Sprawny handlowiec. Doradztwo dla sklepów meblowych Halidor

W dniach 24 czerwca – 3 lipca przeprowadziliśmy usługę doradztwa dla firmy Halidor. W spotkaniu wzięło udział pięć osób, pracowników odpowiedzialnych za sprzedaż i obsługę klienta.

Halidor to firma działająca w branży stolarskiej, z siedzibą w Tomaszowie Mazowieckim. Halidor posiada dwa salony meblowe: Halidor Meble oraz Halidor Meble BRW.

 

Cele szkolenia

 

Głównym celem cyklu spotkań doradczych poprowadzonych dla firmy Halidor była poprawa jakości obsługi klientów w sklepach Halidor, a w konsekwencji wzrost ich lojalności – zwiększenie liczby odbiorców dokonujących transakcji wielokrotnie, długofalowo.

Przebieg szkolenia

 

W trakcie szkolenia uczestnicy poznali narzędzia pozwalające na zwiększenie skuteczności w komunikacji z klientem, budowanie relacji z klientem (np. model hojności społecznej, czy przykłady zastosowania języka sprzedażowego).

Na część praktyczną złożyły się:

  1. Studium przypadku,
  2. Warsztaty: odgrywanie ról w zaproponowanych przez trenera scenariuszach,
  3. Gra zespołowa,
  4. Praca indywidualna.

W tym ostatnim punkcie dokonaliśmy analizy stylów sprzedażowych oraz sposobów komunikacji z klientem każdego uczestnika. Na tej podstawie mogliśmy udzielić pogłębionych, dobrze dopasowanych  porad rozwijająco- korygujących.

Spotkanie objęło następujące zagadnienia:

  • narzędzia wspierające obsługę posprzedażową,
  • sposoby rozwiązywania reklamacji z wykorzystaniem technik asertywnych,
  • świadome stosowanie technik i narzędzi negocjacyjnych przyspieszających rozwiązywanie trudnych sytuacji z klientem,
  • modele radzenia sobie z obiekcjami,
  • kompleksowa obsługa klienta.

 

Rezultaty szkolenia

 

Pracownicy z dużo większą świadomością będą odkrywać styl komunikacji klienta i stosować techniki sprzedażowe.

W trakcie spotkania opracowaliśmy wspólnie z uczestnikami „plan awaryjny” na wypadek niepożądanych sytuacji, takich jak np. uszkodzony towar, czy wydłużony czas realizacji. Czyli ujmując sprawę bardziej formalnie:

Stworzyliśmy dopasowany do indywidualnych potrzeb profilu firmy sposób domykania transakcji, z uwzględnieniem amortyzowania reakcji klienta

Ten gotowy plan na trudne sytuacje zdecydowanie podniósł pewność siebie przeszkolonych osób. W tym momencie mają one zdecydowanie lepszą pozycję negocjacyjną w stosunku do klienta zgłaszającego obiekcje. W przełożeniu na sytuacje sprzedażowe może to oczywiście przełożyć się na  zwiększenie skuteczności sprzedawców.

 

 

Trenerzy „Warto Szkolić”

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Zarządzanie relacjami z klientem z wykorzystaniem systemu CRM w sieci handlowej – relacja ze szkolenia

Rola CRM w sieci handlowej w budowaniu przewagi rynkowej Współczesna sprzedaż detaliczna nie może funkcjonować skutecznie bez odpowiedniego wsparcia technologicznego. Jednym z kluczowych elementów, które wpływają na rozwój, lojalność klientów oraz wzrost sprzedaży, jest skuteczne zarządzanie relacjami z klientem. W dobie cyfrowej transformacji, systemy CRM w sieci handlowej stają się nieodzownym narzędziem codziennej pracy. Ich rola nie ogranicza się jedynie do gromadzenia danych, ale obejmuje całościowe…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Strategiczne zarządzanie handlem w sieci sklepów – relacja ze szkolenia

Zarządzanie handlem w sieci sklepów – klucz do przewagi konkurencyjnej Zarządzanie handlem to obecnie jeden z najważniejszych obszarów strategicznych dla firm działających w środowisku wielokanałowym. W realiach silnej konkurencji, rosnących oczekiwań konsumentów oraz dynamicznego rozwoju technologii, umiejętność skutecznego zarządzania handlem staje się kluczowa dla utrzymania rentowności, budowania wartości marki i efektywnej ekspansji. Sieci handlowe, niezależnie od skali działalności, muszą rozwijać kompetencje w zakresie…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Rozwój współpracy między kierownikami w firmie produkcyjnej

Rozwój współpracy między kierownikami jako kluczowy element efektywności w firmie produkcyjnej Efektywna współpraca między kierownikami to jeden z kluczowych elementów sprawnie funkcjonującej firmy, szczególnie w środowisku produkcyjnym, gdzie precyzja, czas reakcji i płynność informacji mają ogromne znaczenie. Rozwój współpracy między kierownikami wpływa bezpośrednio na zdolność organizacji do realizowania strategicznych celów, optymalizowania procesów i reagowania na zmieniające się potrzeby rynkowe. W nowoczesnych…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.