Skuteczne narzędzia marketingu internetowego

Internet jest narzędziem dającym niemal nieograniczone możliwości i stanowi główną formę kontaktu ze światem. Nic zatem dziwnego, że większość przedsiębiorców decyduje się na promowanie swojej firmy w Sieci. Choć jest to najłatwiejsza forma dotarcia do klientów, przebicie się przez nieustannie rosnącą konkurencję jest ogromnym wyzwaniem. Aby zaistnieć w Internecie trzeba mieć nie tylko dobry pomysł, ale także plan, w jaki sposób tą ideę rozpropagować. W tym właśnie celu powstały specjalne narzędzia marketingu online, które skutecznie pomagają generować większy ruch na stronie.

Newsletter
E-mail marketing to jednak z najpopularniejszych form pozyskiwania klientów. Służy on do informowania odbiorców na temat nowości i ciekawych ofert na naszej stronie. W tym celu musimy pozyskać adres e-mail subskrybenta. Niestety wymaga to rejestracji w GIODO (Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych). Stworzenie newslettera wymaga sporego nakładu czasowego oraz znajomości podstawowych zasad jego kreowania. W przeciwnym razie, wiadomość wyląduje w spamie lub uzyska bardzo mały współczynnik otwieralności. Na ograniczenia kampanii e-mailowej niestety bardzo duży wpływ mają także ad-blockery w przeglądarkach. Niemniej jednak ta forma e-marketingu ma swoje zalety. Umożliwia tworzenie spersonalizowanych wiadomości, które zwiększają powracalność na stronę nawet o 5%!

Notyfikacje web push
Web push to nowoczesna i niezwykle skuteczna forma marketingu internetowego. Na przestrzeni dwóch ostatnich lat stała się godnym następcą tradycyjnego newslettera. Notyfikacje web push to małe, prostokątne okienka, pojawiające się dolnym rogu ekranu. Składają się z grafiki, tekstu oraz linku prowadzącego na właściwą stronę. Największą zaletą takich powiadomień jest to, iż działają nawet, jeśli odbiorca ma zamkniętą przeglądarkę, bądź ogląda ofertę konkurencji. Samo stworzenie takich wiadomości zajmuje dosłownie kilka sekund. Niektóre platformy w swojej ofercie mają tzw. marketing automation, który umożliwia segmentację odbiorców, ratowanie porzuconych koszyków oraz śledzi zachowania subskrybentów w czasie rzeczywistym. Ta forma marketingu jest w stanie zwiększyć skuteczność prowadzonego biznesu internetowego nawet o 10%. Technologia web push nie korzysta z plików cookies, ani żadnych danych osobowych. Identyfikacja odbiorców następuje tylko poprzez przeglądarkę internetową, co nie wymaga rejestracji w GIODO.

Facebook Ads
Facebook jest platformą stosowaną w każdym zakątku świata. Użytkownicy sami zamieszczają w niej szczegółowe informacje o sobie, dlatego wymierzenie w nich najatrakcyjniejszych ofert nie stanowi większych trudności. Facebook Ad jest narzędziem stworzonym do targetowania odbiorców na podstawie lokalizacji, płci, wieku, a nawet zainteresowań czy sympatii politycznych oraz kierowania w nich określonych kampanii. Co więcej, za pomocą specjalnego kodu (piksel konwersji), można stworzyć konkretną grupę odbiorców i wyświetlać im reklamy na zasadzie remarketingu (wyświetlanie komunikatu osobom, które wcześniej wykonały konkretną akcję, np. kliknęły w link prowadzący do naszego sklepu).

Google AdWords
Jest to najbardziej popularne, płatne narzędzie do tworzenia kampanii marketingowych. Umożliwia on pokazywanie linków na wysokich pozycjach w wyszukiwarce przy użyciu konkretnej frazy. Oprócz tego pokazuje się także na witrynach partnerskich. Osoba korzystająca z tej formy marketingu płaci tylko za kliknięcia, a nie za samo wyświetlanie reklamy, co jest jej niewątpliwym atutem.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak współpracować w zespole i z klientami? – praktyczny przewodnik

Współpraca w zespole i z klientami – dlaczego warto rozwijać te umiejętności? Współczesne środowisko pracy wymaga nie tylko wiedzy merytorycznej, ale przede wszystkim umiejętności miękkich – a jedną z kluczowych jest współpraca. Niezależnie od branży, stanowiska czy rodzaju relacji zawodowych, współpraca w zespole oraz współpraca z klientami stanowią fundament efektywności i sukcesu. W zespole liczy się zdolność do porozumienia, dzielenia obowiązków i wspólnego rozwiązywania problemów. W kontaktach z klientami umiejętność…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Uwarunkowania prawne kabotaży w UE – relacja ze szkolenia dla firmy transportowej

Czym są uwarunkowania prawne kabotaży i dlaczego warto je znać W ostatnich latach temat przewozów kabotażowych zyskał ogromne znaczenie w kontekście swobody świadczenia usług transportowych w Unii Europejskiej. Uwarunkowania prawne kabotaży stanowią jeden z kluczowych elementów, który wpływa zarówno na konkurencyjność firm transportowych, jak i na ich zgodność z obowiązującym prawem. Ścisłe regulacje, zmieniające się przepisy oraz szczegółowe obowiązki przewoźników powodują, że znajomość tych…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Rozmowy menadżerskie w biurze finansowym – jak skutecznie zarządzać przez komunikację?

Rola rozmów menadżerskich w biurze finansowym Rozmowy menadżerskie w biurze finansowym to nie tylko narzędzie zarządzania, ale przede wszystkim klucz do budowania zaufania wśród podwładnych, efektywnej współpracy i realizacji celów biznesowych. W dynamicznym środowisku finansowym, gdzie codziennością są liczby, wyniki i cele operacyjne, rozmowy menadżerskie stają się przestrzenią do wymiany informacji, rozwijania pracowników oraz szybkiego reagowania na zmiany. To właśnie poprzez rozmowy menedżerowie mogą skutecznie…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.