Szkolenia dla produkcji - jak usprawnić jej proces?

Szkolenia dla produkcji – jak usprawnić jej proces?

Szkolenia dla pracowników produkcji  – dlaczego warto z nich skorzystać? Odpowiedź na to pytanie znajdziesz w naszym artykule. Jesteśmy firmą, która od lat specjalizuje się w szerokiej ofercie projektów rozwojowych dla działów produkcyjnych, a także kadry nimi zarządzającej. Chciałbyś lepiej kontrolować swoich pracowników produkcyjnych, bardziej efektywnie planować ich pracę i zarządzać całym procesem? W naszej firmie, mamy dla Ciebie idealną ofertę, która w dodatku „zostanie uszyta” pod potrzeby Twojej firmy. 

Szkolenia dla produkcji z grubsza przypominają sam proces produkcji. „Produkt” – w tym przypadku pracownik przechodzi z punktu A do punktu B już „oszlifowany”, przygotowany do „transportu” w obszar poprawy wyników wydajności działu. Dlaczego warto postawić na szkolenia działów produkcji?

Dlaczego szkolenia działów produkcji są potrzebne? Proces, któremu podlega ten ważny dział w firmie wymaga wysokich umiejętności kadry zarządzającej, ale także samych pracowników. Specyfika pracy głównie fizycznej obarczona jest częstym wypaleniem, brakiem motywacji i frustracją zespołu. Dzięki projektom szkoleniowym, ukierunkowanym na produkcję zniwelujesz te niebezpieczeństwa i zyskasz dodatkowe profity, które w rezultacie znajdą wyraz w wynikach finansowych przedsiębiorstwa.

Korzyści płynące ze szkoleń dla pracowników produkcji

Po pierwsze motywacja – dobrze działający dział produkcji przychodzi do pracy „ze śpiewem na ustach” i w założonym czasie wykonuje 100 procent normy. Marzenie? Otóż okazuje się, że taki zespół można po prostu wyszkolić! Budowanie zespołu produkcji warto wesprzeć projektem, który „dopieści” umiejętności pracowników i wesprze kadrę zarządzającą.

Pozytywny wizerunek firmy i bezpieczeństwo pracy dzięki szkoleniom dla pracowników produkcji

W projektach szkoleniowych dla zespołów produkcji ważny jest element pozytywnego wizerunku firmy, który przekłada się na dumę pracownika z miejsca, gdzie pracuje. Równie ważne są bezpieczeństwo i higiena pracy, znajomość których pozwala twoim ludziom bardziej świadomie używać drogiego sprzętu do produkcji. Wiedza teoretyczna pomieszana z praktyką – taki rodzaj szkoleń gwarantuje efekt!

Pracownicy działów produkcji z reguły z pewną ostrożnością odnoszą się do szkoleń specjalistycznych. Często panuje opinia, że sami wiedzą doskonale, co robią i „nikt nie będzie ich uczył fachu”. Dlatego istotne jest, aby z pracownikami z działów produkcji pracowali doświadczeni trenerzy, którzy doskonale znają specyfikę odbiorcy i potrafią podzielić się wiedzą, która okaże się niezbędna. Taką właśnie ekipę szkoleniowców znajdziesz w firmie Warto Szkolić.

Szkolenia dla pracowników produkcji, a konieczne wsparcie zarządzania produkcją

Równie ważne, jak szkolenie zespołów produkcyjnych, istotne jest wsparcie dla kadry nimi zarządzającej. Wszystkie etapy procesu zarządzania produkcją muszą „zostać rozłożone na części” i przećwiczone w trudnych warunkach „bojowych” warsztatu. Motywacja kadry przenosi się bowiem na zapał zespołu do pracy. Zmotywowana kadra zarządzająca, to także lepsza kontrola działań pracowników, planowanie kolejnych zadań, zmian i wdrażanie ich w życie. 

Dzięki badaniu potrzeb Warto Szkolić kadra produkcyjna będzie umiała rozpoznać typ procesu produkcyjnego, który działa w twojej firmie:

  • linia produkcyjna (production line) – produkcja jest zorganizowana w taki sposób, że produkt przechodzi sekwencyjnie z jednego stanowiska na drugie,
  • przepływ ciągły (continuous flow) – jest to rodzaj linii produkcyjnej, z której produkt nie może zostać zdjęty przed zakończeniem procesu, np. linia ciągłego odlewania stali lub produkcji szkła
  • produkcja na zamówienie (custom manufacturing) – produkty są wytwarzane na podstawie zamówień klienta. Przestrzeń produkcyjna w firmie jest podzielona na poszczególne, specjalistyczne obszary, np. lakiernia, odlewnia, szlifiernia
  • produkcja na miejscu (fixed position manufacturing) – produkt nie zmienia swojej pozycji w trakcie produkcji (np. produkcja statków).

