Szkolenia z merchandisingu – nowe trendy i technologie

Szkolenia z merchandisingu

Merchandising odgrywa niezwykle istotną rolę w procesie budowania wizerunku sklepu. To z kolei bezpośrednio przekłada się na wzrost sprzedaży. Specjaliści Warto Szkolić od lat przeprowadzają szkolenia z merchandisingu, zapoznając właścicieli i pracowników sklepów z zasadami merchandisingu i wprowadzając ich w kuluary tego zagadnienia.

Czym właściwie jest merchandising?

Merchandising w sklepach detalicznych skupia się na odpowiednim rozmieszczeniu towarów na półkach. Zabieg ten dokonywany jest w taki sposób, aby promowane produkty przyciągały wzrok klientów i zachęcały do kupna. Dodatkowo w ramach tego mechanizmu należy zadbać o odpowiednie umieszczenie materiałów reklamowych, właściwy sposób magazynowania produktów, optymalne używanie różnego rodzaju materiałów wystawienniczych.

Jaki jest cel szkoleń merchandisingowych?

W ramach prowadzonych przez nas szkoleń uczymy w jaki sposób projektować strefy funkcjonalne w sklepie (przymierzalnie, kasy, ekspozycje, obszary), jak aranżować witryny sklepowe, jak wykonać skuteczny plan sklepu (wykorzystanie przestrzeni w sklepie, ekspozycja towarów). Dzięki tym zabiegom możliwe jest podniesienie efektywności sprzedaży. Merchandising kształtuje wnętrze punktu handlowego w taki sposób, aby zachęcał klientów do skorzystania z usług danej placówki.

Stosujemy nowe trendy i technologie

Zdajemy sobie sprawę z tego, iż nowoczesny marketing bazuje na ciągłym rozwoju i doskonaleniu. Właśnie dlatego staramy się sięgać po nowe trendy i technologie. Obecnie merchandising wygląda zupełnie inaczej, niż jeszcze kilka lat temu. Teraz rządzi „personalizacja, emocje, innowacja, cyfryzacja”, cytując hasło ubiegłorocznej edycji targów Euroshop. Nowoczesność oznacza zatem konieczność dopasowywania oferty placówki do indywidualnych potrzeb klienta. No i emocje – z każdym produktem musi wiązać się określna historia, pobudzająca zmysły. A to wszystko powinno współgrać z technologiami. Modne w ostatnim czasie są LED-y. Ten typ oświetlenia stosuje się zarówno w kontekście kubatury sklepu, jak i punktowym podświetlaniu określonego produktu. Głośno mówi się również o tym, że visual merchandising zostanie w ciągu kilku najbliższych lat opanowany przez roboty. Jaki wymiar będą miały te zmiany? W jakim konkretnie kierunku pójdą? Tego jeszcze nie wiemy, ale trzymamy rękę na pulsie.

Czy warto inwestować w szkolenia z merchandisingu?

Mając na uwadze powyższe rozważania, zastanówmy się zatem czy te innowacje i ciągłe inwestowanie w merchandising ma sens. Specjaliści Warto Szkolić starają się udowadniać, że mechanizm ten jest jednym z najistotniejszych aspektów działania placówki. Dedykujemy nasze szkolenia właścicielom firm, kierownikom działów, pracownikom i sprzedawcom w sklepach, handlowcom, menadżerom i wszystkim zainteresowanym tą tematyką. Staramy się wyposażyć naszych kursantów w praktyczną wiedzę. Chcesz dowiedzieć się czym jest visual merchandising? Na czym polega zasada bloków zintegrowanych lub zasada najlepszej półki? Zadzwoń do nas.

Przeczytaj również:

Blog, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Zarządzanie sprzedażą – wszystko co trzeba o nim wiedzieć. Wywiad z Angeliką Kuczyńską.

Sprzedaż jest sercem każdej organizacji, motorem napędowym wzrostu i rentowności. Aby jednak proces sprzedaży był skuteczny, niezbędne jest zastosowanie odpowiednich strategii, narzędzi i technik zarządzania. W wywiadzie z naszą ekspertką – Angeliką Kuczyńską, przyjrzymy się bliżej, czym jest zarządzanie sprzedażą, dlaczego jest tak ważne i jakie są najlepsze praktyki, które mogą pomóc firmom w osiąganiu lepszych wyników sprzedażowych. Zapraszamy…
dowiedz się więcej
Blog, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Pewność siebie – jak ją zbudować?

W obliczu ciągłych wyzwań, jakie stawia przed nami współczesny świat, pewność siebie wyłania się jako kluczowa cecha, umożliwiająca osiąganie sukcesów w życiu osobistym i zawodowym. To nie tylko umiejętność stawiania czoła przeciwnościom, ale także zdolność do podejmowania śmiałych decyzji i realizowania marzeń. Pewność siebie pozwala nam przekroczyć granice własnych ograniczeń, otwierając drzwi do świata pełnego możliwości. Jednak nie dla każdego jest…
dowiedz się więcej
Blog, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Na czym polega telemarketing?

W dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się świecie biznesu, firmy nieustannie poszukują nowych i efektywnych metod dotarcia do swoich potencjalnych klientów. Wśród różnorodnych strategii marketingowych, telemarketing wyłania się jako jedno z najbardziej bezpośrednich i osobistych narzędzi komunikacji. Mimo że czasami może być postrzegany jako metoda kontrowersyjna lub nachalna, jego skuteczność w budowaniu relacji z klientami i generowaniu sprzedaży jest niezaprzeczalna. Telemarketing, wykorzystując potęgę słowa…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.