Skuteczne narzędzia marketingu internetowego

Internet jest narzędziem dającym niemal nieograniczone możliwości i stanowi główną formę kontaktu ze światem. Nic zatem dziwnego, że większość przedsiębiorców decyduje się na promowanie swojej firmy w Sieci. Choć jest to najłatwiejsza forma dotarcia do klientów, przebicie się przez nieustannie rosnącą konkurencję jest ogromnym wyzwaniem. Aby zaistnieć w Internecie trzeba mieć nie tylko dobry pomysł, ale także plan, w jaki sposób tą ideę rozpropagować. W tym właśnie celu powstały specjalne narzędzia marketingu online, które skutecznie pomagają generować większy ruch na stronie.

Newsletter
E-mail marketing to jednak z najpopularniejszych form pozyskiwania klientów. Służy on do informowania odbiorców na temat nowości i ciekawych ofert na naszej stronie. W tym celu musimy pozyskać adres e-mail subskrybenta. Niestety wymaga to rejestracji w GIODO (Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych). Stworzenie newslettera wymaga sporego nakładu czasowego oraz znajomości podstawowych zasad jego kreowania. W przeciwnym razie, wiadomość wyląduje w spamie lub uzyska bardzo mały współczynnik otwieralności. Na ograniczenia kampanii e-mailowej niestety bardzo duży wpływ mają także ad-blockery w przeglądarkach. Niemniej jednak ta forma e-marketingu ma swoje zalety. Umożliwia tworzenie spersonalizowanych wiadomości, które zwiększają powracalność na stronę nawet o 5%!

Notyfikacje web push
Web push to nowoczesna i niezwykle skuteczna forma marketingu internetowego. Na przestrzeni dwóch ostatnich lat stała się godnym następcą tradycyjnego newslettera. Notyfikacje web push to małe, prostokątne okienka, pojawiające się dolnym rogu ekranu. Składają się z grafiki, tekstu oraz linku prowadzącego na właściwą stronę. Największą zaletą takich powiadomień jest to, iż działają nawet, jeśli odbiorca ma zamkniętą przeglądarkę, bądź ogląda ofertę konkurencji. Samo stworzenie takich wiadomości zajmuje dosłownie kilka sekund. Niektóre platformy w swojej ofercie mają tzw. marketing automation, który umożliwia segmentację odbiorców, ratowanie porzuconych koszyków oraz śledzi zachowania subskrybentów w czasie rzeczywistym. Ta forma marketingu jest w stanie zwiększyć skuteczność prowadzonego biznesu internetowego nawet o 10%. Technologia web push nie korzysta z plików cookies, ani żadnych danych osobowych. Identyfikacja odbiorców następuje tylko poprzez przeglądarkę internetową, co nie wymaga rejestracji w GIODO.

Facebook Ads
Facebook jest platformą stosowaną w każdym zakątku świata. Użytkownicy sami zamieszczają w niej szczegółowe informacje o sobie, dlatego wymierzenie w nich najatrakcyjniejszych ofert nie stanowi większych trudności. Facebook Ad jest narzędziem stworzonym do targetowania odbiorców na podstawie lokalizacji, płci, wieku, a nawet zainteresowań czy sympatii politycznych oraz kierowania w nich określonych kampanii. Co więcej, za pomocą specjalnego kodu (piksel konwersji), można stworzyć konkretną grupę odbiorców i wyświetlać im reklamy na zasadzie remarketingu (wyświetlanie komunikatu osobom, które wcześniej wykonały konkretną akcję, np. kliknęły w link prowadzący do naszego sklepu).

Google AdWords
Jest to najbardziej popularne, płatne narzędzie do tworzenia kampanii marketingowych. Umożliwia on pokazywanie linków na wysokich pozycjach w wyszukiwarce przy użyciu konkretnej frazy. Oprócz tego pokazuje się także na witrynach partnerskich. Osoba korzystająca z tej formy marketingu płaci tylko za kliknięcia, a nie za samo wyświetlanie reklamy, co jest jej niewątpliwym atutem.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój, Wywiad

Jak efektywna komunikacja z zespołem wpływa na dobrostan psychiczny całej załogi? – wywiad z Pawłem Głowackim

Komunikacja, która buduje bezpieczeństwo – fundament zdrowego zespołu Współczesne zespoły funkcjonują w dynamicznym i często wymagającym środowisku, gdzie nieustanna zmiana, presja wyników i napięcia interpersonalne stają się codziennością. W takich warunkach jakość komunikacji nie jest już tylko kwestią sprawnej wymiany informacji – staje się kluczowym czynnikiem wpływającym na psychologiczne bezpieczeństwo, zaangażowanie i dobrostan pracowników. Umiejętność prowadzenia rozmów, zadawania pytań, słuchania…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Zarządzanie relacjami z klientem z wykorzystaniem systemu CRM w sieci handlowej – relacja ze szkolenia

Rola CRM w sieci handlowej w budowaniu przewagi rynkowej Współczesna sprzedaż detaliczna nie może funkcjonować skutecznie bez odpowiedniego wsparcia technologicznego. Jednym z kluczowych elementów, które wpływają na rozwój, lojalność klientów oraz wzrost sprzedaży, jest skuteczne zarządzanie relacjami z klientem. W dobie cyfrowej transformacji, systemy CRM w sieci handlowej stają się nieodzownym narzędziem codziennej pracy. Ich rola nie ogranicza się jedynie do gromadzenia danych, ale obejmuje całościowe…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Strategiczne zarządzanie handlem w sieci sklepów – relacja ze szkolenia

Zarządzanie handlem w sieci sklepów – klucz do przewagi konkurencyjnej Zarządzanie handlem to obecnie jeden z najważniejszych obszarów strategicznych dla firm działających w środowisku wielokanałowym. W realiach silnej konkurencji, rosnących oczekiwań konsumentów oraz dynamicznego rozwoju technologii, umiejętność skutecznego zarządzania handlem staje się kluczowa dla utrzymania rentowności, budowania wartości marki i efektywnej ekspansji. Sieci handlowe, niezależnie od skali działalności, muszą rozwijać kompetencje w zakresie…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.