Sezonowe zmiany aranżacji przestrzeni handlowych

Większość Polaków wybiera się na zakupy “odzieżowe” raz na trzy miesiące, czyli mniej więcej przy każdej zmianie pory roku. Odwiedzamy najczęściej te same sklepy, raz po raz kusząc się na jakąś “nowość”. Wiele czynników decyduje o tym, jakie sklepy wybieramy i dlaczego właśnie do tych chętnie wracamy. Z pewnością jednak jednym z najważniejszych elementów jest wygląd sklepu.

Czym jest visual merchandising?

Visual merchandising jest działem merchandisingu, ukierunkowanym na kwestię prezentacji sklepu i sprzedawanych w nim produktów. Obejmuje on każdą możliwą przestrzeń w placówce – od kas, przez przebieralnie, wieszaki, aż po witrynę. Visual merchandising nie dotyczy wyłącznie sklepów odzieżowych, ale z pewnością tam ma on największe znaczenie.

Sezonowe zmiany

Klienci lubią nowości, dlatego tak ważne są zmiany dokonywane przynajmniej raz na trzy miesiące, przy okazji zmiany pory roku. Dodatkowo, nowy sezon oznacza nowe promocje i przeceny, które dodatkowo zachęcają klientów do skorzystania z oferty danego sklepu. A może chcemy również odpowiednio wyeksponować nową, nadchodzącą kolekcję? Będzie to możliwe dzięki odpowiedniemu umiejscowieniu przedmiotów w sklepie i wzbogacenie ich o pasujące ozdoby.

Zmiana związana z okazją

Ważny jest ruch, unikanie monotonii. Zmiany nie muszą koniecznie wiązać się z porami roku. Każdy powód jest dobry. Być może natchnieniem dla Klientów będą Święta Bożego Narodzenia, Wielkanoc albo karnawał? Dopasowana do okazji przestrzeń sklepu z pewnością zachęci ich do zrobienia dużych zakupów.

Czasem wystarczy drobiazg

Co przy tym istotne, czasami wystarczy niewielki element. Aranżację sklepu należy bowiem dopasowywać do specyfiki, charakteru danego sklepu. Niejednokrotnie wystarczą zupełnie drobne zmiany, aby wywołać oczekiwany efekt. Wielu sprzedawców/właścicieli sklepów o małym metrażu, decyduje się na zmiany obejmujące wyłącznie stworzenie nowej witryny.

Szczególny nacisk na galerie handlowe

Visual merchandising ma szczególne znaczenie w kontekście galerii handlowych. W miejscu tym, gdzie niekiedy chodzi się na zakupy „dla sportu“, niezwykle ważne jest odpowiednie zaprezentowanie przestrzeni sklepu, aby przyciągała swym wyglądem klientów i zachęcała ich do dużych zakupów. Przy czym największy nacisk należy położyć na samych witrynach, które są pierwszym i podstawowym elementem zwracającym uwagę przechodniów.

Szkolenia z zakresu visual merchandisingu

Mamy w swojej ofercie bogaty zestaw szkoleń sprzedażowych – merchandisingowych, ze szczególnym uwzględnieniem szkoleń z zakresu visual merchandisingu. Nasi specjaliści starają się wyposażyć kursantów w wiedzę dotyczącą budowania atmosfery sklepu (oświetlenie, kolory, muzyka, zapach), optymalnego ułożenia towarów na półkach, atrakcyjnej aranżacji stref funkcjonalnych sklepu i witryn sklepowych, a także strategicznego planowania układu przestrzennego sklepu. Podpowiadamy jak to wszystko zrobić w prosty sposób i jak najtaniej. Nasi specjaliści są najlepsi w swoim fachu.

Przeczytaj również:

Blog, Wiedza i rozwój

Zarządzanie produkcją w przedsiębiorstwie. Inwestycja w technologię czy wiedzę?

Zarządzanie produkcją w przedsiębiorstwie. Inwestycja w technologię czy wiedzę? Produkcja to proces, w którym w zautomatyzowany lub ręczny sposób powstają wyroby przeznaczone do dalszej sprzedaży. Specyfika tej gałęzi przemysłu ma swoje odrębne wymagania. Kwestia zarządzania produkcją mocno ewoluuje, aby spełnić wymogi zmieniającego się rynku. Inwestycja w nowe technologie to tylko jeden z czynników, które przekładają się na sukces. Równie ważne są takie kwestie jak opracowanie standaryzowanych procesów…
dowiedz się więcej
Blog, Szkolenia

Szkolenia gastronomiczne — jak wybrać?

Szkolenia gastronomiczne — jak wybrać? Gastronomia wymaga ciągłej nauki i systematycznej pracy. Nic nie daje bowiem tak dobrych rezultatów, jak praktyka pod czujnym okiem ekspertów. Dzięki dobrym szkoleniom można nie tylko poprawić standard restauracji, ale również jakość własnej pracy w kuchni. Warto pamiętać, że kursy dla gastronomii dotyczą także obsługi oraz zarządzania finansami. Wszystkie te aspekty mają wpływ na zyski, które generuje restauracja. W tym…
dowiedz się więcej
Blog, Szkolenia dofinansowane

Akademia Menadżera Cyfryzacji — Marketing cyfrowy

Akademia Menadżera Cyfryzacji — Marketing cyfrowy Świat sprzedaży marketingu dynamicznie się zmienia. Klienci przed podjęciem kontaktu z firmą wyszukują informacji na temat przedsiębiorstwa, usług czy produktów w Internecie. Marketing cyfrowy jest działaniem, które pomaga nam w pozyskaniu klientów, bez większego działania z naszej strony. To dlatego ważne jest, by np. strona internetowa zbudowana była szczegółowo, profesjonalnie, a zarazem atrakcyjnie. Szkolenie…
dowiedz się więcej