Sezonowe zmiany aranżacji przestrzeni handlowych

Większość Polaków wybiera się na zakupy “odzieżowe” raz na trzy miesiące, czyli mniej więcej przy każdej zmianie pory roku. Odwiedzamy najczęściej te same sklepy, raz po raz kusząc się na jakąś “nowość”. Wiele czynników decyduje o tym, jakie sklepy wybieramy i dlaczego właśnie do tych chętnie wracamy. Z pewnością jednak jednym z najważniejszych elementów jest wygląd sklepu.

Czym jest visual merchandising?

Visual merchandising jest działem merchandisingu, ukierunkowanym na kwestię prezentacji sklepu i sprzedawanych w nim produktów. Obejmuje on każdą możliwą przestrzeń w placówce – od kas, przez przebieralnie, wieszaki, aż po witrynę. Visual merchandising nie dotyczy wyłącznie sklepów odzieżowych, ale z pewnością tam ma on największe znaczenie.

Sezonowe zmiany

Klienci lubią nowości, dlatego tak ważne są zmiany dokonywane przynajmniej raz na trzy miesiące, przy okazji zmiany pory roku. Dodatkowo, nowy sezon oznacza nowe promocje i przeceny, które dodatkowo zachęcają klientów do skorzystania z oferty danego sklepu. A może chcemy również odpowiednio wyeksponować nową, nadchodzącą kolekcję? Będzie to możliwe dzięki odpowiedniemu umiejscowieniu przedmiotów w sklepie i wzbogacenie ich o pasujące ozdoby.

Zmiana związana z okazją

Ważny jest ruch, unikanie monotonii. Zmiany nie muszą koniecznie wiązać się z porami roku. Każdy powód jest dobry. Być może natchnieniem dla Klientów będą Święta Bożego Narodzenia, Wielkanoc albo karnawał? Dopasowana do okazji przestrzeń sklepu z pewnością zachęci ich do zrobienia dużych zakupów.

Czasem wystarczy drobiazg

Co przy tym istotne, czasami wystarczy niewielki element. Aranżację sklepu należy bowiem dopasowywać do specyfiki, charakteru danego sklepu. Niejednokrotnie wystarczą zupełnie drobne zmiany, aby wywołać oczekiwany efekt. Wielu sprzedawców/właścicieli sklepów o małym metrażu, decyduje się na zmiany obejmujące wyłącznie stworzenie nowej witryny.

Szczególny nacisk na galerie handlowe

Visual merchandising ma szczególne znaczenie w kontekście galerii handlowych. W miejscu tym, gdzie niekiedy chodzi się na zakupy „dla sportu“, niezwykle ważne jest odpowiednie zaprezentowanie przestrzeni sklepu, aby przyciągała swym wyglądem klientów i zachęcała ich do dużych zakupów. Przy czym największy nacisk należy położyć na samych witrynach, które są pierwszym i podstawowym elementem zwracającym uwagę przechodniów.

Szkolenia z zakresu visual merchandisingu

Mamy w swojej ofercie bogaty zestaw szkoleń sprzedażowych – merchandisingowych, ze szczególnym uwzględnieniem szkoleń z zakresu visual merchandisingu. Nasi specjaliści starają się wyposażyć kursantów w wiedzę dotyczącą budowania atmosfery sklepu (oświetlenie, kolory, muzyka, zapach), optymalnego ułożenia towarów na półkach, atrakcyjnej aranżacji stref funkcjonalnych sklepu i witryn sklepowych, a także strategicznego planowania układu przestrzennego sklepu. Podpowiadamy jak to wszystko zrobić w prosty sposób i jak najtaniej. Nasi specjaliści są najlepsi w swoim fachu.

Przeczytaj również:

Blog, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Zarządzanie sprzedażą – wszystko co trzeba o nim wiedzieć. Wywiad z Angeliką Kuczyńską.

Sprzedaż jest sercem każdej organizacji, motorem napędowym wzrostu i rentowności. Aby jednak proces sprzedaży był skuteczny, niezbędne jest zastosowanie odpowiednich strategii, narzędzi i technik zarządzania. W wywiadzie z naszą ekspertką – Angeliką Kuczyńską, przyjrzymy się bliżej, czym jest zarządzanie sprzedażą, dlaczego jest tak ważne i jakie są najlepsze praktyki, które mogą pomóc firmom w osiąganiu lepszych wyników sprzedażowych. Zapraszamy…
dowiedz się więcej
Blog, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Pewność siebie – jak ją zbudować?

W obliczu ciągłych wyzwań, jakie stawia przed nami współczesny świat, pewność siebie wyłania się jako kluczowa cecha, umożliwiająca osiąganie sukcesów w życiu osobistym i zawodowym. To nie tylko umiejętność stawiania czoła przeciwnościom, ale także zdolność do podejmowania śmiałych decyzji i realizowania marzeń. Pewność siebie pozwala nam przekroczyć granice własnych ograniczeń, otwierając drzwi do świata pełnego możliwości. Jednak nie dla każdego jest…
dowiedz się więcej
Blog, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Na czym polega telemarketing?

W dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się świecie biznesu, firmy nieustannie poszukują nowych i efektywnych metod dotarcia do swoich potencjalnych klientów. Wśród różnorodnych strategii marketingowych, telemarketing wyłania się jako jedno z najbardziej bezpośrednich i osobistych narzędzi komunikacji. Mimo że czasami może być postrzegany jako metoda kontrowersyjna lub nachalna, jego skuteczność w budowaniu relacji z klientami i generowaniu sprzedaży jest niezaprzeczalna. Telemarketing, wykorzystując potęgę słowa…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.