Szkolenia online – plusy i minusy. Czy są tak samo wartościowe jak szkolenia stacjonarne?

Kursy online cieszą się z roku na rok coraz większą popularnością. W dobie pandemii wiele osób przekonało się, że bezpośredni kontakt nie jest koniecznością ani w pracy, ani w szkole. Nowe umiejętności można nabywać oraz rozwijać również za pomocą internetowego szkolenia. Uczestnik nabywa wtedy w pełni realną wiedzę. Poniżej wskażemy Ci, skąd tak duża popularność szkoleń online, czyli e-learningu. Opiszemy również wady i zalety tego rozwiązania. Nabywanie kompetencji zawodowych dzięki wykorzystaniu internetu jeszcze nigdy nie było tak popularne.

Dlaczego szkolenia online są cenione? Zalety

Opisywana forma edukacji jest dostosowana do nowych technologii. Trzeba zatem podkreślić w tym przypadku wygodę użytkowników. Niektóre osoby musiałyby jeszcze kilka lat temu dojeżdżać na przykład do dużego miasta na określoną godzinę po to, aby odbyć spotkanie w ramach kursu. Dzisiaj to kompletnie niepotrzebne. Szkolenia w wersji online to oszczędność nie tylko dla klientów, ale również dla osób bądź też firm, które je przeprowadzają. W końcu uczestnik nie musi wydawać pieniędzy na dojazd, a trener bądź też prowadzący zajęcia nie potrzebuje wynajmować na szkolenia sali. Przy solidnych umiejętnościach i kompetencjach zespołu trenerów możliwe jest równie efektywne nabywanie wiedzy i umiejętności co w przypadku szkoleń stacjonarnych. Jeżeli chcesz się przekonać, czy na pewno to prawda, weź udział w szkoleniach, które prowadzimy drogą internetową. Referencje, które otrzymaliśmy, mówią same za siebie.

Wady szkoleń online

Niekiedy zdecydowanie lepiej jest uczyć się osobiście. Dlaczego? Otóż pomimo nowoczesnych technologii niektóre osoby najlepiej przyswajają wiedzę oraz umiejętności w sytuacji, gdy mają bezpośredni kontakt z prowadzącym oraz innymi uczestnikami szkolenia. W takiej sytuacji kursant otrzymuje dodatkową motywację i jest mu po prostu łatwiej. Dodatkowo niektórzy ludzie zdalnie mają mniejszą produktywność. Dotyczy to zarówno nauki, jak i pracy. Nieprzypadkowo tak dużą popularnością cieszą się biura coworkingowe.

Zdarzają się osoby, które po prostu wolą być na miejscu i mieć bezpośredni kontakt z innymi uczestnikami kursów, a także z trenerami. Dla takich ludzi również przygotowaliśmy mnóstwo szkoleń. Wszystko zależy jednak od tego, w jakiej dziedzinie chcesz podnieść swoje kompetencje. Wady e-learningu są wyłącznie subiektywne, pomijając branże, w których konieczna jest fizyczna obecność na miejscu kursu. Zastanów się zatem, czy wolisz uczyć się online, czy zależy Ci na osobistym kontakcie z uczestnikami i trenerem.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak radzić sobie z emocjami i zarządzać stresem w pracy? – praktyczny przewodnik

Dlaczego warto szkolić się z tematu radzenia sobie z emocjami i stresem w pracy? W dynamicznym i często stresującym środowisku zawodowym umiejętność rozpoznawania, rozumienia i kontrolowania emocji staje się jedną z kluczowych kompetencji przyszłości. Niezależnie od branży czy stanowiska, każdy pracownik codziennie doświadcza emocji, które wpływają na jego decyzje, komunikację oraz relacje z innymi. Dlatego coraz częściej menedżerowie i pracownicy zadają sobie pytania: jak radzić sobie…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój, Wywiad

Jak efektywna komunikacja z zespołem wpływa na dobrostan psychiczny całej załogi? – wywiad z Pawłem Głowackim

Komunikacja, która buduje bezpieczeństwo – fundament zdrowego zespołu Współczesne zespoły funkcjonują w dynamicznym i często wymagającym środowisku, gdzie nieustanna zmiana, presja wyników i napięcia interpersonalne stają się codziennością. W takich warunkach jakość komunikacji nie jest już tylko kwestią sprawnej wymiany informacji – staje się kluczowym czynnikiem wpływającym na psychologiczne bezpieczeństwo, zaangażowanie i dobrostan pracowników. Umiejętność prowadzenia rozmów, zadawania pytań, słuchania…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Zarządzanie relacjami z klientem z wykorzystaniem systemu CRM w sieci handlowej – relacja ze szkolenia

Rola CRM w sieci handlowej w budowaniu przewagi rynkowej Współczesna sprzedaż detaliczna nie może funkcjonować skutecznie bez odpowiedniego wsparcia technologicznego. Jednym z kluczowych elementów, które wpływają na rozwój, lojalność klientów oraz wzrost sprzedaży, jest skuteczne zarządzanie relacjami z klientem. W dobie cyfrowej transformacji, systemy CRM w sieci handlowej stają się nieodzownym narzędziem codziennej pracy. Ich rola nie ogranicza się jedynie do gromadzenia danych, ale obejmuje całościowe…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.