Szkolenia z merchandisingu – nowe trendy i technologie

Szkolenia z merchandisingu

Merchandising odgrywa niezwykle istotną rolę w procesie budowania wizerunku sklepu. To z kolei bezpośrednio przekłada się na wzrost sprzedaży. Specjaliści Warto Szkolić od lat przeprowadzają szkolenia z merchandisingu, zapoznając właścicieli i pracowników sklepów z zasadami merchandisingu i wprowadzając ich w kuluary tego zagadnienia.

Czym właściwie jest merchandising?

Merchandising w sklepach detalicznych skupia się na odpowiednim rozmieszczeniu towarów na półkach. Zabieg ten dokonywany jest w taki sposób, aby promowane produkty przyciągały wzrok klientów i zachęcały do kupna. Dodatkowo w ramach tego mechanizmu należy zadbać o odpowiednie umieszczenie materiałów reklamowych, właściwy sposób magazynowania produktów, optymalne używanie różnego rodzaju materiałów wystawienniczych.

Jaki jest cel szkoleń merchandisingowych?

W ramach prowadzonych przez nas szkoleń uczymy w jaki sposób projektować strefy funkcjonalne w sklepie (przymierzalnie, kasy, ekspozycje, obszary), jak aranżować witryny sklepowe, jak wykonać skuteczny plan sklepu (wykorzystanie przestrzeni w sklepie, ekspozycja towarów). Dzięki tym zabiegom możliwe jest podniesienie efektywności sprzedaży. Merchandising kształtuje wnętrze punktu handlowego w taki sposób, aby zachęcał klientów do skorzystania z usług danej placówki.

Stosujemy nowe trendy i technologie

Zdajemy sobie sprawę z tego, iż nowoczesny marketing bazuje na ciągłym rozwoju i doskonaleniu. Właśnie dlatego staramy się sięgać po nowe trendy i technologie. Obecnie merchandising wygląda zupełnie inaczej, niż jeszcze kilka lat temu. Teraz rządzi „personalizacja, emocje, innowacja, cyfryzacja”, cytując hasło ubiegłorocznej edycji targów Euroshop. Nowoczesność oznacza zatem konieczność dopasowywania oferty placówki do indywidualnych potrzeb klienta. No i emocje – z każdym produktem musi wiązać się określna historia, pobudzająca zmysły. A to wszystko powinno współgrać z technologiami. Modne w ostatnim czasie są LED-y. Ten typ oświetlenia stosuje się zarówno w kontekście kubatury sklepu, jak i punktowym podświetlaniu określonego produktu. Głośno mówi się również o tym, że visual merchandising zostanie w ciągu kilku najbliższych lat opanowany przez roboty. Jaki wymiar będą miały te zmiany? W jakim konkretnie kierunku pójdą? Tego jeszcze nie wiemy, ale trzymamy rękę na pulsie.

Czy warto inwestować w szkolenia z merchandisingu?

Mając na uwadze powyższe rozważania, zastanówmy się zatem czy te innowacje i ciągłe inwestowanie w merchandising ma sens. Specjaliści Warto Szkolić starają się udowadniać, że mechanizm ten jest jednym z najistotniejszych aspektów działania placówki. Dedykujemy nasze szkolenia właścicielom firm, kierownikom działów, pracownikom i sprzedawcom w sklepach, handlowcom, menadżerom i wszystkim zainteresowanym tą tematyką. Staramy się wyposażyć naszych kursantów w praktyczną wiedzę. Chcesz dowiedzieć się czym jest visual merchandising? Na czym polega zasada bloków zintegrowanych lub zasada najlepszej półki? Zadzwoń do nas.

Przeczytaj również:

Blog, Wiedza i rozwój

Zarządzanie produkcją w przedsiębiorstwie. Inwestycja w technologię czy wiedzę?

Zarządzanie produkcją w przedsiębiorstwie. Inwestycja w technologię czy wiedzę? Produkcja to proces, w którym w zautomatyzowany lub ręczny sposób powstają wyroby przeznaczone do dalszej sprzedaży. Specyfika tej gałęzi przemysłu ma swoje odrębne wymagania. Kwestia zarządzania produkcją mocno ewoluuje, aby spełnić wymogi zmieniającego się rynku. Inwestycja w nowe technologie to tylko jeden z czynników, które przekładają się na sukces. Równie ważne są takie kwestie jak opracowanie standaryzowanych procesów…
dowiedz się więcej
Blog, Szkolenia

Szkolenia gastronomiczne — jak wybrać?

Szkolenia gastronomiczne — jak wybrać? Gastronomia wymaga ciągłej nauki i systematycznej pracy. Nic nie daje bowiem tak dobrych rezultatów, jak praktyka pod czujnym okiem ekspertów. Dzięki dobrym szkoleniom można nie tylko poprawić standard restauracji, ale również jakość własnej pracy w kuchni. Warto pamiętać, że kursy dla gastronomii dotyczą także obsługi oraz zarządzania finansami. Wszystkie te aspekty mają wpływ na zyski, które generuje restauracja. W tym…
dowiedz się więcej
Blog, Szkolenia dofinansowane

Akademia Menadżera Cyfryzacji — Marketing cyfrowy

Akademia Menadżera Cyfryzacji — Marketing cyfrowy Świat sprzedaży marketingu dynamicznie się zmienia. Klienci przed podjęciem kontaktu z firmą wyszukują informacji na temat przedsiębiorstwa, usług czy produktów w Internecie. Marketing cyfrowy jest działaniem, które pomaga nam w pozyskaniu klientów, bez większego działania z naszej strony. To dlatego ważne jest, by np. strona internetowa zbudowana była szczegółowo, profesjonalnie, a zarazem atrakcyjnie. Szkolenie…
dowiedz się więcej