Doskonałe rozpoznanie procesu produkcji gwarantuje sukces

Dzięki szkoleniom z produkcji w Warto Szkolić, kadra zarządzająca działem produkcji będzie umiała także idealnie sklasyfikować procesy technologiczne w firmie. Cała ta wiedza jest potrzebna po to, aby znaleźć punkty krytyczne całego procesu i je naprawić!

Motywacja, poczucie bezpieczeństwa, zidentyfikowanie z firmą i jej celami, znacznie wpływa na wydajność pracowników. Przynosi to również poprawę jakości produktu, terminowość jego dostaw, a ostatecznie zadowolenie klientów. Doświadczenie szkoleniowe wskazuje, że przeszkolenie zaledwie 20 proc. kadry produkcyjnej potrafi wzmocnić wyniki wydajności firmy aż o 80 procent.

Rzecz jasna, wynik jednorazowego szkolenia działu produkcji może być wysoki, ale nie będzie trwał długo. Jeżeli chce się uzyskać długotrwały efekt powinno się inwestować w rozbudowany projekt szkoleniowy dla managementu działów produkcji i szeregowych pracowników. W ofercie Warto Szkolić znajdują się różnorodne projekty rozwojowe dla kadry zarządzającej. A także szkolenia stricte produkcyjne np: „Zaopatrzenie surowcowe zakładu produkcyjnego w warunkach pandemii”. Zapraszamy!

Paulina Michalska

Brand Manager, odpowiedzialna za rozwój marki, pozyskiwanie klientów i strategię komunikacji. Skutecznie buduje wizerunek firmy, tworzy angażujące treści SEO i dba o spójność przekazu we wszystkich kanałach. Dzięki przemyślanym działaniom znacząco zwiększyła sprzedaż oraz liczbę zapytań ofertowych, wzmacniając pozycję marki na rynku.

dowiedz się więcej

Przeczytaj również:

Wiedza i rozwój, Wywiad

Efektywna komunikacja lidera z zespołem w sieci sklepów spożywczych. Wywiad z Pawłem Głowackim

Dlaczego komunikacja lidera w sklepie ma kluczowe znaczenie? Skuteczna komunikacja lidera z zespołem to jedna z kluczowych kompetencji zarządczych w środowisku handlu detalicznego. W branży, gdzie codzienność jest szybka, zadania zmienne, a relacje intensywne – to właśnie sposób rozmowy, przekazu i reakcji lidera wpływa na atmosferę pracy, motywację zespołu i jakość obsługi klienta. Od tego, jak lider mówi, słucha i reaguje, zależy nie tylko sprawność operacyjna…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak współpracować w zespole i z klientami? – praktyczny przewodnik

Współpraca w zespole i z klientami – dlaczego warto rozwijać te umiejętności? Współczesne środowisko pracy wymaga nie tylko wiedzy merytorycznej, ale przede wszystkim umiejętności miękkich – a jedną z kluczowych jest współpraca. Niezależnie od branży, stanowiska czy rodzaju relacji zawodowych, współpraca w zespole oraz współpraca z klientami stanowią fundament efektywności i sukcesu. W zespole liczy się zdolność do porozumienia, dzielenia obowiązków i wspólnego rozwiązywania problemów. W kontaktach z klientami umiejętność…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Uwarunkowania prawne kabotaży w UE – relacja ze szkolenia dla firmy transportowej

Czym są uwarunkowania prawne kabotaży i dlaczego warto je znać W ostatnich latach temat przewozów kabotażowych zyskał ogromne znaczenie w kontekście swobody świadczenia usług transportowych w Unii Europejskiej. Uwarunkowania prawne kabotaży stanowią jeden z kluczowych elementów, który wpływa zarówno na konkurencyjność firm transportowych, jak i na ich zgodność z obowiązującym prawem. Ścisłe regulacje, zmieniające się przepisy oraz szczegółowe obowiązki przewoźników powodują, że znajomość tych…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.