? Dopasowana do okazji przestrzeń sklepu z pewnością zachęci ich do zrobienia dużych zakupów.
Czasem wystarczy drobiazg
Co przy tym istotne, czasami wystarczy niewielki element. Aranżację sklepu należy bowiem dopasowywać do specyfiki, charakteru danego sklepu. Niejednokrotnie wystarczą zupełnie drobne zmiany, aby wywołać oczekiwany efekt. Wielu sprzedawców/właścicieli sklepów o małym metrażu, decyduje się na zmiany obejmujące wyłącznie stworzenie nowej witryny.
Szczególny nacisk na galerie handlowe
Visual merchandising ma szczególne znaczenie w kontekście galerii handlowych. W miejscu tym, gdzie niekiedy chodzi się na zakupy „dla sportu“, niezwykle ważne jest odpowiednie zaprezentowanie przestrzeni sklepu, aby przyciągała swym wyglądem klientów i zachęcała ich do dużych zakupów. Przy czym największy nacisk należy położyć na samych witrynach, które są pierwszym i podstawowym elementem zwracającym uwagę przechodniów.
Szkolenia z zakresu visual merchandisingu
Mamy w swojej ofercie bogaty zestaw szkoleń sprzedażowych – merchandisingowych, ze szczególnym uwzględnieniem szkoleń z zakresu visual merchandisingu. Nasi specjaliści starają się wyposażyć kursantów w wiedzę dotyczącą budowania atmosfery sklepu (oświetlenie, kolory, muzyka, zapach), optymalnego ułożenia towarów na półkach, atrakcyjnej aranżacji stref funkcjonalnych sklepu i witryn sklepowych, a także strategicznego planowania układu przestrzennego sklepu. Podpowiadamy jak to wszystko zrobić w prosty sposób i jak najtaniej. Nasi specjaliści są najlepsi w swoim fachu.